Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Maar dan nog steeds wel zonder skipas. Je gaat een week Dolomieten nooit redden voor €350,- pp incl skipas. Zonder skipas kan je denk ik zelf redelijk fatsoenlijke hp vinden voor € 350,-.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja dan bedoel jij excl skipas denk ik? Want die komt er dan nog bij natuurlijk en dan zit je dus rond de €600.- pp.
Jammer, want de omgeving is zo mooi, maar zo te zien dus echt boven ons budget :(

IJsvogel op 25 okt 2019 18:03

Ha tegelijk gepost maar € 600,- zit je snel aan.

Maar het kan denk ik wel. Wij hebben een appartement in Moena, daar kan je denk ik wel met zes in (2 slaapkamers, 2 badkamers en een slaapbank) en dat kost denk ik circa € 1000,- voor een week. Deel dat door zes, neem de skipas erbij en je zit op een dikke € 450,-. Voor die € 600,- die ik hierboven noem heb je ontbijt en diner erbij.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

O ja excuses, die 350 p.p. is inderdaad alleen verblijf. Voor die prijs een hele week skiën ken ik ook alleen van de pakketreizen in Franse budget-gebieden.

Ja jammer hoor, dat gaat dus echt niet op voor ons. Maar hij blijft op het lijstje taan :P Bedankt voor de antwoorden!!

Een snelle zoektocht op AltaBadia.org levert een 6 persoons appartement in San Cassiano op 300 euro pp. 350 met HP.
Wat er overigens beter uit ziet dan een gemiddeld frans appartement… ;)

*bericht bewerkt door Matthieu op 25 okt 2019 18:16

Aftellen maar!

Een snelle zoektocht op AltaBadia.org levert een 6 persoons appartement in San Cassiano op 300 euro pp. 350 met HP.
Wat er overigens beter uit ziet dan een gemiddeld frans appartement… ;)

Matthieu op 25 okt 2019 18:14

Ja maar dat is excl skipas toch?

Ja, klopt.

Aftellen maar!

Dat lijkt me wel. Ik weet niet wat je budget is, maar ik vind 350 incl skipas wel heel erg weinig. Dat kan alleen maar in Frankrijk zo ongeveer, en sowieso alleen met pakketreizen. Aangezien een skipas in een respectabel gebied al snel minimaal 250, en vaak 300 euro kost.

Prima als het je minder uitmaakt waar je skiet, maar in de gebieden waar ik naartoe ga zit ik al gauw aan rond de 500/600 euro incl. skipas.

Mr. Slow

Ik kijk nu naar het dorp Valloire. Daar kom ik prima uit de voeten met 350 euro incl en het is een leuk dorp, en een heel tof skigebied(ben er wel eens geweest). Dus ja het kan wel :P Maar het is niet gebruikelijk, dat merk ik al haha. Nog Oosterijkse dorpen waar je al tegen de Dolomieten aan zit? Of uit kijkt over de Dolomieten?

Sillian in Hochpustertal. Dichterbij zul je niet komen.

Mr. Slow

Sillian in Hochpustertal. Dichterbij zul je niet komen.

Quick op 25 okt 2019 22:01

Ook daar vind je niet alles voor €350…

Aftellen maar!

Weet ik. Ik gaf alleen antwoord op de gestelde vraag.

Mr. Slow

Weet ik. Ik gaf alleen antwoord op de gestelde vraag.

Quick op 25 okt 2019 22:27

En mijn opmerking was richting IJsvogel.
Maar die gaat al naar Valloire denk ik

Aftellen maar!

Met zo’n (studenten?) budget is dat denk ik ook de enige optie.

Ik ga dit jaar (weer) naar Moena en wil op zaterdag eigenlijk wel een gebiedje onderweg meepakken. Het liefst iets waar je normaal niet makkelijk komt, al wil mijn vriendin ook nog wel een dagje Seiseralm proberen. Zou Plose de moeite waard zijn? Ligt mooi op de route volgens mij…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plose is zeker de moeite waard. Twee jaar geleden in de kerstvakantie hebben we die op de laatste dag gedaan. Zoek maar eens op, staat nog wel ergens in een trip report van toen.

Ah Merci. En voor degenen die die trip ook even willen teruglezen (veel Dolomieten gebieden): https://www.wintersport.nl/forum/topic/390246

Hij gaat op de shortlist :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik wil dat ook doen komende winter. Vond je Gitschberg-Jochtal of Plose leuker @GiGi?

Mr. Slow

Gitschberg is wel iets lastiger te bereiken toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Niet op de weg naar Alta Badia.

Mr. Slow

Net ff gekeken inderdaad maar ik had in mijn hoofd dat het veel oostelijker lag. Dan is t voor ons ook een optie.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Gitschberg is net iets veelzijdiger denk ik, maar beiden erg goede opties

Heeft iemand nog hotel tips? We willen met 6 vrienden vanaf 7 maart een week gaan. Liefst relatief dicht aan de Sella Ronda. Afgelopen jaar in Selva di Val Gardena gezeten, maar dat hotel heeft nu enkel kamers met tweepersoonsbedden. We hebben er geen probleem mee om een kamer te delen, maar een bed is toch wat gortig. Prijs vorig jaar was rond de 90 euro p.p.p.n. op basis van halfpension. Iets meer is geen probleem, maar we willen toch ook geen 2000 euro kwijt zijn alleen al aan de accomodatie.

Weet iemand of de kloof van Serrai di Sottoguda alweer toegangkelijk is deze winter.

Kloof van Sottoguda is nog steeds gesloten. Zie http://www.serraipark.it/i-serrai/
Herstel zou nog wel eens jaren kunnen duren.
@Beejeej, al eens een huttentocht overwogen?

Ah Merci. En voor degenen die die trip ook even willen teruglezen (veel Dolomieten gebieden): https://www.wintersport.nl/forum/topic/390246

Hij gaat op de shortlist :).

Roy83 op 26 okt 2019 08:28

Hmm, die trip teruglezend twijfel ik toch weer een beetje aan weekbestemming 3 Zinnen. 🙄

Kan prima hoor. Alleen zou ik zelf wat meer afwisseling willen. Als je in Versciaco di Sopra of daar in de buurt verblijft, kan je zo op de trein hoppen naar bijvoorbeeld Innichen, Kronplatz of Gitschberg-Jochtal. Genoeg opties daar.

*bericht bewerkt door GiGi op 17 nov 2019 10:46

Ik ben ff aan t nadenken over alle opties voor ons weekje Moena. Vorig jaar Carezza, Latemar, Alpe Lusia, San Martino, San Pellegrino, Vigo di Fassa en Pozza di Fassa gedaan.

Een aantal gebieden (San Pellegrino, Latemar) gaan we zeker weer doen en Passo Rolle en Alpe Cermis staan ook op de lijst. Tegelijk is het, bijvoorbeeld vanuit Campitello, ook leuk en handig om een dagje Val Gardena te doen, volgens mij ben je daar met 2 of 3 liften.

De echte beslissingen nemen we ter plekke wel, maar wat zou een mooi rondje door Val Gardena kunnen zijn? Welke pistes zijn echte aanraders en goed te doen vanuit Campitello?

We gaan op de aankomst (en waarschijnlijk op de vertrekdag) ook skiën, dan staan Plose en/of Seiseralm (die willen we graag nog eens zien met mooi weer) op de shortlist.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heeft iemand nog hotel tips? We willen met 6 vrienden vanaf 7 maart een week gaan. Liefst relatief dicht aan de Sella Ronda. Afgelopen jaar in Selva di Val Gardena gezeten, maar dat hotel heeft nu enkel kamers met tweepersoonsbedden. We hebben er geen probleem mee om een kamer te delen, maar een bed is toch wat gortig. Prijs vorig jaar was rond de 90 euro p.p.p.n. op basis van halfpension. Iets meer is geen probleem, maar we willen toch ook geen 2000 euro kwijt zijn alleen al aan de accomodatie.

Beejeej op 9 nov 2019 15:51

Waarom huur je geen appartement met z’n zessen. Kost je de kop niet en is nog best wel wat te krijgen in Val di Fassa. Heb zelf 2 weken geleden voor dezelfde week in Moena geboekt…

@Roy83 je zou kunnen doen:
Via de vele leuke blauwe pistes boven Plan Gralba en de Saslong naar Santa Cristina. Daar met het ondergrondse treintje naar de Col Raiser. Die liften helemaal naar de top nemen en dan de Longia-piste naar Ortisei. Daar koffie doen of lunch. De terugweg dan weer omhoog naar Col Raiser/Seceda, de lange prachtige afdaling naar Santa Cristina, het treintje weer terug naar de Saslong en van daar weer richting Belvedere. Een mooie tocht met veel variatiemogelijkheden (in moeilijkheidsgraad bijvoorbeeld) en die je eigenlijk overal in Val Gardena brengt, behalve op de pistes onder Danterceppies en op de Seiser Alm.

Kan prima hoor. Alleen zou ik zelf wat meer afwisseling willen. Als je in Versciaco di Sopra of daar in de buurt verblijft, kan je zo op de trein hoppen naar bijvoorbeeld Innichen, Kronplatz of Gitschberg-Jochtal. Genoeg opties daar.

GiGi op 17 nov 2019 10:45

Is dat een makkelijker uitgangspunt dan Sexten bijv?

Plaats een reactie