Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Een glas Pinot Grigio past inderdaad beter bij Italië, “DS”. Bier is voor Oostenrijk 😂😂

Pirmin op 22 jan 2020 23:49

Dat hangt volledig af van wat je eet, bij pizza hoort bier, geen wijn bv. (En na afloop GEEN cappuccino uiteraard)

Ik volg @Mountainhugger
@mukkie

Ik DACHT ook de je Dolomiti skipas moest hebben voor de Lagazuoi en 5-Torri.
@DSvier terplaatse geeft hierover misschien uitsluitsel?

*bericht bewerkt door dan58 op 23 jan 2020 09:17

Born to run. B.S.

Lagazuoi en 5 Torri horen idd bij Cortina.

Overigens zou ik in Alta Badia altijd een DS kaart kopen, want het prijsverschil is niet extreem en je zit zo in een ander gebied.

That’ s what I thougt.😎

Born to run. B.S.

Lagazuoi en 5 Torri horen idd bij Cortina.

Overigens zou ik in Alta Badia altijd een DS kaart kopen, want het prijsverschil is niet extreem en je zit zo in een ander gebied.

DSvier op 23 jan 2020 10:03

Dank voor de info! DS scheelt wel in prijs en het verste dat ik zal gaan, is deze trip naar Lagazoui…
Kan je ter plaatse betalen voor alleen die lift? Taxi en slee moeten toch ook apart betaald worden…

Een glas Pinot Grigio past inderdaad beter bij Italië, “DS”. Bier is voor Oostenrijk 😂😂

Pirmin op 22 jan 2020 23:49

Dat hangt volledig af van wat je eet, bij pizza hoort bier, geen wijn bv. (En na afloop GEEN cappuccino uiteraard)

roberthoogenboom op 23 jan 2020 08:56

Yup… ze gaan je raar aankijken als je een glas rood bij je pizza bestelt! Ze hebben trouwens best lekkere biertjes.

Een cappucino na 11u is heiligschennis, en ze hebben gelijk hé, de opgeklopte room is veel te zwaar voor de namiddag, dat hoort toch echt bij het ontbijt.

Ik zie nu trouwens dat de prijs qua skipas inderdaad niet veel scheelt… 😉 Misschien toch goed om een DS pas te nemen 🤗

We hebben geboekt!! Eerste week maart gaan we naar Arabba.
Nu kan ik alleen nergens een echt overzichtelijke skimap van het hele gebied vinden. Wel van Arabba zelf maar we gaan ongetwijfeld op verkenningstocht naar de andere gebieden.
Ik heb de Dolomiti Ski app al gedownload maar daar word ik ook niet echt wijzer van. Kan iemand mij verder helpen? :-)

*bericht bewerkt door ankiepankie op 23 jan 2020 10:54

We hebben geboekt!! Eerste week maart gaan we naar Arabba.
Nu kan ik alleen nergens een echt overzichtelijke skimap van het hele gebied vinden. Wel van Arabba zelf maar we gaan ongetwijfeld op verkenningstocht naar de andere gebieden.
Ik heb de Dolomiti Ski app al gedownload maar daar word ik ook niet echt wijzer van. Kan iemand mij verder helpen? :-)

ankiepankie op 23 jan 2020 10:54

Volgens mij werkt die app pas als je er bent… Het is een erg groot gebied, dus de skimap is ook groot…Misschien toch steeds met kaartjes van deelgebieden op pad…

We hebben geboekt!! Eerste week maart gaan we naar Arabba.
Nu kan ik alleen nergens een echt overzichtelijke skimap van het hele gebied vinden. Wel van Arabba zelf maar we gaan ongetwijfeld op verkenningstocht naar de andere gebieden.
Ik heb de Dolomiti Ski app al gedownload maar daar word ik ook niet echt wijzer van. Kan iemand mij verder helpen? :-)

ankiepankie op 23 jan 2020 10:54

Gewoon bij de ticket office een skimap vragen. Ene kant is dan gebied Arabba en andere kant is DS gebied.

Er zijn alleen gedetailleerde piste kaartjes per gebied. Op de achterkant dan een grote overzichtskaart van DS.
Als je in een ander gebied komt gewoon bij een lift een andere kaart vragen. Ze hebben overal wel een stapeltje liggen.

Ah oke, maar mijn voorpret dan?? Ik ben gewend om voordat ik ik één meter geskied heb, al alle pistes uit mijn hoofd te kennen! :-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/178c5fa348d0b7054d85554f...
Succes met leren.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/178c5fa348d0b7054d85554f...
Succes met leren.

