Waar volgend jaar? Tweede helft maart, zie wensenlijstje :)

Wensen:

  • Oostenrijk
  • sneeuwzeker (gletcher dus?) voor tweede helft maart
  • 6 personen (5 ski 1 board) appartement voor +/- 1400 euro
  • blauwe en rode pistes komen we prima af
  • iedere avond apres ski, bij voorkeur vlak bij het dalstation
  • iedere avond uit eten, voorkeur voor meerdere gezellig drukke restaurants in de buurt van appartement :)

Afgelopen jaren:

2x Solden, in Langenfeld: erg goed bevallen qua skiën. In Langenfeld zelf niets te beleven
1x SkiWelt, in Elmau: in januari geweest, aardig leuk gebied maar lijkt me niets voor maart en veel in de lift gezeten voor mijn gevoel
2x Stubaier Gletscher, in Neustift: leuk maar ontgroeid, vrij klein gebied.

Zelf bedacht:

  • Willen eigenlijk wat anders maar nog een keer Solden zou kunnen.In Solden zelf zitten is helaas onbetaalbaar voor ons.
  • Ischgl ?
  • Hintertux ?

Mensen ervaring met deze gebieden? Andere tips?

*bericht bewerkt door mrnn op 11 okt 2018 22:02

Ischgl is niet betaalbaarder dan Solden. Je kunt wel een dorpje verderop uitzoeken (zoals Langenfeld tov Solden).
In Zillertal (Hintertux inclusief) verschillende opties (Mayrhofen, Gerlos).
Op al deze plekken ga je vinden wat je (denk ik) zoekt.

Als je er 50 euro de man bij doet kun je zelfs in Sölden zelf zitten. Kijk ook eens naar Zwieselstein. Goed verbonden door de skibus en al weer 10 minuutjes dichter richting Gurgl. Ik zag iig meerdere 3 slaapkamerwoningen voor rond de €1600 euro op Booking staan. Nu de weekpas ook in Obergurgl/Hochgurgl geldig is nog meer keuze.

Alternatieven:
Schladming (noordhellingen en wat verder oostelijk), See of Kappl (en skiën in Ischgl), Gerlos of Königsleiten, Hintertux, Kaprun (après-ski in Zell am See is dan doods. Skiën gaat er echter nog erg goed), Obertauern (aan de dure kant), Serfaus-Fiss-Ladis (ideaal moment om hier heen te gaan; zonnig en minder druk, wel kans op papsneeuw) en als laatste St. Anton/Stuben.
In tweede deel maart zeker goed te doen: Kirchberg (skigebied ligt er dan nog prima bij, en biedt iets langere afdalingen als SkiWelt), Flachau (door de goede kunstsneeuwproductie nog een prima sneeuwdek; nu al een paar jaar op rij vrijwel alles open half maart).

*bericht bewerkt door Bennie op 11 okt 2018 22:01

Gletsjer zal nog niet nodig zijn, iets hoger is wel fijn. Zillertal is inderdaad prima om heen te gaan die periode al kan de dalafdaling naar gerlos wel wit lint zijn. Bovenop in ieder geval geen probleem. Qua après ski beginnen bij seppi’s op de piste en vervolgens rol je de dalafdaling af de cincin in.
En wil je naar Ischgl dan kun je in mathon goedkoper zitten. Qua rood/ blauwe pistes is dat wel ideaal. Daar ook après ski aan de dalafdalingen.

Het is Ischgl geworden met zeer betaalbaar verblijf in het plaatsje Kappl, dank voor de tips!

Zwieselstein nabij Solden was ook goede tip maar wat we qua verblijf zochten ging echt al richting 1800 (met alle bijkomende kosten).

Plaats een reactie