Gezellig druk of liever lekker rustig?

@Hulst schreef:

maar wat mij betreft hoort drukte en meestal daarmee samenhangende ambiance toch echt bij een leuke week wintersport. Niks zo saai als geen rij bij de liften en dus met weinigen op de piste. Moet er niet aan denken.

Hulst op 21 okt 2018 12:44

Interessante insteek. Zo had ik het nog niet eerder gehoord. Ik kan me wel voorstellen dat mesje die willen feesten ed na het skien inderdaad liever niet gaan als het ergens uitgestorven is.

Nu ik erover nadenk is het wel zo dat een super leeg dorp, waar je niemand op start ziet en de restaurants helemaal leeg zijn ook niet zo’n gezellige sfeer geeft.

Er zit denk ik wel wat tussen helemaal verlaten en stervensdruk.

*bericht bewerkt door Slim op 22 okt 2018 15:30

Oh god, @Hulst is zo’n figuur die de hele weg in het liftje omhoog tegen je aan gaat zitten zeveren :P.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat ik in het andere topic al aangaf: hoe rustiger hoe beter!
Mooiste momenten waren voor mij in Monte Rosa in een dorpje van 3 huisjes groot langs de piste verblijven. In de ochtend als eerste de lege pistes naar beneden en op de dagen met sneeuw weinig tot geen mensen tegen komen.
Nog een toppertje: pistes voor mij helemaal alleen in Ischgl of all places. Heerlijk die rust :)

Toch ben ik wel iemand die grotere gebieden bezoekt, waar toch eigenlijk altijd wel volk is. De reden hiervoor is echter het aantal piste KM. Daarom dus toch altijd maar in de rustige periodes.

Liever geen mensen dan mensen die ongevraagd tegen je aan gaan praten. Ski-technisch zie ik ook alleen maar voordelen van minder mensen. Minder minder minder dus voor mij.

Eens met Shane en Tiny-M. Ik zie in het dagelijks leven al genoeg mensen, meer dan genoeg zelfs. De Randstad is één grote mierenhoop. Dat hoef ik niet ook nog eens tijdens mijn vakantie te ervaren. Sterker: drukte/bedrijvigheid tijdens mijn wintersportvakantie vind ik de grootste afknapper. Mensen kunnen heel gezellig zijn (daarom ga ik ook nooit alleen met wintersport), maar ik wil wel graag zelf mijn gezelschap uitzoeken. Daarbuiten geldt: hoe minder, hoe beter.

*bericht bewerkt door Quick op 22 okt 2018 15:45

Mr. Slow

Op een poederdag met slechts een handjevol mensen op de berg zijn vind ik echt ultiem genieten. En wanneer je op een zonnige dag tegen sluitingstijd over verlaten pistes skiet dan voel je pas echt hoe indrukwekkend de bergen zijn. Nog 1 biertje op een leeg terras in het al laagstaande zonnetje en dan de laatste afdaling naar beneden, dat zijn toch echt de mooiste momenten voor mij.

Dringen bij de lift, rennen naar een vrij plekje op het terras, drukke pistes met een paar halvegaren, Hollandse en veel te massale apres-ski… ik heb het allemaal liever niet. Maar eerlijk is eerlijk, je kunt de rustige momenten niet waarderen als je niet soms wat drukte meemaakt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Oh god, @Hulst is zo’n figuur die de hele weg in het liftje omhoog tegen je aan gaat zitten zeveren :P.

Shane op 22 okt 2018 15:34

In een onbegrijpelijk taaltje. Guut meeurning.

oT: alleen, en dan het liefst met een sneeuwstorm die over de piste jaagt. Prachtig.
Maar alleen met een stralend zonnetje mag ook 😁.

Voor alle duidelijkheid. Ik ski al jaren alleen en dat vanaf de eerste tot de laatste lift. Après ski is aan mij niet besteed. Gebieden waar nauwelijks mensen komen zullen het niet lang (meer) volhouden. Ik kom zelf gelukkig uit het rustige Zeeuws Vlaanderen. Ik zie niet zoveel verschil tussen op dit forum tegen elkaar aan zitten zeveren en wat contacten op de piste of in de lift hebben. Je merkt snel genoeg of iemand daar behoefte aan heeft.

Hen48

Je merkt snel genoeg of iemand daar behoefte aan heeft.

Hulst op 22 okt 2018 16:02

Dat zou je denken inderdaad, maar het tegendeel blijkt vaak waar. Hoe minder je zelf praat hoe meer zij gaan praten :D.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane. Ik had je tot nu toe wat socialer op vooral in de wijze waarop je denkt dat ik in elkaar zit.

