Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

San Pellegrino (en nu helemaal) ook! De pistes aan de noordkant (aan de weg) waren heel goed, ook om 15:30 nog (natuurlijk wel zacht maar prima te doen). Daar was het ook uitgestorven. Na een paar afdalingen de col op gegaan, waar het een tikje drukker was maar nog steeds rustig. De pistes waren bijna overal prima, alleen een paar lagere zuidhellingen werden net iets te slushy maar onze zin.

Langzaam zijn we richting Falcade afgezakt en daar heb ik de grootste fout deze week gemaakt: ik heb de zwarte dalafdaling gepakt. Wat lag die er slecht bij! Heel zacht, helemaal kapotgeskied, en dat om 12:00. Uiteindelijk afgedaald naar 1150m (zo gek was het dus niet dat het zacht was). Met goede sneeuw een hele leuke, vrij simpele zwarte afdaling.

Lekker gelunched bij Dies Bis (beste uitzicht tot nu was daar, tnx @Harm) en toen weer steeds iets naar boven met de mooie rode afdalingen op de col. De lange blauwe dalafdaling (innamoretti) was helaas dicht, die is volgens mij landschappelijk heel mooi.

Ik heb de rode dalafdaling gepakt (La Volata was me net iets te steil en ik wist ook niet wat de condities nog waren om 15:00) en toen hebben we nog een paar afdalingen gemaakt in de zon aan de andere kant van de weg.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/3ecdb06882e795c7653d049a...

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/3766458964442fce36f64fae...

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/ddc249e8cc56009fe819a601...

Einde van de dag nog steeds prima pistes, al hadden sommige stukken wel iets meer zachte sneeuw, maar goed:

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/8d6ce2b92f8c0a73c7189dd7...

*bericht bewerkt door Roy83 op 21 mrt 2019 17:46

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Carezza gedaan. Niet vergelijkbaar met Alpe Cermis. Veel mooier, echt niemand op de piste, maar het gebied kan wel een upgrade gebruiken want oud en beperkt liftensysteem en een hoop sleepjes. Zonder het Nova Levante stuk stelt het nauwelijks iets voor, die afdaling, zwart en een lang mooi glijpad, was nog wel aardig. Na 2 uur was alles onder de toppistes dikke prut.

Vandaag Sella Ronda gedaan. Zelfs een verwarmde stoeltjeslift. Ik weet nu pas wat perfect skien is.

Vond je Carezza mooier dan Cermis @Hakke? Dan gaat Cermis voor morgen definitief van de lijst :). Niet dat Carezza zo slecht was (helemaal niet), maar ik zoek liever iets dat mogelijk leuker is :).

Zo rustig als in Carezza heb ik het ook nog nooit gezien. Als die liften die ze verwachten daar echt gaan plaatsen wordt het nog mooier!

Ik neig voor morgen naar Val di Fassa. Lekker even via Buffaure naar die Passo Pordoi en dan weer terug. Zijn ook vooral noordhellingen, dat is ook prettig.

Tot nu toe bevalt dit concept mij uitstekend!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vandaag Sella Ronda gedaan. Zelfs een verwarmde stoeltjeslift. Ik weet nu pas wat perfect skien is.

Skadi op 21 mrt 2019 18:54

was vast ook lekker rustig? Wij hebben Valle silver skipas genomen, anders was dat misschien ook nog wel een optie…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vandaag Sella Ronda gedaan. Zelfs een verwarmde stoeltjeslift. Ik weet nu pas wat perfect skien is.

Skadi op 21 mrt 2019 18:54

Vandaag Val Gardena bezocht, ik weet nu eindelijk pas het antwoord op de vraag “wat is na al je reizen je favoriete skigebied”, man man man, nog nooit zo genoten van een skidag dan vandaag!

Ik neig voor morgen naar Val di Fassa. Lekker even via Buffaure naar die Passo Pordoi en dan weer terug. Zijn ook vooral noordhellingen, dat is ook prettig.

Roy83 op 21 mrt 2019 18:57

Lijkt me geen slecht idee. Maar er zijn er ook die Cermis heel leuk vinden en een nieuw skigebied ontdekken is altijd leuk. Wat let je?

Mr. Slow

Getverdrie , dat gaat daar volgend jaar helemaal vollopen met al die goede reviews.😈😜

Born to run. B.S.

Ja René, ik ben nu ook al voor het 3e jaar op rij naar Val di Fassa geweest. Verslavend hè ?

@Roy83 Carezza is veel mooier, Alpe Cermis heeft minder Dolomieten uitstraling. Maar het skiën/boarden is in Cermis vele malen beter.

@Roy83 . Wij hebben bij de Mayr Alm gezeten. Italiaanse tijden 😉. Van ongeveer half 2 tot half 3. Heerlijk volop in de zon links bij de grote stenen tafel met boomstamstoelen!

winterwonderland op 20 mrt 2019 22:32

Mooie keuken hebben ze daar hè?

@Roy83 Carezza is veel mooier, Alpe Cermis heeft minder Dolomieten uitstraling. Maar het skiën/boarden is in Cermis vele malen beter.

Hakke op 21 mrt 2019 19:41

Wij doen Carezza op weg naar huis zaterdagochtend… Ben benieuwd…

Vandaag Sella Ronda gedaan. Zelfs een verwarmde stoeltjeslift. Ik weet nu pas wat perfect skien is.

Skadi op 21 mrt 2019 18:54

was vast ook lekker rustig? Wij hebben Valle silver skipas genomen, anders was dat misschien ook nog wel een optie…

Roy83 op 21 mrt 2019 18:57

Had het veel drukker verwacht. Maar bij 1 liftje in een rij gestaan (tussen Arraba en Campitello ergens)…

Ik neig voor morgen naar Val di Fassa. Lekker even via Buffaure naar die Passo Pordoi en dan weer terug. Zijn ook vooral noordhellingen, dat is ook prettig.

Roy83 op 21 mrt 2019 18:57

Lijkt me geen slecht idee. Maar er zijn er ook die Cermis heel leuk vinden en een nieuw skigebied ontdekken is altijd leuk. Wat let je?

Quick op 21 mrt 2019 19:04

Buffaure heb ik maar voor een heel klein deel gezien, dus dat gaan we zeer waarschijnlijk doen. Cermis doen we de volgende keer op de aankomst dag (wellicht al volgend jaar :)).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Getverdrie , dat gaat daar volgend jaar helemaal vollopen met al die goede reviews.😈😜

dan58 op 21 mrt 2019 19:12

Weet je wel hoe verschrikkelijk ver rijden het is? En je moet echt elke dag met de auto, slepen met je skispullen, over de parkeerplaats, naar de lift lopen…Niemand spreekt een woord Nederlands, er is na het skiën niets te beleven en die Italianen eten pas om 20:00 (en dan ben je nog vroeg).

We geinen er natuurlijk vaak over, maar ik denk dat die zuidelijke gebieden waar @Harm, @GiGi, @winterwonderland, @Hakke en ondergetekende zitten, echt niet voor de grote massa uit Nederland of Duitsland zijn weggelegd. Je ziet vooral veel Polen en Tsjechen. Geen idee waarom die hier specifiek voor kiezen eigenlijk, maar tot nu toe valt het qua waarmaken van vooroordelen echt reuze mee.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja René, ik ben nu ook al voor het 3e jaar op rij naar Val di Fassa geweest. Verslavend hè ?

Pirmin op 21 mrt 2019 19:34

Niet de eerste keer Dolomieten hoor, maar Val Gardena was voor mij wel even een heel andere beleving dan ik tot nu toe ergens anders heb gehad.

@Harm voor de boarders is sleepje 33 in de ochtend opletten. Knetterhard en de laatste 50 meter gaat al naar beneden waardoor je harder dan de sleep gaat. Lekker met 1 voet los…

null
Vandaag naar de Marmolade geweest vanuit Canazei… 3 jaar geleden ook gedaan maar eigenlijk een zwaar overschatte tour… Mooi uitzicht maar drukke verbindingsliften en erg slechte pistes. Erg verspoord door alle drukte. Die gaan we dus niet meer doen. Morgen afsluiten in Pozza de Fassa en Vigo di Fassa. Voor ons geweldige pistes, rustig en ook super geprepareerd ! Dan zit het skiën voor 2019 er weer op helaas…
null
null
null

*bericht bewerkt door winterwonderland op 21 mrt 2019 23:05

Aequilater Nubila

@Harm. Prima gegeten bij de Mayr Alm voor een self service restaurant. Vooral de locatie en het terras was goed!
Vanavond in Canazei bij Osteria La Montanara gegeten. Wat een tent zeg. Super mooie wijnen en meer dan geweldig gegeten!

*bericht bewerkt door winterwonderland op 21 mrt 2019 22:46

Aequilater Nubila

Leuk @winterwonderland

Ik vond het vooral mooi om te zien hoe efficiënt die keuken werkte…

Vandaag naar San Martino, eindje karren wel… :p

Goedemorgen,
Ik start vandaag met een weekje Dolomieten vanuit Colfosco, geen auto Ik ken het in de buurt redelijk goed, ik vroeg mij of het de moeite is om met de bus een dagje naar Cortina te gaan? Ik heb een hoog tempo, dus er kan veel.

@SkiWiiii Kortgezegd: ja, dat is de moeite waard!

Mr. Slow

Dankjewel! Zet ik op de planning voor morgen, vandaag de gebirgsjager tour🤩

@Harm, ben heel benieuwd hoe San Martino is. Daar ben ik nog niet geweest. Vond het dit jaar te ver rijden. Maar blijft op de lijst. Naast de Trei zinnen dolomieten zijn dat de 2 gebieden die ik nog niet heb bezocht! ;-)

@Harm, ben heel benieuwd hoe San Martino is. Daar ben ik nog niet geweest. Vond het dit jaar te ver rijden. Maar blijft op de lijst. Naast de Trei zinnen dolomieten zijn dat de 2 gebieden die ik nog niet heb bezocht! ;-)

R_Dolomieten op 22 mrt 2019 08:18

San Martino is echt een Geheimtipp! Fantastische ochtend gehad (nu lunch en zo naar Passo Rolle). Pistes zijn mooi (en soms best lang) en er zijn schitterende afdalingen door de lariksbossen met de statige rotswanden op de achtergrond.

Sneeuw is wel vrij papperig maar omdat het niet druk is worden de pistes nergens echt slecht. Zuid hellingen hebben wel meer te lijden dan de noordelijk gelegen hellingen maar da's te verklaren.

null

*bericht bewerkt door Harm op 22 mrt 2019 13:49

Op de Passo Rolle is het super! Werkelijk geen hond op de piste en prima pistes nog zonder bulten. Leuk om te combineren met San Martino…

null
Geen hond op de piste inderdaad. Wel op het terras…

Voor iedereen die nu bij Selva in de buurt is, voor vanavond nog een leuk tochtje/uitje:

http://www.sellaronda.it

Zo… De laatste afdaling gemaakt. Vandaag korte dag maar de pistes waren in Pozza di Fassa (Catinaccio) nog erg goed. De rode dalafdaling naar Vigo di Fassa was in tegenstelling tot van de week al vroeg slechter. Dat lag aan de temperatuur.

null

Maarr wat een fantastische week was dit. Hier wordt nog lang over nagepraat😃.
null

Nu in de auto en met gierende banden naar huis. Morgen vroeg weer op het sportveld met de kids😁

*bericht bewerkt door winterwonderland op 22 mrt 2019 16:09

Aequilater Nubila

22 graden, netjes ! Nu in de auto op 1500 meter +17 op weg naar Moena. Op de Passo Rolle was het heerlijk qua temperatuur. Wel iets in de plus maar niet heul gek…

Plaats een reactie