DrPhil op 23 jan 2020 15:37

Top, zoiets zocht ik!

@ankiepankie

Er is zelfs een 3D map beschikbaar waar je in kan navigeren.😎

Born to run. B.S.

@ankiepankie

Er is zelfs een 3D map beschikbaar waar je in kan navigeren.😎

dan58 op 23 jan 2020 16:45

Nou, zoiets zie ik dus wel in de app inderdaad maar ik vind die interface niet echt fijn. Bovendien wil ik gewoon lekker oldskool een pistemap in mijn hoofd hebben zitten… Heb nog zo’n 35 dagen te gaan dus elke dag de skimap even bestuderen en ik zou in een doorsnee gebied blindelings de weg kunnen vinden. Maar met 1200+ km wordt dat een beetje ingewikkeld… :-)

@ankiepankie

Er is zelfs een 3D map beschikbaar waar je in kan navigeren.😎

dan58 op 23 jan 2020 16:45

Ik krijg dus niets te zien in die app, omdat ik niet in het gebied zit, maar nog in mijn huisje in Amstelveen 😉 Of doe ik toch iets verkeerd? 🤔

Ik kan elke piste prima vanuit huis verkennen…

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/70ba8a0d56768c64a56c0209...

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

null

null

null

Dit zie ik…

Ik kan elke piste prima vanuit huis verkennen…

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/70ba8a0d56768c64a56c0209...

Roy83 op 23 jan 2020 17:52

Met andere woorden: ik zie.niet de keuze uit 2D of 3D en een andere pistekaart…

Wat ik nog niet kan vinden, is een overzicht van welke liften ik moet nemen van A naar B. Maar goed, tot nu toe heb ik het 40 jaar met papieren pistekaartjes gedaan en richtingaanwijzers op de piste en als ik iets niet kan.vinden, vraag ik het 😉

Zit ook in de app…maar je vraag hier droppen geeft vaak leukere suggesties :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zit ook in de app…maar je vraag hier droppen geeft vaak leukere suggesties :).

Roy83 op 23 jan 2020 18:23

Hoe kom ik dan bij de 3D kaart zoals ik op jouw foto zie? En hoe krijg ik dat overzicht van lift tot lift?

Als ik een route aanzet van startpunt tot eindpunt (route is bij mij symbooltje links boven), dan zie ik met groene lijn aangegeven hoe ik moet, maar deels over piste en deels gewoon een lijn dwars door een off piste gebied, dus niet bepaald de route die ik kan skiën ha ha! 🙈

Meestal kom ik wel uit zo'n app, wat je er allemaal mee kan, maar nu vind ik deze functies niet en voegt het niets toe aan zo'n old skool versie van pistekaart… Maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

*bericht bewerkt door mukkie op 23 jan 2020 18:35

@mukkie: via de dolomiti Superski website kan je ook de 3d kaart bekijken. Ook op je telefoon.

*bericht bewerkt door Matthieu op 23 jan 2020 19:18

Aftellen maar!

Ah oke, maar mijn voorpret dan?? Ik ben gewend om voordat ik ik één meter geskied heb, al alle pistes uit mijn hoofd te kennen! :-)

ankiepankie op 23 jan 2020 14:57

Tip: gebruik de app ‘FATMAP’
Is zo ongeveer de Google Maps voor skiërs.

null

Of gewoon zo vaak gaan dat alles in je hoofd zit. ;)

Of gewoon zo vaak gaan dat alles in je hoofd zit. ;)

DSvier op 23 jan 2020 20:04

Vroeger, lang geleden, zat het in mijn hoofd 😉 Nu hoop ik gewoon op een feest der herkenning!

In de afgelopen jaren al diverse keren in de Dolomieten geweest. Nu is het idee om in of bij Alleghe iets te boeken en van daaruit diverse gebieden van de Dolomiti Superski te doen (oa dus Civetta, San Pellegrino, Cortina etc) Hier nog do’s and dont’s voor die hoek? Tips voor appartementen😁?

Aequilater Nubila

Of gewoon zo vaak gaan dat alles in je hoofd zit. ;)

DSvier op 23 jan 2020 20:04

Zo heb ik het gedaan 😆

Of gewoon zo vaak gaan dat alles in je hoofd zit. ;)

DSvier op 23 jan 2020 20:04

Zo heb ik het gedaan 😆

Plaats een reactie