Hen48

Gedurende een trip elke dag het liefst een paar pistes waar helemaal niemand is, heerlijk alleen met je board in de adembenemende natuur
Maar wil ook absoluut pistes met mede wintersporters, en dan het liefste het gros daarvan locals en zo min mogelijk medelanders.
Vind het heerlijk als een local naar me toestapt of naast me in de lift over techniek begint het gebied de geheim tips van de locals. En of dit nu lekker in het Frans engels of Nederlands is maakt me dan niet uit.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Voor het geval je eraan twijfelt beste @Hulst, dat was natuurlijk een grapje he. Soms zijn liftgesprekjes hartstikke gezellig, weet zeker dat dat met jou ook het geval zou zijn ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik heb er trouwens geen bezwaar tegen als iemand in de lift tegen me gaat praten. Ik vraag soms zelfs ook wel eens iets, bv hoe een bepaalde piste erbij ligt. En het levert soms leuke skipartners voor die dag op.

@Shane. Nu kan ik vannacht tenminste weer rustig slapen. En, zoals @Birdheart opmerkt, de buitenlandse contacten zijn uiterst leerzaam voor je talen.

Hen48

Ik ski trpuwens regelmatig met mensen uit het hotel. Als je alleen bent, beginnen mensen van de tafels naast je bijna vanzelf tegen je te praten. Verbazingwekkend is dat. Misschien omdat ze elkaar niks meer te vertellen hebben 😁

Ach die arme man (of iets in die trant) denken ze waarschijnlijk ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vind het zelf leuk om af en toe ALLEEN door 't witte landschap te schuiven.
Maak zelf dan dikwijls een leuk babbeltje in de liften wat soms interessante tips oplevert.
Kan echter ook genieten van wat gezelschap als 't maar niet te druk wordt en zeker niet van die schreeuwerige lederhose toestanden.
's Avonds is het toch wel leuk als er wat gesprekspartners zijn.

Born to run. B.S.

Ik heb er trouwens geen bezwaar tegen als iemand in de lift tegen me gaat praten. Ik vraag soms zelfs ook wel eens iets, bv hoe een bepaalde piste erbij ligt. En het levert soms leuke skipartners voor die dag op.

DrPhil op 22 okt 2018 16:19

Heb dat dus ook geregeld, meestal levert dat een franse skileraar op die gezellig in zijn vrije tijd wat pistes mee pakt of vrouwelijke snowboardpartners.

Op mijn eerste wintertripje in paradiski was er zo’n sleeptouw over een vlak stuk. Maar ik kwam net te kort om er te komen, trekt een meisje snel haar board uit geeft me een hand en trekt me snel naar het touw stapt op haar board en gaat mee met het touwtje. Naderhand heerlijk gekletst en geboard eerst in het frans tot bleek dat we beide beter engels spraken. Op gegeven moment ziet ze een bekende zegt ze “hoi hoe gaat het?” Bleek dat we gewoon Nederlands hadden kunnen praten. Maar leuk board maatje voor de dag gehad. Zij kwam daar super vaak.
Dit vind ik dus supergezellig.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik ga het liefst naar een gebied met veel Engelsen, veel gezelligheid in de kroeg, maar uitgestorven op de pistes :p

@Hulst @Shane.
Ik had je tot nu toe wat socialer op vooral in de wijze waarop je denkt dat ik in elkaar zit.
]Hulst op 22 okt 2018 16:13

Charmezangers zijn niet altijd sociale mensen!😜

Born to run. B.S.

@dan58. Shane bij “de beste zangers”, succes verzekerd.

Hen48

Ach die arme man (of iets in die trant) denken ze waarschijnlijk ;).

Shane op 22 okt 2018 16:26

Dachten ze dat maar. Ik moet altijd zelf betalen 😡.
Misschien toch een eens de auto ergens anders parkeren.

@DrPhil

Door je wagen en je outfit te zien denken ze waarschijnlijk wel dat je hen rustig een rondje trakteert! 😁

Born to run. B.S.

@dan58. Shane bij “de beste zangers”, succes verzekerd.

Hulst op 22 okt 2018 16:48

Dat kan toch ook haast niet anders met zulke aanstekelijke muziek:

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane. Taal geleerd bij de contacten in de lift?

Hen48

Klopt @Hulst, ze dansen mee op de achtergrond.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Klopt @Hulst, ze dansen mee op de achtergrond.

Shane op 22 okt 2018 17:10

Hoe veel kosten die contacten? En kan je ze ook bestellen buiten de lift?

Aan het eind van de lift komen ze vanzelf op de piste terecht.

Hen48

Dat kan wel @Gigi, maar dan loopt dit topic helemaal gierend uit de klauwen ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat kan wel @Gigi, maar dan loopt dit topic helemaal gierend uit de klauwen ;).

Shane op 22 okt 2018 17:20

O, dán pas?!

Dit wordt gewoon het bullshit topic van dit seizoen, denk ik.

Plaats een reactie