Candide Thovex is echt buitenaards goed

Rotsband, springen, vallen, rotsband, en weer verder skiën… Tsja…

https://www.facebook.com/CandideThovex/videos/35992081124747…

Click. Click. Peace

Vast veel gejudood als kind ;)

Bizar

Edwin van Riel

@Gigi Nee, want zijn val was eigenlijk erg slecht… hij skiede door dus is een slechte val… ;-)

Click. Click. Peace

Hoe strak heeft hij zijn bindingen afgesteld?
goed gecorrigeerd iig.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Hoe strak heeft hij zijn bindingen afgesteld?

Veenhoorn op 19 okt 2018 11:04

Vraag ik me ook af, normaal gezien moeten die uitklikken bij die eerste val maar hij draait er gewoon mee rond.
Iemand anders heeft geen knieën meer.

Bla, bla, bla.

Ten eerste is het een fransmannetje… en ten tweede grote kans dat z’n bindingen op 16 of 18 staan ofzo… Ik sprak ooit met Aurelien Ducroz (meervoudig wereldkampioen freeride) en die draaide z’n bindingen in dit type terrein altijd op 18.

Trouwens alleen al bij een gemidelde Candide sprong heeft ‘iemand anders’ geen kniën meer.

*bericht bewerkt door Rogier op 19 okt 2018 11:13

Click. Click. Peace

Het is nog veel erger, bij het straightlinen in de verspoorde sneeuw zoals Candide doet heeft een normaal mens al geen kniën meer.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Dat eindigt dan weer erg snel in een val :-) Een normaal mens, en zelfs een heleboel prima skiërs kunnen dit niet… al ver voordat hun kniën het opgeven…

Click. Click. Peace

Precies @Rogier, een normaal mens valt binnen anderhalve seconde en breekt en scheurt alles af haha. In het La Clusaz stukje in Few Words kun je een paar keer goed zien over wat voor bizarre sneeuw ze gewoon volgas naar beneden denderen. Ik denk ook dat hij mede daardoor zo’n complete skier is en zoveel beter dan het gros van de Amerikaanse jongens uit het park.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Een van de redenen waarom (volgens mij) zo ontzettend veel Franse freeriders zo goed zijn, is dat ze bijna allemaal een erg serieuse ski-club opleiding (racen) achter hun kiezen hebben. Daar leer je skiën… En daarnaast heerst er in Frankrijk nog een vrij extreme cultuur. Een sprong in het park is leuk, maar je bent pas echt de man als je dat ook in een off-piste helling doet. Het liefst in de Mallory op de Aiguille du Midi trouwens…

Click. Click. Peace

En daarnaast heerst er in Frankrijk nog een vrij extreme cultuur. Een sprong in het park is leuk, maar je bent pas echt de man als je dat ook in een off-piste helling doet. Het liefst in de Mallory op de Aiguille du Midi trouwens…

Rogier op 19 okt 2018 12:02

Dit speelt denk ik ook een belangrijke rol. Mijn persoonlijke nummer 2 van de wereld, Sean Pettit, heeft al in een paar recente interviews aangegeven dat hij even niet zo veel zin heeft om angstaanjagend terrein te rijden. Candide is daar zijn hele leven toch veel meer aan gewend geweest.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vraag mij wel af wat voor ernstige blessures deze mannen al hebben gehad, en hoe hun revalidatie is verlopen en of ze uberhaupt nog pijnvrij kunnen skien ?

@Domi75 dan moet je voor de gein eens de docu over Candide kijken: a few words

Het is dus 1x heel erg misgegaan… verder een waanzinnig mooie docu

Born to Ride

Haha, jij laat ook geen kans onbenut om die te posten he @Matthias123 ;). Wist je trouwens dat Candide ook af en toe op een snowboard staat :)?

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane het is gewoon een waanzinnig mooie docu. Daarnaast zie je ook de blessure (s) waar hij mee te maken krijgt

Born to Ride

Groot gelijk, het is wat mij betreft de allermooiste skifilm!

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane dan moet je je naam aanpassen ;-) Ik ken nog een andere docu die ik minimaal even goed vind…

Click. Click. Peace

@Shane dan moet je je naam aanpassen ;-) Ik ken nog een andere docu die ik minimaal even goed vind…

Rogier op 19 okt 2018 21:46

@Rogier Bedoel je GNAR??

Verder zie ik erg uit naar de film over HOJI… Die wordt ook gaaf denk ik.

Freeride = Life

Nee ik bedoel de Mconkey docu ;-)

Click. Click. Peace

Dan kan ik het niet laten om de in deep tribute te delen:

En de docu trailer:

Click. Click. Peace

En te vermelden dat hii gewoon gratis te kijken is via Red Bull Tv @Rogier 😉. Volgens mij was @Candide trouwens al bezet haha.
Shane is gewoon een legende en ik denk dat zijn uitgesproken karakter wat meer recht doet aan mijn nadrukkelijke aanwezigheid 😁 dan dat van de stille Candide 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben Candide een paar keer tegengekomen in montgenevre, hij is trouwens ontzettend vriendelijk bereid voor een praatje met iedereen en gewoon een goeie gast :-)

Click. Click. Peace

Ik ben Candide een paar keer tegengekomen in montgenevre, hij is trouwens ontzettend vriendelijk bereid voor een praatje met iedereen en gewoon een goeie gast :-)

Rogier op 20 okt 2018 08:13

Kon je je mancrush een beetje onder controle houden 😜?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie