Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Sella Ronda vandaag

null

null

null

*bericht bewerkt door Bert61 op 18 dec 2018 23:06

Lekker rustig zeg… was tijdens onze trip afgelopen maart wel anders helaas. Geniet ervan!

Mr. Slow

Dat ziet er lekker uit zeg! Waar zit je @bert61?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat ziet er lekker uit zeg! Waar zit je @bert61?

Roy83 op 19 dec 2018 07:16

Ik denk Canazei Val die Fassa

Zit in Corvara. De foto’s zijn idd gemaakt in Canazei Val die Fassa en Dantercepies.

Zit in Corvara. De foto’s zijn idd gemaakt in Canazei Val die Fassa en Dantercepies.

Bert61 op 19 dec 2018 08:16

Dat ziet er goed uit :)

Is het goed te doen allemaal? Wij zoeken nog iets voor de week van Kerst maar de webcambeelden schrikken me af en toe een beetje af. Het liefst gaan we ook die kant op. Val Gardena of iets dergelijks.

Lekker man, ziet er goed uit! Vrijdag die kant op!!

Let it snow

@MrRobot op de webcams moet je even goed in de gaten houden of je daar een zuidhelling op ziet of een noordhelling. Dat maakt - ook voor het plaatje - een wereld van verschil. Overigens denk ik dat de pistes wederom perfect zullen zijn.

Zucht…heimwee, prachtig. Waarom schrikken de webcambeelden je af @MrRobot? Ik word het alleen maar blijer van. En gewoon met kerst 96% van alle pistes open.

*bericht bewerkt door HN65 op 19 dec 2018 12:20

Goed om te horen!

Omdat het af en toe wat groen lijkt maar wellicht is het ook gewoon wat angst omdat de meeste sneeuw de laatste tijd in Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk is gevallen. De Dolomieten staan ook niet bovenaan in de sneeuwhoogtes atm maar het trekt me de laatste jaren wel :)

Ik zal eens gaan zoeken in Selva. Zat ook nog naar Via Lattea te kijken maar dan vind ik de Dolomieten leuker.

De Dolomieten zijn minder afhankelijk van natuursneeuw voor veel en goede pistes. Dat is het grote voordeel van die regio in deze tijd van het jaar. Naast alle andere factoren die in je keuze een rol spelen uiteraard.

Je zult er zeker geen spijt van krijgen @MrRobot, maar of je nog wat moois kunt vinden aan onderkomen kan een uitdaging worden zo dicht op de kerstweek.

De Dolomieten zijn minder afhankelijk van natuursneeuw voor veel en goede pistes. Dat is het grote voordeel van die regio in deze tijd van het jaar. Naast alle andere factoren die in je keuze een rol spelen uiteraard.

GiGi op 19 dec 2018 12:52

Sneeuw en zon ;)

Dus meestal checken we dat maar ben zelf een snowboarder dus flink wat sneeuw is niet verkeerd (al hoef ik niet per se off-piste), ijzige pistes zijn niet erg prettig maar dat ziet er op de foto’s prima uit.

*bericht bewerkt door MrRobot op 19 dec 2018 13:09

Je zult er zeker geen spijt van krijgen @MrRobot, maar of je nog wat moois kunt vinden aan onderkomen kan een uitdaging worden zo dicht op de kerstweek.

HN65 op 19 dec 2018 13:05

Zo te zien moet dat nog wel lukken, hebben niet zoveel ruimte nodig.

Wat me meer zorgen baart is de 15 cm die ik bij Arabba zie staan en de 30 cm bij Val Gardena :) Maar als ik jullie berichten lees moet dat geen probleem zijn…

Ik durf te garanderen dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Vergeet die cm’s, ze openen bijna alles voor de kerst met sneeuwkannonen/lansen wat een prima basis is. Als er dan nog wat uit de lucht valt is het meer voor het oog. Maar als dat niet gebeurt is het er ook nog prachtig.

Je zult er zeker geen spijt van krijgen @MrRobot, maar of je nog wat moois kunt vinden aan onderkomen kan een uitdaging worden zo dicht op de kerstweek.

HN65 op 19 dec 2018 13:05

Zo te zien moet dat nog wel lukken, hebben niet zoveel ruimte nodig.

