1e keer met gezin op wintersport? Tips?

@Shane, @Bennie: de gebiedspagina van Bramberg op de site hier laat uitschijnen dat het daar wel heel goed zit qua prijs en geschiktheid voor familie.

Ook de reviews zijn zo goed als allemaal positief.

Misschien moeten jullie je eigen ervaringen over Bramberg maar in een reviewtje gieten en toevoegen. Dan heeft de volgende die informatie zoekt er ook iets aan 👍.

Morzel op 29 okt 2018 21:02

Maar je weet het niet he, want je bent er nog nooit geweest. @Bennie en ik hebben volgens mij vrijwel alle gebiedjes hier genoemd bezocht (hij sowieso nog meer dan ik) en hebben een zelfde mening over dit gebied. Mag dat dan niet gezegd worden in dit topic waar de TS zijn wensen heel duidelijk heeft benoemd en die we gewoon proberen te helpen?

Shane op 29 okt 2018 23:42

Ik stel alleen voor om jullie wijsheid en ervaring ook aan de gebiedspagina toe te voegen omdat dat de eerste plaats is waar mensen gaan kijken als ze informatie zoeken over een gebied.

Geen reden om meteen op je 🐎 te springen 😉.

Wauw! Wat een hoop leuke en goede reacties! Super bedankt daarvoor!

Dat ik heel wat ‘tegenstrijdige’ eisen opsomde, had ik al verwacht, Goedkoop, sneeuwzeker en authentiek gaan meestal niet samen.

Qua gebieden heb ik veel aan de tips. Kleinwalsertal had ik al naar gekeken. En dit lijkt me een ideaal gebied. Zeker ook qua sneeuwzekerheid. Lofer en de Zugspitze Arena zijn voor mij onbekend en daar heb ik me even kort in verdiept. Lofer lijkt me persoonlijk erg klein. Ik zie me met de 2 jongens wel een paar dagen wat meters maken in de 2e helft van de week. Maar skipasprijzen zijn daar volgens deze website net als in Kleinwalsertal voordelig. Voor 2 volwassen en 3 kinderen kom ik daar resp. op €739,- en €736,- voor 6 dagen. In de Zugspitse Arena is dit met €856,- wat duurder. Maar wellicht zijn er in deze gebieden familie tarieven die niet op deze website staan?

Qua accommodaties kan ik in Bergwang niks vinden. In Ehrwald wel. In Kleinwalsertal zijn er nog opties in Mittelberg, Riezlern en Hirschegg. Maar Mittelberg is iets minder kindvriendelijk lees ik op deze website.

Ik heb een lichte voorkeur voor het Kleinwalsertal. Ook omdat hier de kans op een ‘wit dorp’ in de 2e helft van december het grootst lijkt. Dat zou voor mij het kerst- en wintergevoel compleet maken.

Mochten er nog meer tips zijn, dan lees ik het graag! Hartelijk dank!

lve op 30 okt 2018 11:14

Als je naar kleinwalsertal wil en je wil een goedkopere accommodatie dan zou ik in baad gaan kijken. Ligt niet aan de piste maar de skischool bödmen baad (richting Mittelberg) is een prima skischool met verhuur en bergkelder, klein supermarktje van baad naar bödmen. Dat Mittelberg niet kindvriendelijk zou zijn is denk ik omdat de ‘grote’ lift je alleen toegang geeft tot rode en zwarte pistes (tenzij je helemaal naar beneden skiet). Deze lift is zo’n gondel voor heel veel mensen.

Wat ook een mogelijk is, is höfle, dat is 1 lift in de buurt van Mittelberg waar je met de bus komt. Er liggen een aantal hotels in de buurt en enkele restaurants. Ik denk dat dit ook wel wat goedkoper is. Er zit volgens mij daar alleen geen skischool.

3e optie is het Aparthotel in bödmen (mittelberg). Er zit een skischool bij (treintje brengt kleinere kinderen naar het kinderlandj) en een skiverhuur en een plek waar je ze kan stallen. Er zit een restaurant bij en een bushalte voor de deur van de parkeergarage/ hotel.

Als je in kleinwalsertal zou je echt in het restaurantje aan de dalafdaling van de walmerdingerhorn

Verder is de blauwe piste aan de rechterkant van Ifen (helemaal van boven naar beneden heel leuk en niet te moeilijk).

Ski you later!

