Voor degenen die af en toe de piste moeten pakken ;)

Zeau @Bennie Thanks voor deze heerlijke beelden👍🏼

mama on a mission in the snow

Mooie carve beelden! Zo zie ik mijzelf ook altijd gaan ;-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Mooie carve beelden! Zo zie ik mijzelf ook altijd gaan ;-)

Chonn op 25 sep 2018 11:33

Precies dat @Chonn , totdat ik mijn beelden met die van hun ga vergelijken…

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Wow lekker :-)

Click. Click. Peace

Mooie carve beelden! Zo zie ik mijzelf ook altijd gaan ;-)

Chonn op 25 sep 2018 11:33

Precies dat @Chonn , totdat ik mijn beelden met die van hun ga vergelijken…

Veenhoorn op 25 sep 2018 11:51

Mijn dochter van zes keek eens de video van zichzelf op de mtb door een vloeiend stukje bochten:
“Leuk papa, maar in het echt ging ik wel veel harder”

*bericht bewerkt door Slim op 25 sep 2018 14:18

Skiën zoals het naar mijn mening hoort, perfecte techniek.

Kijk, dit zijn geweldige beelden⛷💪☃️

LA NORMA😍☃️

prachtig!

kijk op 1.05 “slow zone” :)

Born to run. B.S.

prachtig!

kijk op 1.05 “slow zone” :)

dan58 op 25 sep 2018 13:58

Dat zijn de lekkerste bochten als je een wedstrijdje doet wie als eerste beneden is. Gewoon het maximum eruit halen in zoon bocht :)

En alles op freeride latten 🎿⛷👍

Zeer mooi filmpje.

Schiheil ⛷🏂🎿

Nou ja, freeride… Blizzard heeft hem wel in die lijn staan, de Bonafide. Maar de Bonafide tussen de freerideski’s is hetzelfde als de Salomon X-Drive 8.0 FS een raceski noemen.

Love my Bonafides 😍😍 Heb ze een paar jaar en ondanks de 98mm heerlijke knalbakken 😁 Zeker op dit soort pistes. Gaan zeker weer mee de komende winter.

Leukste type van latten wat mij betreft. Tussen de 90 en 100mm en hard genoemd om GS bochten mee te draaien. ( en zeker goed genoeg om te freeriden 😛😉). Als die te smal worden best ff terug het klasje in dan! 😎😂

Schiheil ⛷🏂🎿

Nou ja, freeride… Blizzard heeft hem wel in die lijn staan, de Bonafide. Maar de Bonafide tussen de freerideski’s is hetzelfde als de Salomon X-Drive 8.0 FS een raceski noemen.

GiGi op 25 sep 2018 20:41

Het laat in ieder geval duidelijk zien dat je als recreatieve skiër echt geen peperdure (consumenten)GS nodig hebt om te knallen, omdat al het andere niet zou voldoen.

Dat was mijn punt RRski!

Schiheil ⛷🏂🎿

Ik vind de Bonafide een stuk krachtiger dan menig consumenten GS ski… En hij is zonder binding doorgaans duurder dan een GS mét binding. Dus in een paar opzichten gaat je vergelijking mank.

Ik de Bonafide niet (buiten van te lezen dan). Maar ik boeide vooral dat men geen typische GS cheaters nodig heeft om op een pist heerlijk te knallen. Los van de prijs! Want de meeste freeride cheaters 😉 die ik echt goed vind zijn behoorlijk duur jammer genoeg.

Schiheil ⛷🏂🎿

Klopt, ik ken genoeg allmountain-lattten (ook bredere, zoals de Bonafide) waarmee het heerlijk pisteskiën is. Völkl Kendo en Mantra M5, Nordica Enforcer 100, Head Kore 93, 99 en 105, Nordica Navigator 90, Blizzard Brahma… Om er maar een paar te noemen. En daar zitten een heleboel ‘one-ski-quivers’ tussen.

De head kore 93 wil ik graag is testen. Vooral omdat ik in de race ski’s wel head fan ben, maar de pre kore freerides van hun maar niks vond. Niet qua look en prestatie.

Schiheil ⛷🏂🎿

De head kore 93 wil ik graag is testen. Vooral omdat ik in de race ski’s wel head fan ben, maar de pre kore freerides van hun maar niks vond. Niet qua look en prestatie.

Yoeri- op 25 sep 2018 21:46

De Kores zijn lekkere ski’s. Ze hebben wel het Head-karakter (dat je ze flink op hun donder moet geven voordat ze als een kapot geblowde puber van de bank springen en eens wat gaan doen). En zeker vergeleken met die oude Monsters en Rotor-serie een verademing.

Vind je hem beter dan de nordic enforcer ?

Schiheil ⛷🏂🎿

Heerlijk filmpje. De sneeuwvlokken mogen van mij, door dit soort filmpjes, wel weer zo groot als kussens uit de lucht vallen 😉

Ik krijg nu al weer zin in de winter!

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 25 sep 2018 22:05

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Anders. De Enforcer 100 is wat steviger en wat minder wendbaar, maar stabieler in het terrein en in crud vind ik. De Enforcer 93 vindt ik een beetje duaal: erg stijf onder de voet, maar een erg slappe en flappy tip die het vertrouwen niet ten goede komt. Voor de eerlijkheid met je de Kore 93 vergelijken met de Enforcer 93 en de Kore 99 met de Enforcer 100.
Voor de lange lijnen zou ik de Enforcer 100 nemen. Voor wendbaarder en speelser gebruik de Kore.

Duidelijk 👍 thx

Schiheil ⛷🏂🎿

Die Marcus Caston maakt toch wel heel erg lekker filmpjes. Ik krijg er spontaan zin van om weer op les te gaan!

Die Marcus Caston maakt toch wel heel erg lekker filmpjes. Ik krijg er spontaan zin van om weer op les te gaan!

MTV1974 op 25 sep 2018 22:49

Terwijl Marcus’ grootste kracht zijn ongelofelijke gevoel voor vrijheid en balans is. Juist vaak technisch niet perfect (kijk maar eens naar zijn mogul filmpje of z’n binnenbeen carves in dit filmpje), maar bizar goed in gevoel en supersnel in anticipatie. Ondanks zijn race achtergrond een op en top autodidactische alleskunner. Net als mijn alterego hier overigens 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als ik zo met Carven, dan schep ik mijn in het geheel vol met sneeuw
Ja soms zijn er ook nadelen met het zitskiën 😀

@Shane… die deed hetzelfde, maar dan op z’n saucer! Wat een karakter. En ik moet op les, want ik zie die imperfectie bij Marcus Caston niet. Ik heb sowieso een roze bril op als ik sneeuw zie:-).

@MTV1974 Kijk maar eens naar de andere delen van “Return of the Turn” Het is niet loepzuiver maar o zo heerlijk losjes en effectief. Zeker in de aflevering Corn zie je het terug.

@MTV1974 Kijk maar eens naar de andere delen van “Return of the Turn” Het is niet loepzuiver maar o zo heerlijk losjes en effectief. Zeker in de aflevering Corn zie je het terug.

Bennie op 26 sep 2018 23:20

Het is ook geen instructiefilmpje.
Als je zo gecontroleerde binnenbeenbochtjes kunt skiën, heb je het technisch gewoon prima op orde 😀

Plaats een reactie