Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

TOEVALLIG is dit ook toevoeging " 1111 " in dit leuke topic.

Born to run. B.S.

Voor de liefhebbers die nog heen willen/moeten of mogen een op dit moment in ieder geval geruststellende kaart:

https://lab.gedidigital.it/gedi-visual/2020/coronavirus-i-co…

Up & Down

Dubbel…

*bericht bewerkt door Stoked op 02 mrt 2020 19:28

Up & Down

Sinds zaterdag in Arabba, gisteren en vandaag geskied. Vanochtend begon mooi blauw dus nog snel de Marmolada gedaan maar daarna trok het dicht en sinds lunchtijd staat het als een gek te sneeuwen. Was ook wel nodig want toen we aankwamen was het dorp behoorlijk groen maar nu is alles weer mooi wit. Hopelijk in de loop van de week iets zonniger weer en dan hebben we droomcondities!

Hier in Ortisei ook alles prachtig wit

Daar geloven we niets van zonder foto’s :)…

Gisteren werd een foto gepost van de Lagazoui lift waar nog maar 1/3 van de mensen in mocht. Merken jullie daar ergens iets van?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Lekker rondje webcams vanmorgen hoor…

https://www.dolomitisuperski.com/en/Live-info/Webcam…

*bericht bewerkt door Harm op 03 mrt 2020 07:46

Daar geloven we niets van zonder foto’s :)…

Gisteren werd een foto gepost van de Lagazoui lift waar nog maar 1/3 van de mensen in mocht. Merken jullie daar ergens iets van?

Roy83 op 3 mrt 2020 07:31

Ik probeerde foto's te uploaden maar op een of andere manier pakt hij ze niet. Als ik op het fotoicoontje klik en dan de foto selecteer gebeurt er gewoon niets. Moet ik nog iets extra's doen?

*bericht bewerkt door ankiepankie op 03 mrt 2020 08:00

Normaliter is het voldoende als je op het icoontje drukt, foto selecteert en eventjes wacht tot de link verschijnt. Kan mogelijk zo zijn dat hij niet alle formaten pakt (ik verklein ze sowieso altijd even op mijn telefoon)…

Als de foto te groot is, krijg je wel een popup volgens mij. Soms duurt het ff voor de foto geupload is, dan moet je gewoon ff wachten. Of heel misschien dat het niet (altijd) werkt met buitenlandse ip’s @Rogier?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er vanaf half maart ongeveer ook korting is op skipassen. Klopt dit?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er vanaf half maart ongeveer ook korting is op skipassen. Klopt dit?

Sjaak27 op 3 mrt 2020 08:16

Da's sowieso het geval. Vorig jaar kwamen we aan op die wisseldag van skipasprijzen. Scheelt paar tientjes tussen hoog- en laagseizoen…

https://www.dolomitisuperski.com/en/Ski-pass/Prices…

*bericht bewerkt door Harm op 03 mrt 2020 08:19

De wifi van ons hotel is het probleem… Onderstaande foto's gistermiddag en gisteravond genomen en het sneeuwt nog steeds!

null

null

null

*bericht bewerkt door ankiepankie op 03 mrt 2020 08:22

Yes @ankiepankie, gelukt! :)

Yes @ankiepankie, gelukt! :)

Harm op 3 mrt 2020 08:22

Ja, de hotelwifi bleek het issue te zijn!

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er vanaf half maart ongeveer ook korting is op skipassen. Klopt dit?

Sjaak27 op 3 mrt 2020 08:16

vorig jaar kreeg je een dag gratis skipas en accomodatie tijdens de supersun weken. Die starten dit jaar 22/3, vorig jaar wat eerder (precies toen ik er was).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

in Corvara ook wakker geworden met een halve meter sneeuw

@sjaak27 https://www.dolomitisuperski.com/en/Plan-ski-holiday/Promoti… en dat zelfde geldt ook voor de Valle Silver pas (val di Fassa, alle Lusia, San Pellegrino, San Martino en Latemar).

*bericht bewerkt door Roy83 op 03 mrt 2020 08:54

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Reisadvies voor Noord Italië is aangepast… alleen reizen indien noodzakelijk. 😕😕

Reisadvies voor Noord Italië is aangepast… alleen reizen indien noodzakelijk. 😕😕

rocyda op 3 mrt 2020 18:56

Zag het ook…

Bolzano heeft ondertussen een gevalletje gehad, Dolomiti lijkt hier verder nog rustig
https://lab.gedidigital.it/gedi-visual/2020/coronavirus-i-co…

*bericht bewerkt door Stoked op 03 mrt 2020 19:05

Up & Down

Wij zijn (gelukkig) al geweest in Januari, toen was er nog niets aan de hand in Italië. Maar onze dochter zou volgende week met een groep vrienden richting Sauze d’Oulx vertrekken… zo sneu, ik geloof ook niet dat ze iets vergoed gaan krijgen van de verzekering voor het geboekte appartement.

Echt zo ontzettend jammer en naar mijn idee ook onterecht…Wij hebben nog geluk gehad met een geweldig fijne week van 7 tot 15 februari en daarna een week bij Val d’Aosta! Net nu er in de Dolomieten zoveel sneeuw is gevallen en er droomcondities lijken te zijn!!! Zuur, zuur, zuur!

Heel zuur inderdaad. Condities zijn nu echt briljant! Volgend jaar dan maar weer…

Wat een strop moet dit zijn voor de ondernemers daar…

Heeft Duitsland een negatief reisadvies? Engeland? Oostenrijk?
Gaan die wel?

Heel zuur inderdaad. Condities zijn nu echt briljant! Volgend jaar dan maar weer…

Wat een strop moet dit zijn voor de ondernemers daar…

Harm op 3 mrt 2020 20:11

Nou inderdaad, wat een ellende voor de mensen daar.

Bij val d Anna in Ortisei zei de eigenaar dat er 50% minder bezoekers waren per dag

Echt ongelofelijk belachelijk… Zo sneu voor de toeristenbranche hier. Zit nu in Arabba en het is al extreem rustig deze week, zal dus de komende weken nog wel rustiger worden…

Ze kunnen straks haast sluiten. Kans dat andere landen volgen is natuurlijk aanwezig nu Polen, Tsjechië en Nederland al een negatief advies hebben afgegeven…

*bericht bewerkt door Harm op 03 mrt 2020 21:31

Op de Seiseralm. Normaal in het hoogseizoen, rond 11:30u super druk bij deze oude lift…

null

( Sanon (68), 3e lift vanuit Ortisei)
Ieder nadeel heeft zijn voordeel…

Vanochtend bij lift Ciampinoi: max 4 personen per cabine toegestaan (kunnen normaal 8 zittend in).

Bij eitjeslift van St. cristina richting Seceda een halvering: 3 in plaats van 6 personen per cabine toegestaan.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 04 mrt 2020 17:56

Plaats een reactie