skipas , skigebieden

gaan de skipassen in de Alpen onrechtstreeks de hoogte in gaan ,wanneer de skigebieden meer gaan moeten
investeren in sneeuwkanonnen en snowfarming , of hebben we bijna het plafond bereikt

Hoop dat we het plafond een beetje bereikt hebben! Gaan nu de laatste jaren naar het Kleinwalsertal, maar daar vind ik een skipas voor €237,- pp erg aan de hoge kant. Wij zijn op zoek naar gebieden waar de passen voor de kinderen voordeliger zijn. Het zou slim zijn om daar als skigebied op in te zetten om gezinnen te blijven verwelkomen.

*bericht bewerkt door ray-boers op 17 okt 2018 20:59

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ik denk dat de prijzen tov koopkracht helemaal niet stijgen eigenlijk. Op deze site staan alle skipasprijzen. Als die nog van de laatste 10 jaar te bekijken zijn is dat relatief eenvoudig te vergelijken. Google helpt niet heel erg (of ik weet de juiste termen niet).

Wintersport is meer dan ooit bereikbaar voor Jan Modaal. Dat heeft niet alleen met de skipas te maken, maar toch denk ik dat ook die misschien wel betaalbaarder dan ooit is (zeker in vergelijking met wat je er voor krijgt).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Pieter230976
Ik vind je vraag/opmerking wat lastig te lezen… Maar wat bedoel je met ‘onrechtstreeks’?

*bericht bewerkt door Drikus op 17 okt 2018 22:00

@Pieter230976
Ik vind je vraag/opmerking wat lastig te lezen… Maar wat bedoel je met ‘onrechtstreeks’?

Drikus op 17 okt 2018 21:58

Door al de investeringen van sneeuwkanonnen gaan de skipassen niet ferm stijgen , kan me moeilijk voorstellen dat ze gaan stoppen

Ja nu is het duidelijk 😜

Ik hoop dat jullie gelijk hebben, maar ik zie de toekomst wat dat betreft somber in.

Rob

Plaats een reactie