Verschillende weken Längenfeld / Sölden

Hallo Wintersporters,

Allereerst een korte intro, Ferry hier, 39 jaar en lees al een aantal jaren met veel plezier mee.
Pas sinds 2001 aan het skiën en na een jaar of 2 echt ‘besmet’. Al die jaren meerdere keren per jaar in Längenfeld (Ötztal) op vakantie geweest en altijd gezegd: “als we hier toch eens een eigen huis kunnen kopen dan doen we dat”.

Sinds 2011 is het zover en hebben we een mooi huis gekocht in Längenfeld. Dit huis hebben we geschikt gemaakt voor dubbele bewoning.
We hebben de bovenverdieping voorzien van een woonkeuken en badkamer met 3 slaapkamers (7 slaapplaatsen).
Omdat deze verdieping minder gebruikt wordt dan voorzien en we het leuk vinden om wat meer leven in de brouwerij te brengen op de momenten dat wij er ook zijn hebben we besloten de bovenverdieping en eventueel een extra kamer (2 slaapplaatsen) met badkamer op de begane grond te verhuren.

Let op, we doen dit niet om er een boterham aan te verdienen (ja, we vragen een huurprijs, maar die is volgens mij niet commercieel en vooral om te voorkomen dat we ‘vage’ kennissen op visite krijgen die langs komen omdat ze ‘toevallig’ in de buurt zijn en gelijk wel een weekje gratis willen blijven: “want we zijn er nu toch”. (Geloof me, wáár gebeurd!) We zijn dus ook wél kritisch op de gasten die we willen ontvangen. Ook op het 6de zuipelftal van “FC/SV Ball auf Dack” zitten we dus niet te wachten.

We hebben geen website, staan niet op bookingssites of andere wintersport fora en zijn niet te boeken bij reisorganisaties etc. We vinden het alleen leuk om voor ‘gastheer / gastvrouw’ te spelen voor vrienden, goede bekenden en met name gelijkgestemden. Wat is er namelijk leuker dan dat je na 8-9 uur rijden ontvangen wordt met een lekker drankje en een gezellig praatje over de sneeuwcondities en uiteraard de laatste topics op Wintersport.nl.

Doordat wij redelijk flexibel zijn qua vakanties gaan wij ook vaak buiten de geijkte vakantieweken.
Zoals het er nu uitziet zijn wij bijvoorbeeld in januari tot en met april verschillende weken in Längenfeld.

Spreekt bovenstaande je aan en wil je meer info, stuur me een PB en wellicht zijn we in de door jou gewenste week aanwezig en is de verdieping nog beschikbaar.

Winterse groet,

Ferry

Längenfeld, 1 van mijn grote liefdes! 14 jaar lang in de zomer elk jaar 3 weken verbleven. Telkens in hetzelfde pension. Het Ötztal blijft prachtig. Vrienden gemaakt en een vriend verloren in de bergen bij Sölden die begraven is in Längenfeld.
@Feli wat moet het prachtig zijn om daar een huis te hebben!

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Gaaf hoor! Ik hou de optie zeker ingedachte, wanneer we die kant weer op gaan. Dit jaar komen we niet in de buurt.

Succes en er zal ongetwijfeld wel iemand zijn hier die graag van jullie aanbod gebruik wil maken!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 06 okt 2018 22:05

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Feli
Prachtig aanbod, ik hou het zeker in gedachten.

In verband met drukte nu pas een kleine update van mijn kant maar de vakanties voor het komende jaar zijn weer vastgelegd.

Zoals het er nu naar uit ziet zijn we van 15 februari 2019 t/m 31 maart 2019 en van 13 april tot en met 27 april weer in Längenfeld / Sölden. Uiteraard ook met Kerst en oud-en nieuw maar die brengen we daar traditie getrouw met goede vrienden door. Meet en greet kan dus wel, maar overnachten wordt lastig (alhoewel, ik heb ook een garage ;-))
@Gerben1979: Triest om te horen! Nederlandse vriend of local?
Maar inderdaad wij zijn er ook helemaal weg van, het voelt elke keer weer als thuis komen, zowel zomer als winter trouwens.
@Jeffvdv: Dank je, we wachten het gewoon af of er reacties komen.
@QmaartenQ: is goed, laat maar weten als het een keer zo ver is.

@Feli: een local. Hij was berggids en in de wintermaanden ook werkzaam bij de Bergbahnen in Sölden. Voormalig hoofd van de bergrettung in Längenfeld. Hij woonde in haus Sonnenheim in unter Längenfeld, direct achter de locatie waar tot voor kort de ambulance zat.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

leuk dit!
ik ben een jonge man van 46 en wil komend jaar weer gaan skiën ( ervaren skiër ). nu kan ik alleen week 8 ( 17 feb tm 24 feb )
ik zou wel wat info willen wat de mogelijkheden zijn
mvg Jeroen

Hoi! Kleine intro: Peter, 38 jr, 10jr geleden begonnen met wintersporten, en komende maart voor de 5e keer naar t ötztal. 1e keer met gezin, 1e keer verblijf in längenfeld. Iets meer de rust proberen op te zoeken, voor vrouw die (nog) niet wintersport en dochter die er nog te klein voor is, en toch( als het goed is) n goede openbaar vervoer verbinding richting mijn walhalla ;). Maar “helaas” voor mij betekend dat wel dat ik alleen de berg op moet. Begrijjp me niet verkeerd, ik ga me vermaken in mn eentje als het moet. Maar met gezelschap lijkt het me toch leuker. Vandaar dat ik hier op reageer… om in contact te komen met ski/board gezelschap… gaat u zelf ook nog regelmatig de berg op meneer feli?

Mvg, peter

@feli
zijn er al meerdere mensen die van 17 feb tm 23 feb komen. ik ben op zoek naar leuke mensen met wat ski ervaring om samen de berg af te gaan en een leuke vakantie mee te hebben.
ik kan pas de zondag er zijn omdat ik eerst nog de zaterdag avond moet coachen
ik hoor graag of je mogelijkheden ziet.
mvg Jeroen

Plaats een reactie