Het Grote FIS topic 2018-2019

Seizoen 2018-2019 zal eind deze maand in Sölden van start gaan, althans als er voldoende sneeuw ligt.

Complete programma is hier te vinden: http://www.fis-ski.com/alpine-skiing/events-and-places/calen…
Speciale site voor de opening van het seizoen is hier te vinden: https://skiweltcup.soelden.com/en
Topic van vorig seizoen is hier te viinden: https://www.wintersport.nl/forum/topic/383595
@GiGi kwam in het topic van vorig jaar met een link, hierin worden die de belangrijkste statistieken bijgehouden. De link is hier te vinden: http://www.ski-db.com/skis/18/skis_class_gen_mf_18.php…

Lindsey Vonn heeft aangegeven dat het komende Worldcupseizoen haar laatste seizoen zal zijn als competitieve skiester. Zal ze het record van Ingemar Stenmark (86 overwinningen) verbeteren? Ze staat momenteel op 82…

Op welke zenders kan je dit eigenlijk allemaal volgen?
Eigenlijk liefst Duits- of Franstalig, niet dat Eurosportnederlandstalig?

Bla, bla, bla.

ZDF heeft vaak uitzending, of Das Erste.

Mr. Slow

Eurosport zendt alles live uit. Die hebben de rechten geloof ik. Maar de ORF zal het ook wel uitzenden neem ik aan, en de publieke Duitse zenders (ARD, ZDF).
Overigens vind ik het commentaar van Rutger de Iongh bij de dames helemaal niet verkeerd hoor. En het co-commentaar van Nicolien Sauerbreij vind ik ook wel wat toevoegen.

Ik probeer altijd een Youtube live stream te pakken met het opzwepende commentaar van de Britse Eurosport. Onderstaand is zeker niet het beste voorbeeld, even kort gezocht, maar zo krijg je wel een idee van het commentaar:

Al was deze afgelopen jaar ook niet verkeerd :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

In de taalinstellingen op TV kun je ook het Engelse commentaar op Eurosport krijgen.

In de taalinstellingen op TV kun je ook het Engelse commentaar op Eurosport krijgen.

Tiny-M op 17 okt 2018 09:45

Rot op… Haha Thanks!

I can stick uphill ice, on my saucer...

In de taalinstellingen op TV kun je ook het Engelse commentaar op Eurosport krijgen.

Tiny-M op 17 okt 2018 09:45

Nooit geweten. En dat is niet een Ziggo-dingetje of zo? Kijken of mijn TV dat ook kan.

In ieder geval met de Horizon box, maar dacht ook gewoon bij andere providers.

geen probleem op de Humax of Samsung decoders. Zou dus ook zonder decoder op moderne tv ook moeten lukken

Lindsey Vonn heeft aangegeven dat het komende Worldcupseizoen haar laatste seizoen zal zijn als competitieve skiester. Zal ze het record van Ingemar Stenmark (86 overwinningen) verbeteren? Ze staat momenteel op 82…

GiGi op 17 okt 2018 08:59

Vorig jaar won ze volgens mij 5 wedstrijden, het moet mogelijk zijn.

De Worldcup opening in Sölden is zojuist door de FIS bevestigd. Er ligt genoeg (kunst)sneeuw om de piste goed te prepareren. Weersomstandigheden op de racedagen zelf kunnen nog wel roet in het eten gooien uiteraard.

@gigi wanneer is die?

Zaterdag 27 oktober (dames) en zondag 28 oktober (heren).
In de openingspost van dit topic staat een linkje naar het hele worldcup-programma.

Morgen is het zover !

Eerst een heerlijk ontbijtje en dan daarna om 10.00 uur met een bakkie koffie onderuit gezakt op de bank de opening van het World Cup , de reuzenslalom, in Sölden kijken.

De eerste run in de ochtend op Eurosport en de tweede run in de middag op het Duitse ZDF.

Gelukkig is het weer hier nu ook omgeslagen, want binnen skiën kijken terwijl het buiten mooi weer is vind ik niet klopppen… :)

*bericht bewerkt door zenith op 26 okt 2018 13:15

Duimen dat het doorgaat: is het slecht weer daar? sneeuwval? leuk voor de sfeer, iets minder voor de wedstrijd. we gaan het zien.

Eindelijk ! Is ze is iets anders dan koers en veldrijden ⛷🎿

Schiheil ⛷🏂🎿

@Shane
Inderdaad heerlijke filmpjes, vooral die tweede. De afdaling van de Hahnenkamm is echt waanzinnig om naar te kijken.
Nou ken ik persoonlijk die piste. Totaal bezopen dat ze daar recht vanaf durven.

Voor mij gaat het terugkijken worden, maar wordt vast leuk!

Pittige omstandigheden nu in solden! Sneeuwt overigens aardig door daar

*bericht bewerkt door JurrianvanLoo op 27 okt 2018 10:11

Let it snow

Ik zit wel heerlijk met Engels commentaar te kijken thanks to @Tiny-m 👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Federica Brignone op 1 met 58,71. Ze was ook de eerste die startte. Geen goed zicht. Ben ook aan het kijken

Ski you later!

Federica Brignone op 1 met 58,71. Ze was ook de eerste die startte. Geen goed zicht. Ben ook aan het kijken

tessaneedssnow op 27 okt 2018 11:52

Klopt. Straks is ze de laatste die naar beneden komt, dus eventuele voordelen in dat opzicht worden zo gemitigeerd.

Ik zit wel heerlijk met Engels commentaar te kijken thanks to @Tiny-m 👍.

Shane op 27 okt 2018 10:24

Commentaar Nicolien Sauerbreij prima hoor, veel oog voor details

Vind het Nederlandse commentaar nu ook niet storend, maar die Engelse zit zeker meer enthousiasme in.

Het zicht is inmiddels een stuk beter dan de 1e run. Gaat brignone hier nog wat aan hebben? De piste wordt er niet beter op…

Let it snow

Ik vond de tweede run veel mooier om te zien en een mooie overwinning voor mijn naamgenoot.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 27 okt 2018 18:26

Ski you later!

Zou fijn zijn als iemand de commentatoren op Eurosport eens kan duidelijk maken dat het Tessa Worley (spreek uit als “worlet”) en Thomas Dressen (niet “dreesen”) is.

Worley heeft toch een Australische vader?

Dat kan zijn, heb haar stamboom niet opgezocht ;)

Ze is in ieder geval française dus ze wordt al haar hele leven zo aangesproken.

Plaats een reactie