Misschien een opendeur: Wat betreft het skiverhuur kan je dat beter doen in NL bij een goede winkel. Kan je rustig de tijd nemen, hebben zij de tijd voor jou. Spreek je dezelfde taal oftewel je kan elkaar beter en sneller begrijpen. Geen stress en gedoe op vakantie. Zekerheid.
Op het forum zijn ook topics te vinden die daarover gaan en waar je zoal op kan letten.
Bovendien hoogst waarschijnlijk goedkoper dan op de plaats van bestemming.

Wat zijn mensen toch bang voor een beetje Duits, Frans of wat dan ook en wat verkopen ze dan een onzin…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Ik denk dat de taal in het aangehaalde voorbeeld minder van belang is, dan wel de drukte en daarmee de haast waarmee je soms onhandig vlot de deur wordt uitgewerkt op zaterdagmiddag/zondagochtend. Van piekdrukte is hier in onze kikkerlandjes toch minder sprake bij de skiverhuur buiten de skihallen om.
Echter zou ik zelf altijd kiezen om ter plaatse te huren. Als er dan wat is kun je altijd terug en je materiaal ruilen, zonder daarvoor kosten te hoeven maken. Bovendien scheelt het weer bagage en is het prijsverschil als je vooraf reserveert ook maar minimaal.

Volgens mij niet genoemd: Achensee, Pertisau. Wij hebben ooit voor een zelfde uitdaging gestaan, meer dan twintig jaar geleden, en daar is onze wintersportliefde begonnen: klein en overzichtelijk gebied, veel wandelmogelijkheden, aardig dorpje, goed te bereizen. Nadeel: het ligt niet zo hoog, sneeuwzekerheid wat minder.

Wij huren al jaren ter plaatse. Voor zes personen skies, skischoenen, helmen, kleding etc is simpel weg teveel om mee te slepen.

Onze ervaring met huur materiaal is uitstekend. Taal is nooit een probleem maar die opmerking vind ik ook gek. Je gaat naar Oostenrijk maar dan moet opeens wel iedereen (skihuur, skiles) Nederlands spreken. Wij redden ons wel met ons steenkolen Duits. Voordeel van huren ter plaatse is dat als er iets is je zo weer terug bent. Binding niet goed afgesteld? Toch liever een andere maat skischoen? Andere skies uitproberen? Tussendoor was extra wax halen? Het kan allemaal. Wij zouden daarom nooit kiezen voor huren in Nederland.

Verder kan ik TS aanraden om voor dochter en vrouw privéles te regelen. Dan kunnen ze samen leren skiën en dat vinden ze vast wel leuk. Verder is een klein skigebied echt wel groot genoeg als jullie beginnen met skiën. Wij zijn de eerste 5 jaar naar Brandnertal geweest. Klein. Zeker als je aan de kant van Burserberg verblijft maar heerlijk om te leren skiën. Pas na 5 jaar wilden onze oudste twee zoons naar iets groters toe. De jongste twee van toen 8 en 12 hadden nog best in Brandnertal willen blijven.

Ik heb zowel ik Nederland als ter plekke gehuurd. Kwaliteit maakte, voor zover ik het kan beoordelen, weinig uit. In Nederland was het veel rustiger en kon je echt een ski uitzoeken die bij je paste, ter plekke was het meestal op zaterdagmiddag of zondagochtend veel drukker, maar kan je wel ruilen.

Bij ons ging het wel alleen om ski’s, schoenen zou ik al minder fijn vinden. Ik denk niet dat het een beter is dan het ander. In Nl is het iets goedkoper en veel rustiger, in het buitenland kan je ruilen.

Gewoon doen wat je zelf fijn vindt, al zou ik met beginners en huurschoenen zelf wel graag de ruilmogelijkheid hebben.

