onderkomen gezocht voor +/- 23 personen in 2020

Wij zijn op zoek naar een speld. In de voorjaarsvakantie van 2020 (22-2 - 30-2-20) vallen de vakanties voor onze families dusdanig dat we sinds jaren weer met z’n allen op wintersport kunnen. Het blijkt best lastig te zijn om voor een groep van +/- 23 personen (12 volwassen en rest kinderen in de leeftijd van 2 - 17). Voorheen zaten we vaak in Kappl, maar dat appartement zijn we feitelijk ontgroeid en we staan ook open voor een ander skigebied dan bij Ischgl.

Ik heb via hometogo.nl al gekeken, maar het lijkt alsof veel verhuurders voor 2020 hun agenda nog niet beschikbaar hebben.

Hieronder een klein wensenlijstje

Wij gaan uit van:

  • +/- 23 slaapplaatsen
  • tenminste 10 slaapkamers en voldoende badkamers ( >5)
  • bij voorkeur geen adres dat een aantal losse appartementen aanbiedt, die samen 23 slaapplaatsen opleveren, tenzij met grotere eetzaal/woonkamer voor 23 personen.
  • sneeuwzeker gebied met pistes ruim boven de 2000 meter
  • groot skigebied met voor elk wat wils ( > 125 km)
  • bij voorkeur aan de piste
  • of niet te ver van skilift en met goede busverbinding (voor mensen die eerder/later willen)
  • “betaalbaar” (+/- € 250 - 300 p.p. / week)

Ik hoor het graag als jullie een goede tip hebben, of een goede suggestie.

Alvast bedankt!

Wellicht eens kijken naar acco’s die nu te boeken zijn en voldoen aan jouw eisen en dan betreffende aanbieder mailen voor boeking 2020?

Neem eens contact op met een organisatie als Chalet.nl

Wij gingen voorheen met de hele vriendengroep op vakantie (18 tot 23 man/vrouw) en hebben dat jaren met Chalet.nl gedaan naar alle tevredenheid. Mogelijk kunnen zij wat voor je betekenen…

Met het budget dat je noemt in de voorjaarsvakantie is inderdaad lastig. Verstandig dat je al op tijd gaat zoeken.
Je bent tot nu toe in Oostenrijk geweest, maar is een ander land ook een optie? In Frankrijk is het vaak gemakkelijker om een grotere accommodatie te vinden dichtbij de piste.

Zo ben ik een aantal jaar geleden (ook via chalet.nl) naar Chalet Brequin geweest. Dit ligt in Le Levaissaix, een gat (een betere omschrijving kan ik niet geven, want er is echt helemaal niks daar) vlakbij Les Menuires. Het ligt wel vlakbij de piste, loopafstand is ongeveer een kwartier naar de eerste voorzieningen. Dit past misschien nog wel in je budget (prijs is meestal inclusief skipas, maar die kun je ook weglaten) en voldoet verder aan al je wensen. Even een berichtje sturen naar de organisatie werkt vaak prima. Zij kunnen wel een paar suggesties doen en je een berichtje sturen als er prijzen bekend worden.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Le Levaissaix is voor wat het skiën betreft minder lastig dan je aangeeft. Het “witte weiland” oversteken en je zit zo op de piste naar Le Bettex, met vervolgens uitstekende verbindingen voor hogerop. Je kunt natuurlijk ook in Le Bettex zelf zoeken. Daar zijn ook wel grotere accommodaties te vinden. Het lastige van Le Levaissaix vond ik, enkele jaren geleden, dat de rondtijdende bus dat dorpje niet aandoet, wat het lastig maakt voor niet skiërs. Ik maak me sterk dat een organisatie zoals Sunweb ook een oplossing kan bieden. En die hebben veel gebieden in hun aanbod.

