Reisgenoten gezocht voor short-ski 7 t/m 10 december

Momenteel werk ik in België (omgeving Kortrijk-Roeselare) en op vrijdag 7 en maandag 10 december heb ik vrij. Daardoor ontstaat een lang weekend (7 t/m 10 december) waarin ik wil gaan skiën. Eventueel kan ik er nog donderdag 6 of dinsdag 11 december aan toevoegen voor een vijfdaagse trip. Ik moet vertrekken vanuit België en daar ook weer aankomen, dus in Nederland mensen ophalen is wat onhandig. Maar Belgen kunnen goed meerijden denk ik. En om de vrije dagen optimaal te benutten rijdt ik het liefste 's nachts heen (om en om slapen/rijden) en op de laatste dag na het skiën weer terug.

Waar we heen gaan is wat mij betreft een last-minute beslissing, en hangt af van de condities en waar al genoeg pistes open zijn. Er zijn al zat skigebieden die dan (gepland hebben) open (te) zijn. Een aantal ‘usual suspects’ ken ik inmiddels al goed of ga ik op een ander moment in het seizoen al bezoeken. Ischgl, Sölden, de Gurgls, Obertauern, de Oostenrijkse en Zwitserse gebieden met een gletsjer, Les Trois Vallées, Espace Killy vallen voor mij dan ook af. Maar bestemmingen als Saalbach-Hinterglemm, Schladming, St. Moritz, Alpe d’Huez zijn mooie opties. Die laatste (Alpe d’Huez) is verrassend dichtbij vanuit deze Belgische hoek, dus dat heeft mijn voorkeur. Maar nogmaals: we laten ons wat mij betreft leiden door de condities.

Ik heb een niet al te grote, maar verder wel goed uitgeruste auto met skikoffer waar we in totaal met 3 personen en bagage prima in passen.

Dus: wie heeft interesse? Een meet & greet vooraf is ook te regelen, mits we dat een keer doordeweeks 's avonds kunnen organiseren in de buurt van waar ik werk.

Trouwens, Nederlanders mogen uiteraard ook aanhaken. Voor vervoer moeten we dan alleen een extra auto inzetten die vanuit en naar Nederland rijdt.

Hallo @Gigi,

Ik heb er wel zin in om eventueel aan te sluiten, al kom ik wel uit de andere hoek van Belgie ( Belgisch Midden-Limburg, 25 km van Maastricht). ik stuur je PB.

Born to run. B.S.

Overigens - bedenk ik me net - als ik de enige ben die uit mijn regio vertrekt, moet dat geen drempel zijn. Dat kan ik alleen logistiek niet veel betekenen in het geheel. In het ergste geval kan ik in de namiddag vetrekken en tot tegen middernacht in mijn eentje rijden, een tussenovernachting pakken en de volgende dag vroeg weer op pad gaan om ergens om 9 uur op de piste te staan.

Interessant, mocht ik begin november niet gaan ging ik mee. Tja, toch nog eens op de lotto spelen.

… in de namiddag vertrekken en tot tegen middernacht in mijn eentje rijden, een tussenovernachting pakken en de volgende dag vroeg weer op pad gaan om ergens om 9 uur op de piste te staan.

GiGi op 25 sep 2018 14:27

Ik ga altijd in de namiddag slapen en vertrek tegen 23 à 24u en sta ook te skiën om 09u. Van vermoeidheid nooit last. Overnachting bespaard. ;)

Bla, bla, bla.

Ik ga altijd in de namiddag slapen en vertrek tegen 23 à 24u en sta ook te skiën om 09u. Van vermoeidheid nooit last. Overnachting bespaard. ;)

bartvwg op 25 sep 2018 14:41

In de namiddag moet ik nog werken en kan ik dus niet slapen. Dus voor mij is dit geen optie. Dan zou ik wel een overnachting besparen, maar inkomsten voor een halve dag mislopen. En zo duur is die overnachting niet. ;)
Bovendien heb je in die constructie nog altijd een nacht rijden en een skidag achter elkaar, wat een lange periode van concentratie betekent die ik in de dagen daarop volgend doorgaans moet bekopen.

Gigi,
Heb je PB gestuurd.
txs

@ Gigi

Verdorie , zie net dat ik tickets heb besteld voor "War on Drugs " concert te Antwerpen vrij7/12.
't Zal dus voor 'n andere keer zijn , alvast véééél plezier.😒

Born to run. B.S.

Helaas. En dank.

Hi Gigi🙋

Ik heb wel zin om mee te gaan. Ik kom wel uit Nl en kan ook mensen uit de buurt meenemen.
Ik moet alleen nog even vrij regelen.

@isy-snow stuur me anders even een pb met wat meer info over wat voor wintersporter je bent en wat je voor ogen hebt.

Plaats een reactie