En inderdaad, staar je niet blind op die kilometers, dat komt wel als ze het eenmaal te pakken hebben :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Ive, Heb even wat gezocht in het gebied van Hochkönig, wat meer km dan in Lofer en onderkomen voor leuke prijs met de eerste Kerstweek, mits je vrouw vrij krijgt ;) In Maria Alm , is ook nog gezellig dorpje mochten je vrouw en dochter niet meer skien, genoeg blauw om fijn te oefenen.
Familie skipas 3e kind gratis kom je voor vijf passen op €798,- huur app met twee slaapkamers €582,-
zie vlgd link.
https://www.hochkoenig.at/de/betriebe/55e0a2c7-cecd-411b-bb4…
https://www.hochkoenig.at/de/betriebe/100156ff-6c33-4463-9b3… dit app is €590 en ligt midden in het skigebied in Dienten am Hochkönig
https://www.hochkoenig.at/de/betriebe/11e584cf-9cac-47be-9b4… En nog een in Maria Alm voor €530 of €525, zijn er twee.
Voor het skigebied kun je kijken bij http://www.hochkoenig.at
Wil je meer weten hoor ik het wel.

*bericht bewerkt door Elly3 op 30 okt 2018 23:34

Dienten Die Alte schule

Om kosten te besparen zou je ook een iets kortere vakantie kunnen overwegen. Wij hebben afgelopen jaar een wintersport gehad van zondag tot vrijdag. Op zaterdag zijn wij op ons gemak gaan rijden, tot ongeveer 1,5 uur van het skigebied. Daar een eenvoudig (maar goed) hotelletje gepakt en heerlijk uit eten geweest. Volgende dag na een vroeg ontbijt op pad en eerst materiaal gehuurd + pas gehaald, daarna de piste op en aan het einde van de dag ingecheckt. Je in dit geval zelfs kunnen voorstellen dat vrouw en dochter deze eerste dag nog even rustig aan doen: dorp verkennen, terrasje pakken, wennen aan de hoogte… Op vrijdag hebben we s morgens alles ingepakt en zijn nog de hele dag de piste op geweest, overnacht in het dal waardoor we op zaterdag voor dee grote uittocht het gebied zonder drukte konden verlaten. De hotelletjes onderweg waren een stuk goedkoper dan overnachten in het gebied. Sunweb had een goede prijs voor zo’n ‘korte’ vakantie (scheelde echt flink met een hele week) en voor ons voelde het echt als een volwaardige vakantie. Je kan er ook nog een bezoekje aan een stad aan vastplakken: in Duitsland zijn overal grote kerstmarkten.
Houd vooral in gedachten dat het voor vrouw en dochter relaxed moet zijn, vakantiegevoel, dus geen gehaast en gedoe om zo veel mogelijk kilometers per dag te skiën;)
Dan heb je denk ik de beste kans van slagen. En zoals benoemd privé les nemen.

*bericht bewerkt door Nics op 31 okt 2018 08:23

Als je je vrouw en dochter nog moet overtuigen denk ik dat de 1ste week van de paasvakantie beter is dan kerst. Rond de kerstperiode is het vaak ofwel nog geen sneeuw ofwel guur weer. Prima voor fervente wintersporters maar minder fijn om iemand te overtuigen. In de paasvakantie is de sneeuw wel van mindere kwaliteit, maar heb je het voordeel van langere dagen en minder koude temperaturen.

Volledig akkoord met @Errant

Daarenboven krijg je bijv. in Livigno er een GRATIS skipas bovenop.(kijk naar lijst deelnemende hotels en appartementen)
Ook nog een leuk stadje om taksvrij te shoppen en te kuieren.
Iedereen tevreden!

PS @Ive het is natuurlijk niet Oostenrijk en niet in de Kerstvakantie😥

*bericht bewerkt door dan58 op 31 okt 2018 08:48

Born to run. B.S.

@dan58 @errant Voor jullie Vlamingen gaat het natuurlijk prima om de paasvakantie te doen. De 2e en 3e week april gaan nog prima. Echter valt de Nederlandse paasvakantie pas vanaf de pasen, en dan is alleen Ischgl nog open en de kant op zachte sneeuw reusachtig…

De tip van Elly3 is goed. Hochkonig is een leuk skigebied. Het gebied Natrun bij Maria Alm is heel leuk om te skiën als je niet zoveel lef hebt en nog een beginner bent. Ik heb mij er uitstekend vermaakt. De A-berg is ook goed te doen en is heel gezellig met veel restaurantjes en mooie, brede pistes. Mijn jongste zoon vond het funpark op de A-berg (die speciaal voor kinderen is) erg leuk.

Maria Alm is ook een echt dorpje met wat winkeltjes en een prima supermarkt.

Ik heb alleen geen idee hoe het daar met sneeuw zit in de kerstvakantie. In de voorjaarsvakantie lag er afgelopen jaar zat.

