Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

mukkie1 april 2020 · 17:18

Wat een droomcondities momenteel, dikke verse sneeuw en zon…zucht, ik zou nu eigenlijk in Alta Badia zijn voor de sluitweek, damn

HN65 op 1 apr 2020 13:28

Ja super zuur! Ik zie de webcams en op social media de foto’s…😳

Mickey-13 september 2020 · 15:00

Is het mogelijk om als redelijk gevorderde skiër vanuit Selva zowel de Lagazuoi als Santa Croce in 1 dag te skiën?

Roy833 september 2020 · 15:10

Als Lagazuoi lukt, kan je afsteekje naar Santa Croce denk ik ook wel maken. Ik denk dat het kan, maar het hangt er wel vanaf hoe lang je moet wachten bij de bus en de Lagazoui lift.

Dikke disclaimer: ik heb het niet gedaan, dus ik gok :).

Wannabe Dolomietenkenner...
Bennie3 september 2020 · 15:17

Het hangt ook van je niveau gevorderde af. Mocht je een snel skiënde gevorderde zijn kan het in een dag.
De vraag is: Wil je dat? Je moet dusdanig haasten dat je geen tijd hebt om van de verschillende atmosferen van de twee locaties te genieten. Het is boven komen en meteen weer doorgaan.
Doe liever een dag Lagazuoi en cinque torri en snuif de eerste wereldoorlog op. Doe een andere dag Santa Croce en Alta Badia. Geniet van de rust en het goede leven.
Beiden is nog steeds flink doorskiën, maar wel met tijd om te genieten en rond te kijken.

Mickey-13 september 2020 · 15:35

Het hangt ook van je niveau gevorderde af. Mocht je een snel skiënde gevorderde zijn kan het in een dag.
De vraag is: Wil je dat? Je moet dusdanig haasten dat je geen tijd hebt om van de verschillende atmosferen van de twee locaties te genieten. Het is boven komen en meteen weer doorgaan.
Doe liever een dag Lagazuoi en cinque torri en snuif de eerste wereldoorlog op. Doe een andere dag Santa Croce en Alta Badia. Geniet van de rust en het goede leven.
Beiden is nog steeds flink doorskiën, maar wel met tijd om te genieten en rond te kijken.

Bennie op 03 sep 2020 15:32

Daar heb je een punt. Ik ski alleen en over het algemeen stop ik niet zoveel, dus dat zou in theorie goed moeten komen. En ik heb maar 5 dagen, dus vandaar mijn wens om dingen te combineren :) maar het moet wel leuk blijven inderdaad.

Dag 1 Selva en omgeving
Dag 2 Sella ronda (1 van beide)
Dag 3 Marmolada
Dag 4 Lagazuoi
Dag 5 Santa Cruce.

Kan precies :) Mits alles open is in december…

MrSKi3 september 2020 · 16:54

Zal ook sterk afhangen van de drukte bij de taxibusjes. Vorig seizoen in januari wachttijden van 90 minuten. Toen mochten er nog busjes vol vertrekken! Volgende wachttijden zijn dan bij de gondel. Zoals hiervoor ook al gezegd … neem de tijd! Waarom geen keuze om richting Val Gardena te gaan? Of is dat onderdeel van dag 1. Je kunt ook de Marmolada trip combineren met de Sella tour, dag 2 en 3 dus combineren. Blijf je lekker op tempo als dat je idee blijft. Anyway … doe lekker je ding en vergeet zeker niet te genieten van de heerlijke terrasjes, super lekker eten, fantastische koffietjes met taart, lekkere wijntjes #genietersmodusuit

Bennie3 september 2020 · 17:24

Idd, ik zou de eerste dag lekker Selva, St. Christina en Ortisei doen. De Marmolada met de Sella Ronda combineren en een dag vrijhouden voor uitloop.
Mocht je de uitloop nog in willen vullen, kan ik een uitstapje via Alba naar Pozza di Fassa zeker aanraden.

Jeffvdv3 september 2020 · 19:05

Sella ronda groen en oranje kan je prima beide doen op 1 dag.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿
roberthoogenboom5 september 2020 · 16:31

Is het mogelijk om als redelijk gevorderde skiër vanuit Selva zowel de Lagazuoi als Santa Croce in 1 dag te skiën?

Mickey-1 op 05 sep 2020 16:30

Mogelijk: Ja
Moet je het willen: Dat is een belangrijkere vraag. Ik zou zeggen nee want geef beide (delen) de tijd en aandacht die ze verdienen.

Plaats een reactie