Camera drone voor Wintersport

Aangezien ik mijn verjaardag er aan zit te komen, wil ik mezelf een cadeautje doen (je moet het toch op een of andere manier goed praten ;)). Ik ben aan het rond kijken naar een drone. Deze wil ik aan de enerzijds gebruiken om een beetje mee te spelen, maar aan de andere kant lijkt het met ook een leuke uitdaging om er wat plaatjes en of filmpjes mee te gaan schieten. Ik ben me dus een beetje gaan oriënteren op verschillende camera drones. Daarbij is 1 van mijn eisen/wensen dat het een eenvoudig mee te nemen drone moet zijn. Als het een te groot ding is, blijft ie vooral thuis liggen. Denk dat het een beetje de zelfde motivatie is als bij camera’s; De beste cameradrone is de gene die je bij hebt.

Nu ben ik al vrij snel tegen de drones van DJI aan gelopen. Vooral de Spark en de Air lijken goeie keus. Maar nu ben ik niet zo bekend met wat er te krijgen is en wat nu echt belangrijk is om op te letten. Zijn er hier op het forum mensen die ervaring hebben met camera drones en deze ervaring zouden willen delen? Ben dan ook een beetje op zoek naar ervaringen en of gebruik in de wintersport landen. Ik kan me ook voorstellen dat het niet mogelijk is om boven pistes met drones aan de gang te gaan ivm met locale regels en wetten. Zover heb ik me er nog niet in verdiept

Het is precies zoals je in je laatste zinnen zegt. Meestal verboden.

Bedenk dat het vliegen met een drone in alle Alpenlanden aan strenge regels gebonden is. In veel skigebieden is het op laste van enorme boetes verboden.

Simpel gezegd: Oostenrijk streng verboden en andere Alpenlanden moet je de goede papieren hebben. In Frankrijk mag je niet boven mensen of gebouwen vliegen als je niet de goede papieren hebt… In natuurgebieden is het ten strengste verboden etc.

Als je niet van plan bent om deze papieren te gaan halen. Toestemming te vragen aan gemeentes etc, en je te verdiepen in de lokale en nationale wetgevingen zou ik je heel eerlijk gezegd aanraden om die paar honderd euro in je zak te houden…

Om je een ideetje te geven waarom het verboden is: https://www.wintersport.nl/forum/topic/419659

Click. Click. Peace

Ik heb DJI Mavic Pro en die neem ik overal mee naar toe op vakantie op verschillende continenten.
De Spark is nog een slagje kleiner, maar vindt de Mavic opgevouwen een prima Formaat. Ik let verder niet zo op restricties van de verschillende landen, maar hou wel rekening dat ik andere niet tot last ben.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie