Skileraar en werken comby

Hoi berg liefhebbers

Gezien ik toch wel wat kosten heb, maar wel een heel seizoen (lees half december tm half april) in Oostenrijk wil werken ben ik op zoek naar het volgende

  • Bv een klein hotel die een chef kok of zelfstandig kok nodig heeft. Zelf tijd indelen en bv in de avond voorbereidingen voor de volgende dag doen.
  • of een hotel waar ze niet moeilijk doen over een kok die overdag ski les aan het geven is
  • en het liefst een ski school in de buurt die een man van 51 niet alleen maar op de kinderweide laat werken.

Ik ben benieuwd
Groetjes Frans

Funkeysman

In welk gebied ga je lesgeven en waar zit de skischool? Zoiets is wel handig om te weten, aangezien je na de lesdag geen uren wilt/kunt rijden.

Veel succes.
In Benelux kom je niet aan de bak met deze eisen van je werkgever. 😀

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Een Top kok en een Top skileraar gaan niet samen qua tijd en energie.
Pastoor alleen op zondag zou nog kunnen.

Een Top kok en een Top skileraar gaan niet samen qua tijd en energie.
Pastoor alleen op zondag zou nog kunnen.

Hooykaas op 28 sep 2018 21:21

Pastoor op zaterdag dan. Op zondag beginnen meestal de skilessen…

Pastoor op zaterdag inderdaad @GiGi
Je hebt gelijk 😃

Een Top kok en een Top skileraar gaan niet samen qua tijd en energie.
Pastoor alleen op zondag zou nog kunnen.

Hooykaas op 28 sep 2018 21:21

Seeeg! Als de klanten zich een beetje aanpassen is er geen probleem hoor. Liefst ook redelijk goede freeriders die veel drinken en weinig eten 😂😂⛷🎿🍟🍗

Schiheil ⛷🏂🎿

Onderstaande link zal je wel je gading vinden.
http://jobhouse7.at

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Pastoor op zaterdag inderdaad @GiGi
Je hebt gelijk 😃

Hooykaas op 28 sep 2018 21:30

Als je goed leest staat dat er ook niet

Funkeysman

In welk gebied ga je lesgeven en waar zit de skischool? Zoiets is wel handig om te weten, aangezien je na de lesdag geen uren wilt/kunt rijden.

Bennie op 28 sep 2018 20:14

Gebeid staat nog open .
Wel wat hoger gelegen zodat het seizoen wat langer is

Bijna elke ski school zoekt mensen die les willen geven dus dat maakt minder uit
Wel het liefst in Oostenrijk

Funkeysman

Veel succes.
In Benelux kom je niet aan de bak met deze eisen van je werkgever. 😀

iSKI op 28 sep 2018 20:48

Ik wil dan ook naar Oostenrijk toe en niet in de Benelux werken

Funkeysman

Zie je pb @Funkeysman

mama on a mission in the snow
  • en het liefst een ski school in de buurt die een man van 51 niet alleen maar op de kinderweide laat werken.
Funkeysman op 28 sep 2018 14:58

Dat zal afhankelijk zijn van je ervaring en papieren. Met een LSL 2 hoef je echt niet op de kinderweide te staan.

  • en het liefst een ski school in de buurt die een man van 51 niet alleen maar op de kinderweide laat werken.
Funkeysman op 28 sep 2018 14:58

Dat zal afhankelijk zijn van je ervaring en papieren. Met een LSL 2 hoef je echt niet op de kinderweide te staan.

Rob64 op 29 sep 2018 20:59

ik heb wel al les gegeven maar ik moet mijn anwarter nog halen .
wel heb ik veel ervaring en al meerdere keren in een ski gebied gewerkt

Funkeysman
  • en het liefst een ski school in de buurt die een man van 51 niet alleen maar op de kinderweide laat werken.
Funkeysman op 28 sep 2018 14:58

Dat zal afhankelijk zijn van je ervaring en papieren. Met een LSL 2 hoef je echt niet op de kinderweide te staan.