Wat me meer zorgen baart is de 15 cm die ik bij Arabba zie staan en de 30 cm bij Val Gardena :) Maar als ik jullie berichten lees moet dat geen probleem zijn…

MrRobot op 19 dec 2018 17:39

Waar zie jij 15 cm staan? Volgens mij ligt er veel meer en zijn de condities zoals bijna altijd in Italië top rond die tijd. Veel plezier iig

De pistes zijn absoluut in orde. Hoef je je echt geen zorgen over te maken. De weinige pistes die nog niet open zijn wordt met man en macht aan gewerkt. Ook overdag omdat de sneeuwkanonnen continue kunnen draaien omdat het koud genoeg is.

ben vorige week in het sella gebied geweest

meer dan sneeuw voldoende om een fantastische skivakantie te hebben.

Hallo Super om wat echte foto´s te zien, Vrijdag 21 dec gaan we ook naar Val Gardena zitten in Appartement direct aan de zwarte Saslong Ciaslat kunnen we direct goed beginnen s´morgens.
Zal proberen om volgende week wat foto´s te sturen.

Leon Roelofsen

@bert61 de foto’s zien er fantastisch uit!
Wij vertrekken morgen richting de Dolomieten, en verblijven in Arabba. Vorig jaar voor het eerst in de dolomieten geweest, en denk dat ik de komende jaren daar naar toe blijf gaan.

Ben erg benieuwd naar de condities daar, maar volgens mij zit dit wel goed als ik dat hier zo lees.

Foto’s zijn top maar blijf ons ook een beetje op de hoogte van waar je lekker hebt gegeten, de toppistes, het weer ter plaatse etcetera etcetera :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je zult er zeker geen spijt van krijgen @MrRobot, maar of je nog wat moois kunt vinden aan onderkomen kan een uitdaging worden zo dicht op de kerstweek.

HN65 op 19 dec 2018 13:05

Zo te zien moet dat nog wel lukken, hebben niet zoveel ruimte nodig.

Wat me meer zorgen baart is de 15 cm die ik bij Arabba zie staan en de 30 cm bij Val Gardena :) Maar als ik jullie berichten lees moet dat geen probleem zijn…

MrRobot op 19 dec 2018 17:39

Waar zie jij 15 cm staan? Volgens mij ligt er veel meer en zijn de condities zoals bijna altijd in Italië top rond die tijd. Veel plezier iig

Zorba op 19 dec 2018 18:45

Gewoon op de site hier gisteren, was het dal :) Als je bij Selva kijkt staat er ook 5 cm in het dal bijvoorbeeld.

Maar zal inderdaad wel goed komen.

Wij zijn 2 jaar zonder natuur sneeuw geweest en top dagen gehad met prima pistes.

May the ski force be with you !!

Kleine update. Vannacht is er een dun laagje verse sneeuw gevallen. Levert mooie plaatjes op. Restaurant tips voor als je in de buurt van Corvara bent: Punta Trieste en Ütia de Bioch Hütte.

null
null
null

Lekker hoor! :)

Wordt waarschijnlijk Selva voor ons.

Lekker topic is dit toch!
In februari naar het Hochpustertal!

Aftellen maar!

Korte update:

Vanochtend vroeg aangekomen in La Villa na een nachtje doorrijden. @imresimon is ook van de partij, samen met 2 andere niet forumleden. Redelijk wat regen gehad onderweg, ook in Oostenrijk, maar het werd al snel beter.
Skipas geregeld, ski gehuurd ( geen plek voor eigen ski’s in de auto)

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/0dd8158bac24e10c7ee2a972...

En los gingen we. Vanuit la villa eerst richting Santa Croce geskied (voornamelijk liften) en daar hapje gegeten.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/f66508b8c1311b28aa952177...

Na de lunch richting piz la Ila en vanaf daar een rondje geskied. Corvara, vallon, en San Cassiano ook meegepakt. Het plateau tussen deze dorpen ben ik niet al te enthousiast over, de dalafdalingen, santa croce en vallon weer wel. Paar indrukken:

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/e067eddd5c4c4dc7d8fc1abf...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/6a59d8456a645559094519e4...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/eff3b2da304fd0d892ca8767...

Morgen weer een dag:)

Let it snow

Lekker hoor 😎⛷

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Net een heerlijke week achter de rug in Val Gardena… ik wil terug!!! De pistes waren om van te snoepen, de investeringen die ze hier doen om alles top te krijgen zijn ongezien.

van vrijdag op zaterdag nacht heen gereden naar plan de Gralba(selva de val gardena) met de camper. en gisteren heledag zon en de pistes waren top😀😀

ik heb zo lekker geskied geen tijd gemaakt om fotos te maken😁

null

dan maar 1 van de camper die tegen de piste
aan staat, ski in ski out 😏

Plaats een reactie