Wat leuk! Allereerst super veel plezier.
Ik heb het al vaker geschreven in verschillende toppics maar de Golm in Montafon en dan verblijven in schruns of vandans. Top! Heb ik als tiener heel veel leuke ski jaren gehad en een dalafdaling tot tjaguns is allemaal blauw. Toffe kleine skischool met veel aandacht voor de kids.

Essy op 29 okt 2018 18:10

Inderdaad een mooi subgebied voor gezinnen. Je betaalt echter wel voor heel Montafon en dus de hoofdprijs.

How snow can you go?

Wij zijn afgelopen winter voor het eerst met het gezin op wintersport geweest. Bewust een wat kleiner gebied opgezocht en ook gekeken naar prijzen van accommodaties en liftpassen. Het is toen Sonnenkopf geworden (Klösterle, Vorarlberg). Komend seizoen gaan we er weer naar toe. Erg goed bevallen. Compact maar wel afwisselend gebied tegen een, wat ons betreft, zeer schappelijke prijs.

How snow can you go?

Ook wij zijn afgelopen winter voor het eerst op wintersport gegaan. De situatie die je schetst m.b.t. je vrouw en dochter is voor mij heel herkenbaar. Ook ik had in eerste aanleg niets met de winter, laat staan de wintersport. Ik was een rasechte zonaanbidder. Maar na 1 mijn eerste wintersport ben ik volledig overstag gegaan. Noem het gerust een verslaving.

Qua wintersportgebieden kan ik je niet helpen, daarvoor ben ik nog te kort op wintersport geweest. Maar ik heb wel een tip voor je vrouw en dochter: geniet!! Van de voorbereidingen tot de dag van terugreis, geniet er van! Niets is zo mooi als de wintersport.

Uiteraard heb in veel startkosten zoals kleding. Wil je nieuwe kleding, kun je kijken bij een outlet of wachten op de eerste sales en aanbiedingen. Soms vind je op marktplaats ook wel een juweeltje. Decathlon heeft overigens ook goede kleding voor een acceptabele prijs.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Als Oostenrijk fan adviseer ik je in schoolvakantieperiode naar het Zugspitz gebied te gaan. Grootste voordeel, NIET over Munchen en dichterbij dan alle andere ski gebieden in Oostenrijk. Lermoos is gelegen op 1000 meter dus redelijk sneeuwzeker en goed overzichtelijk want als je een half uurtje zit bij de Brettalm kom je iedereen wel weer tegen.
Bergbahn Langes ( http://www.bergbahnen-langes.at ) heeft overigens een speciaal familie tarief waarbij je voor de kinderen € 111,00. per liftpas betaald.

Veel plezier !

Ik zelf gebruik altijd een skibril (goed of slecht weer). Sommige alleen bij slechtweer en hebben anders hun zonnebril op. Ik zou in jullie geval dus alleen een (goede) skibril kopen als er slecht weer wordt verwacht. Dat scheelt toch wel minstens 30 euro pp. Dus 120 euro (ervan uitgaande dat @Ive al een skibril heeft).

Ik weet niet of je in de buurt van Eindhoven woont maar als dat zo is, er is dit weekend een skibazaar bij de biggelaar. Goede winkel en er is dan ook een tweedehands beurs
https://www.intersporteindhoven.nl/over-ons/nieuws/42/skibaz…

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 31 okt 2018 15:52

Ski you later!

@Elly3 Bedankt voor de tips over Hochkönig
Ik heb Hochkönig als gebied bekeken. Er zijn inderdaad nog diverse accommodaties te krijgen. Nadeel is wel dat het iets verder rijden is dan de overige gebieden, maar dat is het minder belangrijk. We zijn lange autoritten gewend voor onze zomervakanties. Dan combineren we een week Oostenrijk vaak samen met een week Italië of Kroatië.

Ik begrijp dat je Hochkönig goed kent. Heb je dan ook ervaring met sneeuwzekerheid tijdens kerst? En welke plaats is ideaal als uitvalsbasis? Accommodatie hoeft niet direct aan skilift te liggen, maar het is wel handig dat we allemaal vanuit dezelfde plek de dag kunnen starten. Zowel de ‘cursisten’ in een klas en de vrije skiers. Ik spreek zelf vloeiend Duits en Engels, maar voor de kinderen geldt dat (nog) niet, dus een skischool met Nederlandse leraren is een must. Is het daar ook mogelijk dat onze 14 jarige dochter samen met mijn vrouw in een beginnersklas wordt ingedeeld? Of is skiles voor (oudere) kinderen en volwassenen gescheiden?
@Nics Zugspitse Arena is inderdaad ook een optie. In mijn zoektocht naar gebieden/accommodaties ben ik in eerste instantie ook uit gegaan van (lage) skipas prijzen. Maar als je even logisch/kritisch naar de prijzen en (familie)kortingen kijkt, zit er maar ca. 100 euro verschil in de totaalprijs voor skipassen. Dan weegt een mooiere/betere accommodatie tijdens ons verblijf toch iets zwaarder. Zeker omdat mijn vrouw wat hogere eisen stelt dan ik.

Het blijft lastig om een keuze voor een gebied te maken. Zeker omdat we laat boeken, is het vinden van een leuke accommodatie lastig als je eerst de keuze voor een gebied maakt.

A.s. maandag weet ik definitief of we de eerste week van de kerstvakantie kunnen gaan. En ik hoop dan snel iets te kunnen boeken.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Vroegah, in ieder geval toen Klaas & Jikke hem nog runden, was de Skilounge in Berwang een goede en betaalbare gezinsaccommodatie. Hij is een paar jaar geleden overgenomen, ik heb geen idee hoe het nu is, maar misschien is dat een idee? Is denk ik niet via reisorganisaties te boeken en de kans dat het vol zit (erg populaire locatie) is ook best aanwezig, maar wie weet…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb met onze kinderen gemerkt dat persé Nederlandse skileraren eigenlijk een beetje overschat wordt, dus daar zou ik het niet van laten af hangen (die zijn straks 7 en 11).

*bericht bewerkt door franksplinter op 01 nov 2018 09:49

@Ive: Ik denk dat je me verkeerd getagd hebt, mijn tip ging niet over de Zugspitz Arena, maar over een wat kortere wintersport ;)

*bericht bewerkt door Nics op 01 nov 2018 10:08

@Ive: Ik denk dat je me verkeerd getagd hebt, mijn tip ging niet over de Zugspitz Arena, maar over een wat kortere wintersport ;)

Nics op 1 nov 2018 10:08

Oeps klopt, excuses. Er is iets weggevallen. Voor dit stukje had ik @Ski-Ed moeten taggen. Maar ik had jou getagd om te zeggen dat een kortere vakantie ook wellicht een goed idee is. Maar volgens mij zijn er nog minder accommodaties beschikbaar als je niet van zaterdag tot zaterdag boekt. Blijkbaar heb ik die alinea per ongeluk gewist.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

een tip voor de eerste wintersport: koop niet te veel…bijv…3 paar sokken is voldoende… gewoon een handwasje doen s’avonds en later die week weer dragen.
zelfde met baselayers. Eind van de week stinkt toch iedereen in zijn skikleren…hoort bij de sfeer ;-)
Mijn eerste wintersport heb ik ook een thermobroek gekocht…nooit gedragen. dus wacht met dat soort dingen kopen…je kan het ook daar nog halen, mocht het echt te koud zijn.

qua gebied kan ik pertisau aanraden (hoewel het laag ligt, maar wel knus en gezellig).

Lermoos is sneeuwzekerder…zeker om dat je de zugspitze vlakbij hebt…je gaat er wel met een bus naar toe.

vergeet frankrijk niet…hier zitten de skipassen meestal in de appartement huur inbegrepen.

From a galaxy far far away.............

Een lastige keuze inderdaad Ive!
Om een vergelijking te maken met Frankrijk: Les Chalets et Balcons de la Vanoise in La Norma kost via Chalet.nl € 460 p.p. inclusief skipas als je een 6-8 persoons appartement kiest. En die wil je, want dan heb je 3 slaapkamers. Het dorp voldoet vrij goed aan je wensen: authentiek (zelfs autovrij centrum), appartement vlakbij de piste, 65 km piste, dorp op 1350 meter hoogte, beginnersgebied rond 2000 meter (dus sneeuwzeker) met zelfs op 2500 meter hoogte nog een blauwe afdaling helemaal terug naar het dorp. Verder staat La Norma bekend als kindvriendelijk en geschikt voor families met kinderen. Maar ja… het is wel in Frankrijk. Hoewel je ook daar tegenwoordig steeds beter met Engels terecht kunt.

