materiaal upgrade keuzes?

Ik ben een man van 32jaar, 190 lang en weeg 95kg en ben sportief gebouwd.
Ik sport minimaal 4x per week combinatie van kracht en cardio.
Ik ski 15 jaar waarvan de laatste 10 jaar minimaal 2x een week per jaar, maar vaak 3x per jaar.

Ik heb nu de atomic nomad smoke ti, waar ik nu echt wel uitgegroeid ben qua ervaring. Vorig jaar nog 2 dagen prive les gehad met een leraar en die gaf toch het advies om andere (sportievere) ski’s te gaan nemen.
Ik hou er van om op snelheid met sportieve bochten naar beneden te komen.
Aangezien er nieuwe ski’s komen pak ik gelijk de kans om er nieuwe schoenen bij te nemen.

Mijn idee was de head world cup rebels i.speed icm de salomon xpro 120 of de 130??

Hebben jullie andere suggesties?

Kijk voor de schoenen gewoon in de eerste plaats naar pasvorm, daarna naar merk en flex (binnen redelijke grenzen, met jouw profiel zal 120-130 geen probleem zijn normaal gesproken)

Qua ski’s komen er suggesties genoeg denk ik. Ben zelf voor pistegebruik erg blij met de Rossi LT Ti, maar er is veel moois te koop. Voor jou denk ik in de richting van een leuke “cheater gs”

Edwin van Riel

Als je nog geen goede schoenen hebt zou ik me daar eerst druk over maken. En iets in je hoofd halen heeft dan niet zo heel veel zin. De schoen die het beste zit moet het worden. Dat kan elk merk zijn, overigens. En ergens rond die 120 flex zal je wel uitkomen denk ik.

Qua ski’s: naast de Head Worldcup Rebels i.Speed zijn er nog meer modellen die in aanmerking komen, allemaal consumenten of ‘cheater’ GS ski’s. Fischer RC4 Worldcup RC, Völkl Racetiger GS UVO, Rossignol Hero Elite LT TI, Blizzard WRC, Elan GSX, Atomic Redster G9… Stuk voor stuk in principe passend bij wat je zoekt denk ik. Maar wel verschillend van karakter. Ik heb ze op volgorde genoemd van pittig/agressief naar vriendelijk (mijn ervaring). De Head valt daar wat tussenin: wel vriendelijk, maar vergt wel wat input om tot leven te komen.

Ispeed (Pro) schijnen écht bakstenen te zijn…

Ispeed (Pro) schijnen écht bakstenen te zijn…

Irene op 15 okt 2018 18:50

Hier lees je hoe de “120 dagen per jaar” jongens van Blister ze omschrijven.

null

I can stick uphill ice, on my saucer...

Denk dat het wel goed gaat komen op die ispeeds met die 95 kg…tenminste als je van zware doodse ski’s houdt 😂 …geintje maar ik heb niks met Head ski’s.

Zou zeker eerst goede schoenen aanschaffen. Ga naar een goede bootfitter met een groot assortiment en dan eindeloos passen. Merk is echt niet relevant hier. Niets zo vervelend als slecht passende skischoenen.

Ik heb er ook eigenlijk niets tegen de Heads (nu zelf eigenaar van een paar iSpeed, maar dan het kleine broertje), maar wel wat tegen het hoge gehalte zware consumenten GS ski’s die worden aangeraden.
Heb afgelopen seizoen een aantal dagen heerlijk op mijn Dobermann GSR RB’s geskied (worden vaak als veeleisender dan de Heads genoemd; vragen een zelfde aanpak). Echter is het aantal momenten dat je wat aan zo’n ski hebt als je niet met de skileraren/skiclub traint beperkt. Je gaat al rap met snelheden waarbij een beetje ruimte wel handig is om anderen niet compleet de stuipen op het lijf te jagen.
Ja, je komt er best prima verspoorde pistes af. Met een beetje (veel) moeite kan er nog door een buckelveld genavigeerd worden en rustig(er) skiën gaat ook wel. Maar dan moet je wel plezier beleven aan werken. Ik had echt ontzettend genoten op de goede momenten en heerlijke cruise-dagen gehad op de wat mindere. Alleen overall beschouwd vind ik dat een maatje minder me meer plezier geeft. (Daarnaast moet ik keuzes maken; ik kan 2 paar ski’s en een snowboard vervoeren met mijn seizoenswerk. Eén all-mountain en één piste (@GiGi Volgend jaar ga ik maar eens wat breder; skiwisselvirus te pakken geloof ik)).

Wil je graag puur je techniek trainen en ga je louter in het laagseizoen neem dan gerust de race-georienteerde ski’s. Wil je gewoon lekker skiën en mag naast hard ook wel eens wat kalmer, kijk dan eens naar het volgende. Als ik de skitests van hier erbij pak zou ik als ik jou was ook eens kijken naar de Atomic Redster G9 of de multiradius X9c, de Dynastar Speedzone 10Ti, de Salomon S-Max 12, de Fischer Progressor F19 of de Rossignol Hero Elite LT.

Nog even een laatste toevoeging voor de beeldvorming. Technisch ben ik een redelijke skiër, maar maak graag gebruik van kracht. Het kan dus wat soepeler, maar het geheel is behoorlijk in orde. Hoe harder hoe beter. Echter is het verschil in pure snelheid tussen de K2 AMP Rictor 82s, Salomon X-Drive 8.0Ti en de Dobermanns die ik veel heb geskied maar marginaal. Respons van zo’n race-georiënteerde is wel een stuk scherper en het loopt een stuk rustiger, maar de snelheden waarbij je met een beetje technisch goed skiën het profijt voelt is een serieus stuk hoger dan de gemiddelde piste-gebruiker.

*bericht bewerkt door Bennie op 15 okt 2018 20:52

Ja @Bennie waar je mee omgaat wordt je mee besmet…wat betreft skiwissels😉

Ik denk dat TS idd goed moet bedenken wat ie wil van een ski. Denk dat er ook genoeg leuke allrounde topsegment pisteskis in aanmerking kunnen komen. Ipv cheater gs bedoel ik dan.

Bedankt voor de vele reacties,

Na het lezen van de reacties ga ik eerst een paar 120 schoenen kopen. Zodra deze er zijn zal ik de ski s gaan aanschaffen.

Er zit elk jaar wel 1x val thorens bij in het laag seizoen waar ik veel plezier beleef met het op snelheid naar beneden over de “lege” brede pistes , maar wat ik met de smoke ti’s merk is dat met snelheden boven de 100kmpu de stabiliteit wel te wensen over laat.

Ik neem bovenstaande suggesties mee in mijn keuze, wel bedoelde ik de head wc i speed ski’s en niet de pro versie. Maar keuze genoeg dus ;).

Door een super goede deal zijn het de atomic redster x9 geworden. Nu nog een paar 120 schoenen erbij vinden 😁😁😁

Geweldige deals moet je altijd delen he (nadat je zelf hebt besteld).

Het was nog 1 setje de redster x9 seizoen 2017-2018 van 999,- voor 499,- dus helaas niet meer van toepassing , vandaag gehaald bij duijvestijn zoetermeer

Plaats een reactie