handschoenen en kleding gezocht

Beste wintersporter,

als docent van een VMBO-school in de regio Rotterdam/Waterweg organiseer ik eind januari een skireis voor de 1e jaars-leerlingen.
Deze reis zal voor veel kinderen een eerste (en hopelijk fantastische) ervaring in de sneeuw worden.
Omdat er op onze school kinderen zitten die het financieel niet heel breed hebben, doen wij op school onze best om het ook voor deze kinderen haalbaar te maken om mee te gaan op reis.
Een van die manieren is om de kinderen een kledingpakket te lenen.

Voor dit kledingpakket zijn wij (door veroudering van de kleding) altijd op zoek naar handschoenen, sokken, broeken etc.

Mijn vraag/oproep is dan ook…
als u iets over heeft wat u kunt missen en zou willen doneren, zou u dan aan onze leerlingen willen denken?
We komen het graag ophalen (of vergoeden de verzendkosten).

alvast bedankt!

Wat een nobel streven! Hoe wil je dat we contact met je opnemen? Als de bazin in huis besluit dat er weer opgeruimd moet worden wordt het meestal weggegooid. Dan kan het beter naar jullie!

Beste robbartelds,

Dank voor uw reactie.
Voor contact kan een berichtje of mailtje naar mij gestuurd worden: lesleyvw85@gmail.com

Vanaf welke maat? Ik heb nog wat broeken liggen.

*bericht bewerkt door pimmetje op 10 okt 2018 23:18

Pimmetje,

We hebben leerlingen van 1.40m en sommige zijn al rond de 1.60/1.65. De maten verschillen dus nogal… alles is welkom 😄

Wat een tof iniatief! :)

Ik heb nog een broek, die is nog in goede staat.
Misschien eens in skihal bottrop navragen, die verhuren kleding, ik weet niet wat zij met de kleding doen die ze niet meer gebruiken.

Waar gaat de reis naar toe? :)

Ezzie

We gaan met een organisatie (weet niet of ik de naam mag noemen ivm reclame 😂) naar melchsee-frutt.

Daar kunnen de dames en heren in elk geval niet verdwalen. Klein maar fijn gebiedje! Ik zal dit weekend eens kijken of wij nog oude skikleding hebben liggen.

Mr. Slow

Bent u van België of Nederland?
ik heb nog wel een skibroek liggen waarin ik niet meer pas

Nederland, in de buurt van Rotterdam

Super plan, als ‘skijuf’ voor met name middelbare scholen pleit ik er al langer voor dat scholen een voorraad aanleggen en zorgen voor de juiste kleding. Ik zal mijn kast eens induiken, al neem ik dus veel ‘oude’ spullen zelf mee als ik les ga geven.

Goed om te weten; handschoenen van decathlon zijn echt prima kwaliteit. Met name als je niet de allergoedkoopste neemt, maar een model ‘duurder’ is warm en voldoende waterdicht. Wellicht dat jullie met een potje van school een aantal paar kunnen aanschaffen, die dan weer een paar keer mee op reis kunnen.

Plaats een reactie