*bericht bewerkt door Snowy1970 op 01 nov 2018 12:19

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

een tip voor de eerste wintersport: koop niet te veel…bijv…3 paar sokken is voldoende… gewoon een handwasje doen s’avonds en later die week weer dragen.

qua gebied kan ik pertisau aanraden (hoewel het laag ligt, maar wel knus en gezellig).

Lermoos is sneeuwzekerder…zeker om dat je de zugspitze vlakbij hebt…je gaat er wel met een bus naar toe.

vergeet frankrijk niet…hier zitten de skipassen meestal in de appartement huur inbegrepen.

IamJago op 1 nov 2018 11:06

Inderdaad, een handwasje tussendoor is geen enkel probleem.

Pertisau heb ik bekeken, maar ik vind de sneeuwzekerheid daar toch wat te laag. Bovendien zijn daar niet overal sneeuwkanonnen lees ik her en der. Dat vind ik te riskant in de kerstvakantie.

Frankrijk valt voor ons in elk geval dit jaar af. Behalve dat we geen woord Frans spreken, hebben we wat minder goede ervaringen in Frankrijk tijdens enkele zomervakanties. In Oostenrijk voelen we ons zomers altijd veel meer welkom en op ons gemak. En daarom willen we ook heel graag naar Oostenrijk in de winter.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Volgens mij heb je de gebieden tips al wel gehad en zijn de usual suspect allemaal genoemd: Lofer, Gargellen, KWT en Zugspitze Arena. Je kan ook gewoon kijken welke acco er nog is en dat dan leidend laten zijn?

Het gaat om de week van 22 t/m 29 december, toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Een lastige keuze inderdaad Ive!
Om een vergelijking te maken met Frankrijk: Les Chalets et Balcons de la Vanoise in La Norma kost via Chalet.nl € 460 p.p. inclusief skipas als je een 6-8 persoons appartement kiest. En die wil je, want dan heb je 3 slaapkamers. Het dorp voldoet vrij goed aan je wensen: authentiek (zelfs autovrij centrum), appartement vlakbij de piste, 65 km piste, dorp op 1350 meter hoogte, beginnersgebied rond 2000 meter (dus sneeuwzeker) met zelfs op 2500 meter hoogte nog een blauwe afdaling helemaal terug naar het dorp. Verder staat La Norma bekend als kindvriendelijk en geschikt voor families met kinderen. Maar ja… het is wel in Frankrijk. Hoewel je ook daar tegenwoordig steeds beter met Engels terecht kunt.

Snowy1970 op 1 nov 2018 12:13

Ondanks dat ik zelf naar La norma ga in de krokus en bijna alles klopt aan je verhaal heeft La norma 1 groot nadeel eind december en begin januari en dat is dat het een noordhelling is en de zon helemaal niet schijnt in de kerstvakantie omdat hij achter de berg blijft. Niet doen dus! Overigens kan ik je Frankrijk in het algemeen zeker voor de 1e kerstweek zeker aanbevelen aangezien de Fransen graag met de kerstweek thuis blijven en pas de 2e week van de kerstvakantie op pad gaan.

In Oostenrijk kan ik je Lermoos zeker aanbevelen, heb alleen geen idee van de prijzen en drukte in die periode. Het skigebiedje is prima.

@Ive Voor het skigebied zit je het meest centraal in Dienten, ook het rustigst in de ochtend met opstarten.
NL sprekende ski leraren zijn er in het hele gebied, zowel Dienten als Maria Alm, Hintertal.
Je dochter kan vast wel met je vrouw samen in de klas, maar als er meer kids van haar leeftijd zijn is dat natuurlijk ook wel gezellig.
Dienten is een klein gezellig bergdorp, Maria Alm is wat groter en meer reuring, in Dienten ligt er altijd meer sneeuw.
Als je voor een acco in Dienten kiest kun je lopend van en naar de piste/liften. De beginners starten met hun lessen op Sonnberg dat is twee haltes met de skibus, van daar uit kun je ook terug glijden naar de lift in het dorp die verder het gebied in gaat.
Wij zitten daar nu 10 jaar en hebben altijd met Kerst kunnen skiën, drie jaar geleden was het echt het minste sneeuw
(waar niet) maar de pistes waren allemaal open.
Hier een link van het gebied

null

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie