Op zoek naar Head Rebels Worldcup i.speed (evt. pro)

Dag allemaal,

Na even zoeken heb ik de knop voor een nieuw topic gevonden met hulp van GiGi. Ik ben dus op zoek naar de Head Rebels Worldcup i.speed (pro of geen pro). Ik zie ze nu voor 850 euro staan op diverse sites. Alleen wil ik er iets minder voor uitgeven als dat kan. Ik meen dat er geen verschil zit tussen het model van dit jaar en dat van vorig jaar(?) Dus als ik het model van vorig jaar voor bijvoorbeeld 500 ergens kan kopen dan doe ik dat net zo graag. Ik heb op XSPO het model van vorig jaar gezien voor 499 euro. Alleen de lengte die ze nog beschikbaar hebben is 175 cm. En dit is denk ik te lang voor mij.

Even wat korte informatie over mij als skier. Ik ben 170 cm lang en weeg 64 kilo. Ik ga sinds 12 jaar 1 a 2 keer per jaar op skivakantie. Afgelopen winterseizoen ben ik 3,5 maanden in een skigebied geweest en ben daar zeker vooruit gegaan met techniek ed. De laatste paar weken van die periode heb ik ook even lesgegeven bij een skischool. Nog geen anwarter gehaald maar dit staat voor begin volgend jaar op de planning. Ik ski graag op hoge snelheid en maak grote tot middelgrote bochten. Wat ik erg belangrijk vind is stabiliteit bij hoge snelheden en een hele goede grip op ijzige pistes. Ik heb nu de Head Ultimate Joy ski’s. Super licht. Heel wendbaar en de lengte is iets van 162 cm. Ik kies wel heel bewust nu voor een reuzenslalom ski omdat ik merk dat ik te hard ga voor de ski’s die ik nu heb en omdat ik mijn techniek wil verbeteren.

Na veel reviews lezen ben ik dus uitgekomen bij de Head Rebels i.speed. Hopelijk hebben jullie de gouden tip waar ik deze ski’s voor een vriendelijk prijsje kan kopen.

De i.Speed en de i.Speed Pro zijn toch nog best verschillend. Niet zo zeer qua karakter, maar wel qua intensiteit. Ik kan niet beoordelen of de een beter bij je past dan de ander, maar het is niet een ander kleurtje of een andere binding. De Pro heeft een zwaardere, stijvere constructie en een raceplaat. Dat geeft nog meer stabiliteit en demping, maar vergt ook meer kracht om (vooral op lagere snelheid) hetzelfde effect te bereiken als op de i.Speed.
Wat de lengte betreft lijkt me 170 inderdaad beter. De i.Speed kan ik in die lengte nog wel online vinden; de Pro niet echt. Hier de beste aanbieding die ik zo kon vinden: https://www.sport-mueller.de/index.php?cl=details&anid=1…

*bericht bewerkt door GiGi op 14 okt 2018 13:04

Ik zie hier nog de ispeed pro van 20162017 in 170:

https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/head/head-wc-worldcup-…

*bericht bewerkt door ieniemienie op 14 okt 2018 14:03

Het is wel een flinke overstap van de lichte ski’s die je nu hebt naar de bakstenen die de WC iSpeeds zijn. Als je de kans hebt zou is zeggen ook eens de Elan GSX Fusion te proberen. In verhouding wat meer een precisie-apparaat dat nog steeds zuivere maar een stuk minder krachtige input vereist dan de Heads.
Er zijn nog wel genoeg andere keuzes. Uit ervaring kan ik zeggen dat het belangrijk is eerst te bepalen wat je precies wilt qua stijfheid, rebound en response. Als het lukt zou ik binnenkort zeker een dagje gaan testen in Zoetermeer.

Eens met @Bennie. Helaas is bij Duijvestein niet zo heel veel te testen van dat kaliber. Alleen de Elas GSX en de Atomic G9; beiden niet de meest responsieve van het stel. En waarschijnlijk ook in een langere lengte dan wat je zelf zou kopen…

Bedankt, hier heb ik zeker wat aan. Ik vind de keuze voor de ski’s ook erg lastig maar ik heb in Oostenrijk heel even op reuzenslaloms van een ander geskied en dit beviel best prima. Inderdaad veel zwaarder en in het begin vergiste ik me daar soms even in, maar over het algemeen kwam ik er heel prima en stabiel me van de piste. Op zich zou ik denk ik liever hebben dat de ski’s wat minder zwaar zijn, dus neig ik meer naar de gewone i.speed ipv de pro. Qua kwaliteit en grip ed zijn deze wel vergelijkbaar?

Ik denk dat de gewone i.Speed prima is. Als je daar doorheen trapt met jouw formaat, zou je dopingbenen hebben denk ik.

@linda020 ik heb zelf de ipspeed pro in 170, vind het een topski! Totaal geen bakstenen, juist een ski met veel rebound, maar je moet ze wel sportief skien.
Zwaar? Nee, vind ik ook niet, ja, als je ze vergelijkt met jouw Heads die je nu hebt wel, maar is geen eerlijke vergelijking, imo.
Ik heb de Ispeed nooit geskied, dus kan niets zeggen over verschillen.

Ik ben regelmatig in Snowworld, je mag ze een keer proberen, als je wilt. Stuur dan maar een PBtje.

@Linda020. Bij 3-s ski (Duitse webshop) nieuw voor €649,–. Alle maten.Heb daar al eerder gekocht. Geen problemen.

Hen48

Besankt voor de reacties. Ik heb zojuist de Head Rebel i.speed gekocht bij sport mueller! :)

same here, heb ook een paar Ispeed Pro in 1.70. Topski, stabiel. Zou persoonlijk dan wel voor die extra raceplaat gaan geeft meer stabiliteit op hoge snelheid. In begin even wennen, maar zeker goed te doen! Elke nieuwe ski is wennen;)

*bericht bewerkt door Skiwi87 op 14 okt 2018 23:04

sport mueller trouwens ook prima, heb daar ook een keer wat besteld, snelle levering.

Besankt voor de reacties. Ik heb zojuist de Head Rebel i.speed gekocht bij sport mueller! :)

Linda020 op 14 okt 2018 22:13

Gefeliciteerd met de aanschaf! Nu nog even wachten op sneeuw en dan kun je ze uitproberen.
Mijn dochter heeft ze ook, en ze is er heel enthousiast over.

Veel plezier ermee in ieder geval.

*bericht bewerkt door phma op 15 okt 2018 15:58

Hi linda heb je Ispeed Pro in 1.70 al getest . Ik ben benieuwd naar je bevindingen?
mvg

Daan van Zalinge

Nee, ik heb de pro nog niet getest en dus net de i.speed gekocht.

Head Rebels WC i.speed, heerlijke ski. Daar zul je veel plezier van hebben!

*bericht bewerkt door Rob64 op 15 okt 2018 20:50

x

x

Plaats een reactie