Hen48

@Hulst: ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest inderdaad. Vanuit het chalet is het een kwestie van straat oversteken en je ski’s onderklikken. Dan een beetje glijdend over het (ongetwijfeld) besneeuwde weiland naar de piste. 1 lift en je staat middenin het skigebied.
De terugweg is misschien iets lastiger: door Les Menuieres afdalen en dan het eenvoudige blauwe pad op richting Le Bettex. Net na het tunneltje “volle bak” het weiland in. Daar ligt meestal wel een paadje, dus een kamikaze-actie is niet nodig. Dan nog 50 meter teruglopen naar het chalet. Voor de gemiddelde skiër prima te doen, een beginner doet het rustiger aan en zal 100 meter moeten lopen. Dat zal vast geen probleem opleveren.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Stel je vraag ook hier eens https://www.facebook.com/groups/NederlandsTaligeVakantieverb…
Misschien zit er wat tussen, je hebt er ook een Franse versie

Dienten Die Alte schule

Misschien is dit wat?

https://www.zellerhof.at/ferienhausmiete-ferienhaeuschen/…

Ik heb in Zellerhof zelf gezeten. Dus weet niet precies waar ze zitten. Wat verder de berg op, begreep ik. Je zit dan weliswaar niet aan de piste, maar wat ik begreep kun je gratis met busjes van en naar de pistes vervoerd worden. Ook 's avonds als je wilt gaan uit eten.
Er is in ieder geval ruimte zat daar voor jullie groep. En qua prijs denk ik prima betaalbaar.

Peter Pos

Wat een reacties! Top.

Ik ga in ieder geval chalet.nl benaderen en op de facebookgroep even rondkijken. Zellerhof heb ik net een email gestuurd.

Voor de helderheid, de meesten van ons zijn wel eens in Frankrijk geweest met wintersport, maar de voorkeur werd gegeven aan Oostenrijk.

*bericht bewerkt door Balboa op 28 sep 2018 21:17

Is dit misschien iets, is in Konigsleiten (zillertal arena), https://www.top-chalets.nl/Home-Sweet-Home/
Is voor 26 personen. Voldoet vgl mij aan alle wensen

*bericht bewerkt door skikip op 28 sep 2018 23:25

Ga je dat redden voor dat geld ? in het voor en naseizoen al € 6650,- jammer dat de prijzen voor de andere weken niet meer te zien zijn ;)

Dienten Die Alte schule

Ik zie 5900 staan. Maar hoogseizoen zal idd. een stuk hoger zijn. En anders in de zomer 1495! 😜Wat een verschil!

*bericht bewerkt door skikip op 29 sep 2018 17:43

@skikip schoonmaakkosten €450,- en verplicht lakenset à €18,50 pp kom je op €6650,- ;)

Dienten Die Alte schule

Aha, vandaar, daar had ik verder niet naar gekeken. Dat zijn een hoop lakensets.

Skichalet.nl hebben wij ook met groep gedaan in menuires. Alleen wel prijzig (maar vaak wel all in met kok en al) voorjaarsvakantie is sowieso duur…

Stel je vraag ook hier eens https://www.facebook.com/groups/NederlandsTaligeVakantieverb…
Misschien zit er wat tussen, je hebt er ook een Franse versie

Elly3 op 28 sep 2018 13:57

@Elly3 Dank voor je tip. Heb hier een bericht geplaatst en zodoende een reactie gekregen van een Nederlands stel uit Viehhofen met een mooie aanbieding en uiteindelijk een boeking.

Tevens wat aanbieders gemaild, maar die waren of boven budget, of hadden pas zicht op plek na komend seizoen.

*bericht bewerkt door Balboa op 16 okt 2018 21:24

@Balboa, fijn voor jullie, mooi skigebied ook, veel plezier met zijn allen ook al duurt het nog een tijdje ;) Bij Joost en Maaike zeker? Er wordt op die pagina altijd veel gevraagd en ook wel gevonden.
Wij staan er ook heb alleen maar plek voor 11, dus dan kom je wat te kort.

Dienten Die Alte schule

@Balboa, fijn voor jullie, mooi skigebied ook, veel plezier met zijn allen ook al duurt het nog een tijdje ;) Bij Joost en Maaike zeker? Er wordt op die pagina altijd veel gevraagd en ook wel gevonden.
Wij staan er ook heb alleen maar plek voor 11, dus dan kom je wat te kort.

Elly3 op 16 okt 2018 21:48

Klopt. Nooit gedacht om via die weg een onderkomen te kunnen boeken. Super tip.

Plaats een reactie