Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/f796ae890cc1c9a123fc54ef...

Zeg dolomitisuperfreaks herkennen jullie deze piste in het filmpje in dit topic (https://www.wintersport.nl/forum/topic/460029)? Zou om Val Gardena gaan volgens het artikel. Boel sneeuw gevallen dan…

*bericht bewerkt door Sndr op 21 feb 2019 13:18

@SanderB, Hotel Drei Zinnen annuleren was GEEN goed idee. Dat is zo'n uniek, heerlijk en prachtig hotel, met fantastisch diner! Voor ons alleen al een reden om er in de winter een keer heen te gaan (waren er alleen in de zomer)

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 21 feb 2019 13:26

@SanderB, Hotel Drei Zinnen annuleren was GEEN goed idee. Dat is zo'n uniek, heerlijk en prachtig hotel, met fantastisch diner! Voor ons alleen al een reden om er in de winter een keer heen te gaan (waren er alleen in de zomer)

Wunderkammer op 21 feb 2019 13:25

Ik had niet in hotel Drei Zinnen gereserveerd, maar gewoon in een goedkoop appartementje.

Ben vandaag (en eergisteren) in Drei Zinnen geweest, prachtig gebied. Vooral de tocht naar Val Comelico: geweldig!

Het was helaas wel aan de drukke kant in Drei Zinnen, Val Comelico was erg rustig en de pistes fantastisch.

Wij verblijven bij Kronplatz en daar is nog veel drukker. Na een uur of één zijn vrijwel alle afdalingen kapot geskied en is de lol er wel vanaf.

Zaterdag als afsluiter een dagje naar Alta Badia. Ben benieuwd.

Het is weer afzien …

null

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Hoe staat het met de sneeuwkwaliteit en de drukte @Unit106?

*bericht bewerkt door Quick op 22 feb 2019 12:59

Mr. Slow

Temperatuur is de gehele week overdag boven nul. Diverse pistes zijn dus al om 12u zacht. Deze warmte verwacht je in maart, niet in februari. Het is heerlijk maar slecht voor de sneeuw conditie.

Het is drukker dan in januari natuurlijk. Lastig uit te drukken. Direct de lift in lukt nu niet als je je rond de Sellaronde bevind. Alleghe daarentegen was nog heerlijk rustig.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

En dan is er een sterke wind en kan je vanuit St Christina niet meer skiend in Ortisei komen …

null
null

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Heerlijke week gehad in Badia. Nog nooit zo'n dooiweek meegemaakt, maar tegelijkertijd kunnen genieten van goede pistes en heerlijk weer. Ja, er waren veel buckles aan het einde van de dag, maar daar ram ik simpelweg wel doorheen.
Geweldig eten en drinken. La Ütia was ons favoriete tentje, aardig personeel en heerlijke maaltijden. Tevens een avond bij La Sieia gegeten in San Cassiano. Een grote aanrader van een ieder die van Haute-cuissine houdt.

Hebben vanuit Badia in 1 dag de Marmolada en de Seiseralm meegepakt, wat prima gaat als je het tempo er een beetje in houdt. Ik vond de verbinding tussen Badia en het hoofdgebied boven Corvara toch wel tijdrovend. Maar, de pistes boven Badia vonden wij wel de mooiste van het hele gebied. Waanzinnig lekker carven! De Sella Ronda vond ik echt helemaal niets. Veel te druk en veel te veel liften zonder lekker te kunnen skiën. Daar bleven we dus een beetje uit de buurt. Mooiste gebied is overigens boven op de Falzarego pas. Mega rustig, fantastische pistes en de mooiste uitzichten.

Paar plaatjes bij het praatje:

null

null

null

null

null

null

null

null

null

null

Voor ons nooit meer wat anders dan Italië. Geen hosanna Hollanders uit de provincie, geweldige kwaliteit eten en drinken, fantastisch gastvrije Italianen en prachtig weer en natuur.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Voor ons nooit meer wat anders dan Italië. Geen hosanna Hollanders uit de provincie, geweldige kwaliteit eten en drinken, fantastisch gastvrije Italianen en prachtig weer en natuur.

