Reis door Duitsland in de carnavalsweek (wk10)

Leuk die discussie over 7 of 8 dagen, maar TS geeft aan niet meer ‘s nachts te willen rijden.

Leuk die discussie over 7 of 8 dagen, maar TS geeft aan niet meer ‘s nachts te willen rijden.

DrPhil op 20 okt 2018 16:26

Dat hoeft ook niet. Vrijdag het grootste stuk rijden, dan ergens slapen en om 7.00 uur weeg verder rijden voor het laatste stukkie. Kan je tegen 9.00 uur bij de piste staan.

Leuk die discussie over 7 of 8 dagen, maar TS geeft aan niet meer ‘s nachts te willen rijden.

DrPhil op 20 okt 2018 16:26

Dat hoeft ook niet. Vrijdag het grootste stuk rijden, dan ergens slapen en om 7.00 uur weeg verder rijden voor het laatste stukkie. Kan je tegen 9.00 uur bij de piste staan.

GiGi op 20 okt 2018 16:30

Precies. En die overnachting zo dicht mogelijk bij de eindbestemming en in ieder geval na de Fernpass.

Annoying skiers since 2003

Leuk die discussie over 7 of 8 dagen, maar TS geeft aan niet meer ‘s nachts te willen rijden.

DrPhil op 20 okt 2018 16:26

Dat hoeft ook niet. Vrijdag het grootste stuk rijden, dan ergens slapen en om 7.00 uur weeg verder rijden voor het laatste stukkie. Kan je tegen 9.00 uur bij de piste staan.

GiGi op 20 okt 2018 16:30

Precies. En die overnachting zo dicht mogelijk bij de eindbestemming en in ieder geval na de Fernpass.

sterko op 20 okt 2018 16:35

In Bregenz en Dornbirn vind je behoorlijk wat degelijke hotels, van daar is het afhankelijk van het weer nog 1 à 2 uur rijden

Zeer benieuwd of @LeoS zich nog meld naar aanleiding van zijn vraag om zaken aan te vullen, wel zo handig om hem goed advies te geven.

Groeten, Harald

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Zondag tot zondag zou ideaal zijn als dit nog kan in het appartement, maar denk ook zeker na over vrijdag weg en doorrijden t/m Bregenz.
Fernpass nemen wij eigenlijk nooit, want in het verleden meestal pech gehad met de drukte.

Hoeveel dagen wil je skien? Als je gewoon zes dagen wil kun je natuurlijk altijd een dagje later (dus op zondag) aankomen en dan de laatste zaterdag einde van de dag wegrijden en rond grens overnachten, om vervolgens zondag verder te rijden. Misschien een beetje zonde van die ene overnachting, maar je ruilt wel een vrij drukke skidag (de 1e zondag) in voor een vrij rustige (de 2e zaterdag).

Overnachten in Bregenz lijkt me ook slim, dan heb je alleen file het skigebied in.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@LeoS,
Kijk dat verduidelijkt al een en ander, Fernpass word vermeden. Dan blijf ik erbij dat het met de drukte wel mee gaat vallen.
Vrijdagmiddag rond 11/12 vertrekken dan behoord Bregrenz zeker tot de mogelijkheden en dan zaterdag laatste stuk.

Groeten, Harald

Gek geacht misschien maar de trein? :)
Daarmee bespaar je een hoop file

Ezzie

Gek geacht misschien maar de trein? :)
Daarmee bespaar je een hoop file

Essy op 21 okt 2018 21:10

Aangezien het hier wemelt van de auto(bahn)fanaten, ben ik gestopt met het noemen van dat alternatief :-)
Daarbij wil ik ook niet al te veel mensen op het idee brengen, voor je het weet zijn die treinen (net als de wegen) ook overloaded. Ik stap over 3 maanden weer lekker relaxed in de ICE

