Eerste keer met de wagen naar Hintertux

We rijden vanavond naar Hintertux vanuit Gent (BE).

Volgens Google Maps is de snelste route via Luxemburg en Stuttgart, maar ik herinner me dat ik vorige keren (wanneer ik meereed met iemand) altijd via Keulen en Frankfurt ging.

Is er een goeie reden om de een of andere route te nemen?

null

Een goede reden is Baustelles. Volgens mij is er op de A8 nog een flinke Baustelle tussen Stuttgart en Ulm; op de A3 is er volgens mij een hoop loof bij Wurzburg. Dat zijn de structurele zaken. Verder zou ik rekening houden met de grote steden en avond- en ochtendspits. De route over Luxemburg heeft in dat opzicht wat minder potentie om dicht te slippen dan de route langs de grote steden van het Ruhrgebied.

Heb net de route Frankfurt -Wurzburg -ulm gereden. Een hele hoop werkzaamheden en versmalde rijstroken

May the ski force be with you !!

Dus werken op beide routes. Dan beter de kortste nemen zeker?

We vertrekken vanavond rond 19u in Gent, dus op zich zouden we alle spitstijden moeten vermijden.

*bericht bewerkt door Arnh op 26 okt 2018 11:55

Heb net de route Frankfurt -Wurzburg -ulm gereden. Een hele hoop werkzaamheden en versmalde rijstroken

CJAHulskamp op 26 okt 2018 11:52

Tussen Frankfurt en Wurzburg of tussen Wurzburg en Ulm? Of beiden?

's Nachts ga je van die werken weinig hinder ondervinden dus gewoon de kortste route volgen.

Bla, bla, bla.

PS jullie gaan wel veel pauze nemen onderweg ofwel erg vroeg daar zijn. ;)

Bla, bla, bla.

Heb net de route Frankfurt -Wurzburg -ulm gereden. Een hele hoop werkzaamheden en versmalde rijstroken

CJAHulskamp op 26 okt 2018 11:52

Tussen Frankfurt en Wurzburg of tussen Wurzburg en Ulm? Of beiden?

GiGi op 26 okt 2018 11:55

Beide veel wegversmallingen

May the ski force be with you !!

PS jullie gaan wel veel pauze nemen onderweg ofwel erg vroeg daar zijn. ;)

bartvwg op 26 okt 2018 12:48

10,5 u rijden, 1,5 u pauze = om 7u daar.

Dan eerst nog een powernapje en om 8u15 de lift in.

Oh, ik rekende op 9 uur rijden en 1 uur pauze. ;)

Bla, bla, bla.

Baustellen op de 8 vallen mee, maar door de drukte zijn de files bij Stuttgart wel altijd hevig. Rijdt je buiten filetijden is dat een aangenamer route dan de bijna 40km baustellen die er op de 3 staan en de 25km van de 6.

Plaats een reactie