Rob64 op 29 sep 2018 20:59

ik heb wel al les gegeven maar ik moet mijn anwarter nog halen .
wel heb ik veel ervaring en al meerdere keren in een ski gebied gewerkt

Funkeysman op 30 sep 2018 12:50

gaat eigenlijk meer om de plek als kok die mij mijn eigen tijd in laten delen , een kleine hotel zou er baat bij hebben . na het avond
eten voorbereiding volgende dag doen en na de les het eten afmaken voor die dag

kan ik overdag les geven

Funkeysman

Ik zou ook graag tegelijkertijd kunnen werken en skiën. Ik vrees alleen dat de mensen die me voor mijn werk moeten betalen daar niet erg gelukkig mee zouden zijn.

Je vraagt behoorlijk wat: je wil twee jobs combineren die doorgaans weinig flexibel zijn, waardoor je bij geen van beide marge overhoudt om problemen op te vangen. Tenzij je in een positie zit waar je gevraagd wordt (omdat er een tekort is, of om dat je uitzonderlijk goed bent in wat je doet), zou ik als hotel- of skischooluitbater eerder kiezen voor iemand waarover ik me geen zorgen moet maken dat zijn andere job in de weg komt fietsen. Laag gekwalificeerde skileraren zijn doorgaans makkelijk genoeg te vinden, en het grootste risico dat je loopt als werkgever is dat de ochtendles met een kater wordt gegeven. Ik weet niet hoe de situatie zit voor horeca-personeel, maar ik verwacht niet dat dat veel anders gaat zijn.

Veel succes alleszins!

*bericht bewerkt door Morzel op 30 sep 2018 13:13

😃😃😃 Zonder je meteen te willen beledigen.
Ik hoop dat je veeeel beter kan koken dan skiën.
Ik Oostenrijk kunnen ze namelijk heerlijk koken (gemiddeld beter dan in Nederland.) En einheimische kunnen meestal meer dan gemiddeld skiën.
En hebben niet eens de pretentie leraar willen zijn.
Of gaat het alleen om de “Funkey Beat” @Funkeysman 👍😃

Ik zou ook graag tegelijkertijd kunnen werken en skiën. Ik vrees alleen dat de mensen die me voor mijn werk moeten betalen daar niet erg gelukkig mee zouden zijn.

Je vraagt behoorlijk wat: je wil twee jobs combineren die doorgaans weinig flexibel zijn, waardoor je bij geen van beide marge overhoudt om problemen op te vangen. Tenzij je in een positie zit waar je gevraagd wordt (omdat er een tekort is, of om dat je uitzonderlijk goed bent in wat je doet), zou ik als hotel- of skischooluitbater eerder kiezen voor iemand waarover ik me geen zorgen moet maken dat zijn andere job in de weg komt fietsen. Laag gekwalificeerde skileraren zijn doorgaans makkelijk genoeg te vinden, en het grootste risico dat je loopt als werkgever is dat de ochtendles met een kater wordt gegeven. Ik weet niet hoe de situatie zit voor horeca-personeel, maar ik verwacht niet dat dat veel anders gaat zijn.

Veel succes alleszins!

Morzel op 30 sep 2018 13:13

Dit dus.

Ik ga er niet vanuit dat je als 51jarige akkoord gaat met 700netto en gratis inwoning in een appartementje dat je met 6 twintigers moet delen, voor 5 dagen in de week lesgeven.

En die keukenhulp, daar zoeken de restaurants wel locale jeugd voor die voor 4euro per uur de voorbereidingen doen.

Klinkt als een mission impossible.

Leuke job (skileraar) i.c.m. meer dan genoeg beschikbaar personeel is een garantie voor een uitgeknepen markt.

Ondanks dit wens ik je toch veel succes!

Ik zou ook graag tegelijkertijd kunnen werken en skiën. Ik vrees alleen dat de mensen die me voor mijn werk moeten betalen daar niet erg gelukkig mee zouden zijn.

Je vraagt behoorlijk wat: je wil twee jobs combineren die doorgaans weinig flexibel zijn, waardoor je bij geen van beide marge overhoudt om problemen op te vangen. Tenzij je in een positie zit waar je gevraagd wordt (omdat er een tekort is, of om dat je uitzonderlijk goed bent in wat je doet), zou ik als hotel- of skischooluitbater eerder kiezen voor iemand waarover ik me geen zorgen moet maken dat zijn andere job in de weg komt fietsen. Laag gekwalificeerde skileraren zijn doorgaans makkelijk genoeg te vinden, en het grootste risico dat je loopt als werkgever is dat de ochtendles met een kater wordt gegeven. Ik weet niet hoe de situatie zit voor horeca-personeel, maar ik verwacht niet dat dat veel anders gaat zijn.

Veel succes alleszins!

Morzel op 30 sep 2018 13:13

In tirool komen ze 680 koks tekort
Normaal gaan ski leraren veel apre skien en allerlei activiteiten doen . Die doe ik dan niet
En ik ben gewend 60 uur per week te werken dat scheelt

Funkeysman

Ik zou ook graag tegelijkertijd kunnen werken en skiën. Ik vrees alleen dat de mensen die me voor mijn werk moeten betalen daar niet erg gelukkig mee zouden zijn.

Je vraagt behoorlijk wat: je wil twee jobs combineren die doorgaans weinig flexibel zijn, waardoor je bij geen van beide marge overhoudt om problemen op te vangen. Tenzij je in een positie zit waar je gevraagd wordt (omdat er een tekort is, of om dat je uitzonderlijk goed bent in wat je doet), zou ik als hotel- of skischooluitbater eerder kiezen voor iemand waarover ik me geen zorgen moet maken dat zijn andere job in de weg komt fietsen. Laag gekwalificeerde skileraren zijn doorgaans makkelijk genoeg te vinden, en het grootste risico dat je loopt als werkgever is dat de ochtendles met een kater wordt gegeven. Ik weet niet hoe de situatie zit voor horeca-personeel, maar ik verwacht niet dat dat veel anders gaat zijn.

Veel succes alleszins!

Morzel op 30 sep 2018 13:13

Dit dus.

Ik ga er niet vanuit dat je als 51jarige akkoord gaat met 700netto en gratis inwoning in een appartementje dat je met 6 twintigers moet delen, voor 5 dagen in de week lesgeven.

En die keukenhulp, daar zoeken de restaurants wel locale jeugd voor die voor 4euro per uur de voorbereidingen doen.

Klinkt als een mission impossible.

Leuke job (skileraar) i.c.m. meer dan genoeg beschikbaar personeel is een garantie voor een uitgeknepen markt.

Ondanks dit wens ik je toch veel succes!

RRski op 30 sep 2018 20:15

De ski leraren die ik ken verdienen geen 700 netto maar meer (weet dat het geen vetpot is )
En weet dat hotels echt mensen te kort hebben , heb het niet over keuken hulpjes of handjes maar vak mensen

En nooit geschoten is altijd mis

Funkeysman

😃😃😃 Zonder je meteen te willen beledigen.
Ik hoop dat je veeeel beter kan koken dan skiën.
Ik Oostenrijk kunnen ze namelijk heerlijk koken (gemiddeld beter dan in Nederland.) En einheimische kunnen meestal meer dan gemiddeld skiën.
En hebben niet eens de pretentie leraar willen zijn.
Of gaat het alleen om de “Funkey Beat” @Funkeysman 👍😃

Hooykaas op 30 sep 2018 16:45

Er zijn Te weinig koks en te weinig leraren …

Funkeysman

En nooit geschoten is altijd mis

Funkeysman op 30 sep 2018 23:32

Wens je veel succes, hoop dat je de combi kunt vinden! ik denk dat je de grootste kans maakt als kok, waar je aan het begin van de middag zou moeten starten. werk je de middag en de avond en ski je zelf de ochtenden, juist dan is de sneeuw het beste!

@Funkeysman
Laat je ons nog weten waar je terecht gekomen bent later dit jaar? 👍
En of het allemaal gelukt is?
We zijn wel benieuwd.

Plaats een reactie