Rob

[quote]Ik stap over 3 maanden weer lekker relaxed in de ICE

RCGrootveld op 21 okt 2018 22:45

Ik stap over 2,5 maand weer lekker in mijn auto met ICE (Internal Combustion Engine) ;)

Annoying skiers since 2003

[quote]Ik stap over 3 maanden weer lekker relaxed in de ICE

RCGrootveld op 21 okt 2018 22:45

Ik stap over 2,5 maand weer lekker in mijn auto met ICE (Internal Combustion Engine) ;)

sterko op 22 okt 2018 20:39

Ik zal naar je zwaaien als ik je met 300kmh passeer :-)

Rob

[quote]Ik stap over 3 maanden weer lekker relaxed in de ICE

RCGrootveld op 21 okt 2018 22:45

Ik stap over 2,5 maand weer lekker in mijn auto met ICE (Internal Combustion Engine) ;)

sterko op 22 okt 2018 20:39

Ik zal naar je zwaaien als ik je met 300kmh passeer :-)

RCGrootveld op 22 okt 2018 21:18

De totale reistijd van huis naar hotel is bij mij wel een stuk korter ;)
(Maar ik wil geen off-topic discussie opstarten. Ik bedoel het niet zo serieus hoor. Ieder zijn ding.)

Annoying skiers since 2003

De totale reistijd van huis naar hotel is bij mij wel een stuk korter ;)
(Maar ik wil geen off-topic discussie opstarten. Ik bedoel het niet zo serieus hoor. Ieder zijn ding.)

sterko op 22 okt 2018 21:49

Jij mag er dan sneller zijn (knap trouwens als je niet weet waar ik naar toe ga en niet zegt waar jij naar toe gaat, hangt maar net van je bestemming af) ik denk dat ik een stuk ontspannender aankom …
Maar zoals je zegt: Ieder zijn ding, ik heb het niet zo op dat gejakker op die Duitse Autobahn.

Rob

Ik heb er af en toe wel eens naar gekeken, maar het kost ook wel een lieve duit toch @RCGrootveld? Vliegen is vaak nog goedkoper van wat ik gezien heb. Jammer, want het lijkt inderdaad best een relaxte oplossing met twee kleine kids. Hoe lang doe je er over?

I can stick uphill ice, on my saucer...

knap trouwens als je niet weet waar ik naar toe ga en niet zegt waar jij naar toe gaat

RCGrootveld op 22 okt 2018 23:39

Voor een vergelijking moet je natuurlijk van hetzelfde traject uitgaan. Met de trein naar Winterberg is uiteraard sneller dan met de auto naar Sierra Nevada. Voor elke plek in de Alpen weet ik zeker dat ik er sneller ben met de auto.
Voor de grap even mijn eerstvolgende bestemming Zermatt geprobeerd. Vanaf mijn huis doe ik daar met openbaar vervoer 12 uur over en moet ik 5 keer overstappen. Daar moet ik echt niet aan denken, maar ik begrijp heel goed dat dat voor anderen helemaal prima is.

ik heb het niet zo op dat gejakker op die Duitse Autobahn.

RCGrootveld op 22 okt 2018 23:39

Dat is bekend hoor. Daarom wilde ik ook geen discussie opstarten.
Zoals gezegd was het ook niet zo serieus bedoelt. Omdat ik bij ICE aan een Internal Combustion Engine moest denken, plaatste ik die reactie, maar heb er eigenlijk alweer spijt van.

Annoying skiers since 2003

@LeoS,
Kijk dat verduidelijkt al een en ander, Fernpass word vermeden. Dan blijf ik erbij dat het met de drukte wel mee gaat vallen.
Vrijdagmiddag rond 11/12 vertrekken dan behoord Bregrenz zeker tot de mogelijkheden en dan zaterdag laatste stuk.

Harald3 op 21 okt 2018 15:36

Ook op tijd vanuit Bregenz vertrekken. Afgelopen jaren was dit een net zo’n grote ellende als de Fernpas.

@Skizoeker,
Dat klopt drukte bij Bregenz ook al 2 keer meegemaakt tijdens de voorjaarsvakantie, rijden nu een compleet andere route.

Groeten, Harald

Ook op tijd vanuit Bregenz vertrekken.

Skizoeker op 23 okt 2018 07:55

Juist.

Dus samengevat: vrijdagmiddag vertrekken… zeker doen als je je vakantieweek zo lang mogelijk wilt maken. Zaterdagmiddag is rustiger, maar dan kom je misschien erg laat aan.
Houd er wel rekening mee dat je op vrijdagmiddag ook zeker niet de enige bent! Veel mensen pikken de kinderen op uit school en gaan rijden. Ik heb ook zelfs al op vrijdagochtend in de file gestaan omdat veel mensen dan al vertrekken.
Idealiter rijd je zo ver mogelijk door. Waarom niet tot aan Landeck bijvoorbeeld? En vrijdagavond rijd je zo door over de Fernpass, dus slapen in Imst is ook aan te raden. Ulm, Memmingen etc. is allemaal niet ver genoeg, en Bregenz vind ik ook twijfelachtig. Dan inderdaad vroeg genoeg weer verder.

Dat het wel mee zal vallen is echt onzin. Het wordt druk. Punt. Alleen als je er slim mee omgaat kan het inderdaad meevallen.

@Skizoeker,
Dat klopt drukte bij Bregenz ook al 2 keer meegemaakt tijdens de voorjaarsvakantie, rijden nu een compleet andere route.

Harald3 op 23 okt 2018 11:31

Wat is jullie geheimtip Harald3?

Laatste 2 jaar naar Serfaus op vrijdagochtend vertrokken vanuit provincie Groningen. Via Kassel en vervolgens A7 naar het zuiden. 1x via Bregenz en 1x via Fernpass. Via beide routes bijna geen file gehad en tussen 18.00 en 19.00 uur aangekomen in Imst. Daar lekker in een hotel. De volgende ochtend ontbijten in het hotel, naar Serfaus rijden en vervolgens ruim voor 10.00 uur op de piste. Ga het deze winter weer op deze manier doen.

@HN65,
Geen geheime tip, Zitten in het voorjaar altijd in Livigno enkele keren de DL route genomen en veel file gehad bij Bregenz, rijden nu al wat jaren de CH route en dat bevalt beter, vrijdagmiddag 12:00 vertrekken, overnachting zuid DL en dan volgende dag naar Livigno.

Kids hebben de afgelopen 3 jaar vrijdag voor de voorjaar vakantie vrij gehad en toen vertrokken wij om 7;00 en reden in een keer file vrij naar Livigno, 16/17 over afhankelijk van de stops en drukte bij de trein.

Dit jaar hebben de kids geen vrij op vrijdag dus besloten om 's-nachts te gaan vertrekken rond 3/4 uur eens kijken hoe dat gaat.

Groeten, Harald

Dank @Hareld3

…enkele keren de DL route genomen en veel file gehad bij Bregenz, rijden nu al wat jaren de CH route en dat bevalt beter,

Harald3 op 23 okt 2018 13:32

Nu begrijp ik dat je zegt “het zal wel meevallen” :)

*bericht bewerkt door Jay op 23 okt 2018 14:53

…enkele keren de DL route genomen en veel file gehad bij Bregenz, rijden nu al wat jaren de CH route en dat bevalt beter,

Harald3 op 23 okt 2018 13:32

Nu begrijp ik dat je zegt “het zal wel meevallen” :)

Jay op 23 okt 2018 14:52

Haha, klopt eigenlijk nooit file of drukte gehad zowel heen als terug. Zitten natuurlijk ook niet in een gebied waar hele veel NL-ers naar toe gaan, redelijk rustig daar. Karlsruhe daar is het altijd wel druk. Als wij in een keer rijden dan sta je met 6,5 aan de CH grens, prima te doen.

Groeten, Harald

Plaats een reactie