Waar privéles nemen voor gevorderde skiër?

Hallo iedereen

Ik ben van plan voor ik op wintersport vertrek om skiles te nemen. Ik ben 18 jaar, ski er al 15-16 van en ben qua niveau hoog gevorderd-expert. Nu heb ik juist nieuwe GS ski’s aangeschaft (hiervoor skiede ik tussen SL en GS), en ik zou mijn techniek voor de GS graag wat bijschaven qua carve-technieken etc. Maar nu is de vraag: waar doe ik dit best? Ik zou dit voor ik vertrek al eens willen proberen, maar vraag me af of ik dit wel ergens goed kan volgen op een indoorskipiste i.v.m. de snelheid die daar (niet) behaald kan worden. Aanraders?

Alvast bedankt!

Er zijn organisaties die nu tijdens de herfstvakantie initiatie doen GS. Zeker een aanrader.
Snowmotion België.
Is een week in Oostenrijk onder leiding van zeer hoge diplomeerde trainers.
Zelf wel ik ook wel eens meegaan, spijtig genoeg laat agenda en gezinsleven het niet toe.

Om je nou op je 18 jaar al hoog gevorderd expert te noemen.😃👍
Nee dan zijn er in Nederland geen mogelijkheden meer.

Aangezien de grote indoorpistes tijdens de zomer platgelopen worden door competitieteams uit de alpenlanden, moet je al héél ver gevorderd zijn voor je daar niets meer te zoeken hebt 😛.

Sluit je aan bij een competitieclub op één van de indoorbanen, en ik durf te wedden dat je dat ‘gevorderd zijn’ heel snel in vraag trekt 😉.

Alternatief zijn techniektrainingen zoals bij BFSI of skitraining.be. In Nederland zijn er vast vergelijkbare organisaties te vinden als je aan de verkeerde kant van de grens woont 😎.

(En misschien kan je een filmpje van jouw kunnen op het SYTYCS-draadje zetten. Kunnen we allemaal mee-beoordelen)

*bericht bewerkt door Morzel op 23 okt 2018 00:34

@Morzel. Als je “aan de verkeerde kant van de grens woont”. Een leuke om als Zeeuws Vlaming te gebruiken.

Hen48

@pieter-janvanhove ik heb je een PB gestuurd met wat info.

Snowleaders.com voor trainingsweken in Oostenrijk
Skitraining.nl voor trainingen in Nederland en Oostenrijk
Ski Experience voor trainingen in Nederland en buitenland
Snowcollege, Belgische organisatie met trainingsweken/trainingen in Belgie en Oostenrijk

Club Snowworld voor wekelijkse trainingen indoor

@Hulst: 😉

De opleidingen die ik heb opgenoemd gaan overigens ook door in Terneuzen, Rucphen en Landgraaf en staan even goed open voor (sympathieke) Nederlandse gegadigden.

Ben ik benieuwd wat daar in staat ⛷

Dit misschien
Austriaracingcamps.com

In Snowworld Zoetermeer lopen er echt wel een paar leraren rond die jou daar een zeer uitdagende priveles kunnen bieden. Dat lijkt me de makkelijkste (en beste) optie.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane: elke keer dat ik in Landgraaf ski lijken de eigen leraren voornamelijk bezig met privélessen op lager niveau. Ik heb er nog nooit iemand bezig gezien met paaltjes, pluimpjes of video-analyse. (En af en toe stel ik me ook vragen bij het eigen niveau en de pedagogische kwaliteiten van de opleiders, al moet ik zeggen dat dat de laatste jaren er op vooruitgegaan is)

Tenzij ze dat in Zoetermeer anders aanpakken betwijfel ik persoonlijk of dat een goed alternatief is als de OP zijn niveau correct inschat.

Zoetermeer zitten zeker goede tussen 👍

Mwah ik zou eens een lesje pakken bij @IkBakErNiksVan in zoetermeer. Pas als ie die eruit skiet heeft ie recht van spreken 😉

Zonder jou ooit gezien te hebben kan ik je verzekeren dat er daar een paar rondlopen die jou het snot voor de ogen skiën @Morzel hahaha.
Nee, serieus, dat is in Zoetermeer dan echt andere koek. Zeker niet allemaal, maar er zijn er een paar die zich ook bezig houden met het trainen van racers, ook opleider zijn bij SA racing of anderszins echt een hoog niveau hebben/zelf bij de beste slalommers horen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Morsel Je stelt "vragen bij eigen niveau en pedagogische kwaliteit "
van de leraar.
Vooral bij de pedagogische kwaliteit in het algemeen stel ik vaak mijn vraagtekens.
Al moet ik zeggen dat ik in Oostenrijk van de “big shots” veel respect heb bij de opbouw van hun lessen en hun technische kwaliteiten.
En ja dat zijn er van ongeveer 100 maar ongeveer 8 😜

Trek het maar door naar andere beroepen.
Tref je het zelfde aan.

@Shane: ik spreek alleen maar over wat ik zelf heb gezien in Landgraaf. Als het in Zoetermeer anders is wil ik dat gerust van jullie aannemen 😇.

Privélessen zijn ook wel pakje duurder dan groepstraining. Ik betaal wekelijks meer aan après-ski dan aan bijdrage voor de trainer 🙃.

@Hooykaaz: Een goeie lesgever moet eigenlijk maar een paar dingen kunnen: weten wat de volgende oefening is die zijn klant nodig heeft om verder te groeien, en die oefening correct kunnen demonstreren en beoordelen.

Elk van die dingen is een kunst, en je moet wat geluk hebben om een kunstenaar als skileraar tegen te komen, want doorgaans betalen we maar het tarief van een klusjesman 😛.

hahaha. Morsel en Hooykaaz :D

De prijs is natuurlijk wel anders inderdaad @Morzel, maar het kwam op mij niet echt over alsof TS een programma wilde gaan doen. Meer 1 of 2 lesjes voor de kerst.

Zou TS nog meelezen trouwens??

*bericht bewerkt door Shane op 23 okt 2018 16:17

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane: Aangezien hij Head i.Speed Pro’s onder zijn (toekomstige) raceschoenen gaat binden, zou ik toch wel wat meer ambitie verwachten dan een paar lesjes voor de kerst 😎.

Plaats een reactie