Wandelen in Nauders

Tijdens de kerstvakantie gaan we met een hele bende skiën in Nauders. Ons zoontje van dan 5 maanden gaat ook mee. Het plan is om afwisselend te skiën/oppassen. Vermits we toch een skipas nodig hebben gaan we hem ook mee naar boven nemen voor de gezelligheid.
Zijn er daar winterwandelpaden? Of zijn er in het dal fijne wandelingen?
We zullen sowieso veel in en rond bergkastel zitten. Wat kijken bij de skischool, de skiërs,… Voor rodelen (en skien) is hij nog wat jong helaas. Zijn er nog andere eetzaken op de berg die bereikbaar zijn als niet skiër?

Ohja, ik ben ervan overtuigd dat een baby meer heeft aan een week in de bergen dan een week thuis. Welk kind geniet niet van fulltime aandacht en nabijheid van mama en papa? Thuis gaat het huishouden en rompslomp ten koste van aandacht. Op vakantie is er wel tijd voor puur aandacht.

Ze hebben een soort kinderpark daar. Zie: https://www.nauders.com/de/aktiv-erleben/skiparadies/familie…

Boven wandelen denk ik niet dat je er veel kan, in het dal wel.
Reschen ligt vlakbij (net over de grens, 5 à 10 minuutjes rijden), daar zijn betere wandelmogelijkheden. Skipas is overigens geldig voor beide gebieden.

Verder ben ik het eens met je conclusie: op vakantie is altijd leuker dan thuisblijven. ;)

Bla, bla, bla.

Oh, blijkbaar zijn er in Nauders wel wat winterwandelwegen.
https://www.nauders.com/de/aktiv-erleben/skiparadies/skipara…
Klik op de link, scrol wat naar beneden en klik op Winterwanderwege.

Bla, bla, bla.

Die link krijg ik niet goed geopend maar als ik op hun (mobiele) site zoek vind ik weinig info over wandelwegen.
Misschien toch maar eens de laptop nemen en de uitgebreide site nog maar eens doorspitten.

Het is ondertussen de 3de keer in Nauders dus ben me er wel al wat bekend. Maar nood aan ski-alternatieven had ik de afgelopen jaren niet. Zelf zwanger ging dat skien nog vlot 😉

Ondertussen zijn we terug en bleken er wel wat wandelmogelijkheden. Vanuit het dal kan je naar de larchenalm wandelen (1u45 bergop) en naar de hut onderaan de tscheyeckbahn. (+2u) naar het middelstation wandelen zou ook mogelijk zijn maar dan heb je wel een serieuze wandeling voor de boeg. Vanui het middelstation wandel je op een half uur naar de stierenalm via een tof bosweggetje. In het dal zelfs zijn ook wel nog wat wandelingen te doen.

Plaats een reactie