Thomas op 25 feb 2019 10:53

Mooie update Thomas. Maar als je dit soort dingen blijft posten, komen die 'hosanna Hollanders uit de provincie' vanzelf ook die kant op! ;)

Mr. Slow

Dat is ook zo ;)
Anyway, als verstokt Italiëganger was de eerste wintersport in Italië feitelijk veel te laat. Altijd naar Zwitserland, Frankrijk of Oostenrijk geweest. Italië heeft toch wel een groot aantal pluspunten ten opzichte van die landen. En tevens: vanuit Innsbruck zijn we slechts 75 minuten onderweg geweest. Heel veel verder is het daarom naar ons gevoel ook niet.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ach het is eigenlijk gewoon Oostenrijk he. SudTirol. De naam zegt het al. Geleerd van de Oostenrijkse TV toen Dominic Paris (Italiaan maar dus eigenlijk zuid-Tiroler) in Are goud won op de super-G won voor hun eigen Kriechmayr.

*bericht bewerkt door Sndr op 25 feb 2019 13:43

Maar dan wel zonder zuipfestijnen, Nederlandstalige skileraren, niet binnen 8 uur aan te rijden en daarbovenop zijn er hutten zonder schnitzels te vinden en betaal je ook nog meer tol!

Ik ben niet zo bang voor heel veel Nederlanders in Italië :). Zeker niet uit de provincie (wat dat dan ook precies mag betekenen ;)).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Deze provinciaal heeft eind januari heerlijk genoten van het lekkere eten en de mooie omgeving van de dolomieten.

Voor mij begint het aftellen nu ook langzaam…die plaatjes hierboven helpen daar prima bij :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Maar wat is dat nou met die provincie? Toch wel benieuwd.

Maar wat is dat nou met die provincie? Toch wel benieuwd.

VSteven op 25 feb 2019 18:10

Ik ook 🤔

Ik ben de provincie ontvlucht. Hoe zit dat?

De Romeinen noemden zuidfrankrijk de provincie.

Voor mij begint het aftellen nu ook langzaam…die plaatjes hierboven helpen daar prima bij :).

Roy83 op 25 feb 2019 18:07

Check! Nog 2,5 week… 😎

Voor mij ook. Waar ga jij heen @harm?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voor mij ook. Waar ga jij heen @harm?

Roy83 op 26 feb 2019 10:30

naar dezelfde plek als ik 😉

Voor mij ook. Waar ga jij heen @harm?

Roy83 op 26 feb 2019 10:30

Zie opmerking van Gijs… :p

Voor mij ook. Waar ga jij heen @harm?

Roy83 op 26 feb 2019 10:30

naar dezelfde plek als ik 😉

GiGi op 26 feb 2019 10:38

aha…wellicht komen we elkaar dan tegen ;)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 en als je dat juist niet wil, zie @Harms toekomstige recente bestemmingen :-)

@Roy83 en als je dat juist niet wil, zie @Harms toekomstige recente bestemmingen :-)

Sndr op 26 feb 2019 15:29

Maar welke dag waar is nog ongewis hoor. Kan zomaar anders worden… 😁

Ja maar t lijstje is inderdaad grotendeels hetzelfde. Civetta staat niet per se op onze lijst, maar de rest wel.

Wie weet komen we elkaar tegen, maar heel groot is die kans denk ik niet. We houden elkaar tegen die wel op de hoogte van de condities per gebied :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

zijn er die taxi willen delen ,?wij gaan maandag11maart tot en met18 maart naar Ortisei. wij hebben nog geen vlucht geboekt maar als we gaan vliegen is dat van Rotterdam.

Ik zit in de periode 9 t/m 22 maart in Moena. Vorig jaar vanwege rugklachten moeten annuleren en daarom dit jaar maar een week extra. De 1e week met mijn zoon voor up-tempo en de week daarna met mijn vrouw voor het genieten.
Wij willen alle gebieden binnen een uur rijden van Moena doen, en dan heb ik zo'n beetje hetzelfde lijstje als @Harm . Zal proberen wat over de condities hier te posten.

Ik denk we dan allemaal toch wel ongeveer naar t zelfde lijstje kijken? Dus:

Carezza
Alpe Lusia
Alpe Cermis
San Pellegrino
San Martino / Passo Rolle
Latemar
Val di Fassa

Civetta ligt denk ik dan nog op t randje (is denk ik een uur rijden) en dan heb je de Dolimiti pas nodig, terwijl de rest volgens mij met die Valle Silver pas kan.

Grappig dat we in relatief onbekende gebieden, toch nog met relatief veel forumleden daar zijn, terwijl het ook nog laagseizoen is :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie