Het Grote FIS topic 2018-2019

Ik vind deze korte analyses van Reilly altijd erg leuk:

Shane op 4 dec 2018 12:55

Dank @Shane voor de tips.
Ongelooflijk wat deze mensen presteren. En het er dan ook nog eenvoudig (als in soepeltjes) uit laten zien

null

*bericht bewerkt door Sndr op 04 dec 2018 14:30

Het was zeker smullen @Ronaldski, maar dan vooral de GS. Wat een spanning, wat was de tweede run van Tumler bizar snel en hoe bizar dat Luitz toch sneller was dan Hirscher. Echt genoten!

Shane op 3 dec 2018 21:46

Ben het helemaal met je eens. Eigenlijk is de afdaling net zo saai als 10km schaatsen. Juist de verdeling van de (reuzen)slalom in 2 runs maakt het spannend. Je weet tijdens de 2e run dat de beste van de 1e run het laatst komt.

*bericht bewerkt door Ronaldski op 04 dec 2018 20:21

De afdalingswedstrijd en de Super-G van de dames die zijn geannuleerd in Val d’Isère zullen worden ingehaald in Val Gardena. De dames doen dit op de Saslong-piste op dinsdag 18 december (afdaling) en woensdag 19 december (Super-G).

https://www.fis-ski.com/en/alpine-skiing/alpine-news-multime…

Het was zeker smullen @Ronaldski, maar dan vooral de GS. Wat een spanning, wat was de tweede run van Tumler bizar snel en hoe bizar dat Luitz toch sneller was dan Hirscher. Echt genoten!

Shane op 3 dec 2018 21:46

Ben het helemaal met je eens. Eigenlijk is de afdaling net zo saai als 10km schaatsen. Juist de verdeling van de (reuzen)slalom in 2 runs maakt het spannend. Je weet tijdens de 2e run dat de beste van de 1e run het laatst komt.

Ronaldski op 4 dec 2018 20:14

Dat hangt wel sterk van de afdaling af. Ik vind de afdalingen in VS/Canada veel saaier dan de klassiekers in Europa.

Het was zeker smullen @Ronaldski, maar dan vooral de GS. Wat een spanning, wat was de tweede run van Tumler bizar snel en hoe bizar dat Luitz toch sneller was dan Hirscher. Echt genoten!

Shane op 3 dec 2018 21:46

Ben het helemaal met je eens. Eigenlijk is de afdaling net zo saai als 10km schaatsen. Juist de verdeling van de (reuzen)slalom in 2 runs maakt het spannend. Je weet tijdens de 2e run dat de beste van de 1e run het laatst komt.

Ronaldski op 4 dec 2018 20:14

Ik kan de redenatie niet volgen. Het is niet zo dat skiërs bij GS tegelijkertijd op de piste staan dus uiteindelijk is het allemaal een race tegen de klok. De tweede run mag dan naar een soort climax toewerken, maar uiteindelijk zijn er maar een m/v of drie, vier die de prijzen verdelen. Dat is bij de afdaling veel spannender. Daar heb je bij de mannen zeker 20 toppers die allemaal kunnen winnen en misschien nog wel een tiental outsiders. Kijk maar naar de winnaarlijstjes per jaar. Daar zit voor mij veel meer spanning. Gaat Svindal dit jaar dan wel Kitzbuhl winnen? Heeftie nog nooit namelijk (wel paar keer 2e dacht ik) en dit zal toch een van zijn laatste jaren zijn. Om over de 5/5 van Hirscher op de Gran Risa maar te zwijgen. Enige spannende is daar of hij dit jaar een keer niet wint.

*bericht bewerkt door Sndr op 07 dec 2018 10:08

.

*bericht bewerkt door Sndr op 07 dec 2018 10:13

. (website doet niet wat ik wil)

*bericht bewerkt door Sndr op 07 dec 2018 10:14

Jammer, slalom gecancelled vanwege de wind. Maar wat een topweertje in St. Moritz.

I can stick uphill ice, on my saucer...

https://sporza.be/nl/2018/12/08/punten-sam-maes/

Klein Belgisch succesje in Val d’Isère 😉.

Erg leuk om naar te kijken, die parallelslalom

De Franse skiesters Taina Barioz en Tessa Worley zijn voorlopig uitgeschakeld vanwege blessures.

https://www.skiracing.com/stories/frenchwomen-worley-barioz-…

Verrassende winst in Val Gardena, zeker het tijdsverschil…
En wat een rotklap van Gisin…op een raar punt ook waar het mis gaat.

Eurosport begint pas vanavond met iets te zenden toch? En vooral morgen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Eurosport begint pas vanavond met iets te zenden toch? En vooral morgen?

Roy83 op 15 dec 2018 15:13

Vanmiddag was de race live op Eurosport 2. Vanavond herhaling op Eurosport 1.
Morgen en maandag zijn de GS (zondag, 9.45 uur en 12.45 uur) en de parallel GS (maandag, 18.00 uur) in Alta Badia wel live op Eurosport 1.

Ah Eurosport 2…had ik het dus toch goed gezien dat er op Eurosport 1 niets was. Misschien vanavond de herhaling dan nog ff kijken…

Tnx, nu eens zien of ik Eurosport 2 heb.

  • dat heb ik dus niet. Zit in het pluspakket bij kpn, kost een tientje in de maand, of gratis bij kpn compleet…

*bericht bewerkt door Roy83 op 15 dec 2018 15:20

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Gaat de Duitser Luitz zijn overwinning van Beaver Creek kwijtraken? Als het aan de FIS ligt wel. Luitz heeft zuurstof gebruikt vlak voor de wedstrijd. Can de WADA mag dat, maar volgens de FIS reglementen niet. Verwarring alom.
https://www.skiracing.com/stories/breaking-fis-recommends-di…

Verrassende winst in Val Gardena, zeker het tijdsverschil…
En wat een rotklap van Gisin…op een raar punt ook waar het mis gaat.

Hessel op 15 dec 2018 15:12

Zo dan, die ging inderdaad naar onderuit. Race lag ook lang stil en hij werd met de heli van de piste gehaald. Hopelijk valt de schade mee voor hem…

https://nos.nl/artikel/2268109-kriechmayr-wint-op-fameuze-la…

Kriechmayr heeft vandaag de Lauberhornrennen gewonnen. Helaas voor de Zwitsers geen Zwitserse winnaar, hoewel Feuz op slechts 0.14 seconde tweede werd. Volgende week Hahnenkamm?

Mr. Slow

Het waren weer prachtige wedstrijden afgelopen weekend, maar het aangekondigde afscheid van Svindal is toch wel wat mij bij blijft.
Het is zo’n icoon die al lijkt te skien zo lang als ik me kan herinneren en “ik ben” altijd voor hem. Echt een indrukwekkende vent en wat is ouder worden toch klote 😉. Ik hoop op een laatste kunstje op het wk, zo’n carriere verdient nog wel een extra gouden randje.

*bericht bewerkt door Shane op 28 jan 2019 22:47

I can stick uphill ice, on my saucer...

https://www.facebook.com/LindseyVonnUSA/posts/10157243499909…

Na Åre legt na Aksel-Lund Svindal nu ook Lindsey Vonn het bijltje erbij neer 😳.

Dat is toch wel een generatiewissel om u tegen te zeggen…

Zeg dat @Morzel! Twee van mij helden nemen afscheid. Laat Hirscher alsjeblieft tot zijn 40e of wat doorgaan, anders zou ik niet weten voor wie nog te kijken.

Alhoewel Noel, natuurlijk wel een baas met uitstraling is…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hirscher mag wel stoppen van mij. Competitie is geen hol meer aan.

Hirscher mag wel stoppen van mij. Competitie is geen hol meer aan.

GiGi op 1 feb 2019 20:31

Hij kan er toch ook niets aan doen dat hij meer talent in zijn linkerteen heeft dan Pinturault in zijn hele lijf @Gigi 😉. Zonder gekheid, ik kan alleen maar genieten van zijn talent, overtuiging en wilskracht, want reken maar dat hij net even wat beter en harder traint dan de rest.

En daarbij, hij laat toch tegenwoordig de meeste 1e runs lopen om het nog lekker spannend te maken 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Pinturault anders gewoon 2e in Schladming. En ook Hirscher wint niet alles meer de laatste tijd.
Het is in ieder geval spannender dan bij de dames, zeker sinds Shiffrin ook de SG erbij is gaan pakken 😉

Precies wat ik zeg @Hessel 😉. Pinturault op 1.28 o.i.d…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hirscher mag wel stoppen van mij. Competitie is geen hol meer aan.

GiGi op 1 feb 2019 20:31

Hoezo? Die man is een geweldige atleet. En inspiratiebron voor de andere atleten. Houdt ze lekker scherp!
Optimaal genieten als je hem ziet gaan.
Ik hoop dat hij nog een flink tijdje doorgaat.

mama on a mission in the snow

Kippenvelmomentje van Schladming was voor mij overigens het “eerbetoon” aan Felix Neureuther. Geweldige atleet ook.
Ik stond ooit bijna met hem in het ankertje, tot dat ik, vrij hardhandig overigens, werd tegengehouden.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hirscher mag wel stoppen van mij. Competitie is geen hol meer aan.

GiGi op 1 feb 2019 20:31

Op de slalom laatste paar keer verslagen toch door die 21-jarige? Hij moet er dit jaar harder voor werken dan andere jaren.

Kippenvelmomentje van Schladming was voor mij overigens het “eerbetoon” aan Felix Neureuther. Geweldige atleet ook.
Ik stond ooit bijna met hem in het ankertje, tot dat ik, vrij hardhandig overigens, werd tegengehouden.

Shane op 1 feb 2019 21:35

Ja, inderdaad. Jammer dat je niet even quality time met hem kon hebben!

mama on a mission in the snow

Zeker jammer @Skimams. Maar, na zijn training gaf hij mij de kans 1 snelle vraag aan hem te stellen: “Wat is het belangrijkste in skien?” Of zoiets…

“Altijd op 1 been staan en plezier hebben”, was het korte antwoord… prachtig toch!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie