1e keer met gezin op wintersport? Tips?

@Ive: Ik denk dat je me verkeerd getagd hebt, mijn tip ging niet over de Zugspitz Arena, maar over een wat kortere wintersport ;)

Nics op 1 nov 2018 10:08

Oeps klopt, excuses. Er is iets weggevallen. Voor dit stukje had ik @Ski-Ed moeten taggen. Maar ik had jou getagd om te zeggen dat een kortere vakantie ook wellicht een goed idee is. Maar volgens mij zijn er nog minder accommodaties beschikbaar als je niet van zaterdag tot zaterdag boekt. Blijkbaar heb ik die alinea per ongeluk gewist.

lve op 1 nov 2018 10:46

Ah, ok. Ja, er zal zeker minder beschikbaar zijn, maar je hebt maar 1 accommodatie nodig natuurlijk ;) (misschien is er juist weer iets anders beschikbaar als je op andere dagen zoekt…)

Wij zitten daar nu 10 jaar en hebben altijd met Kerst kunnen skiën, drie jaar geleden was het echt het minste sneeuw
(waar niet) maar de pistes waren allemaal open.[/post]

Super! En als ik kijk naar beschikbare accommodaties via https://www.hochkoenig.at, dan is in dit gebied ook de meeste keuze. De kans is groot dat het dit gebied gaat worden. Hopelijk kan ik a.s. maandag iets boeken zodra duidelijk is of mijn vrouw op het werk iets kan regelen voor de week van 22-12.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Hochkonig is een prima keuze. Mocht je toch kiezen voor Maria Alm dan beginnen de skilessen onder andere vanaf het dalstation bij de Natrun. In februari was er nog geen lift vanaf de Natrun naar de A-berg en begonnen de skilessen voor een van mijn kinderen bij de Simmlerlift en voor de andere bij het dalstation op de A-berg. Dat was niet handig maar het was gelukkig ook niet alle dagen zo.

Mijn oudste twee kinderen hadden privéles en zijn alle drie de dagen blijven skiën bij de Natrun omdat het daar minder druk was en volgens de leraar konden ze daar heel goed oefenen op techniek en hard skiën. Mooie pistes pakken deden wij dan zelf wel later op de dag.

Ik kan Hochkonig/Maria Alm zeker aanraden voor beginnende wintersporters en families. Niet overspoelt door toerisme en apres-ski barren en daardoor nog een relaxte en authentieke sfeer. Daarnaast mooie brede pistes en afdalingen… Er zit ook een leuk Nederlands pension. Zie hier wat meer info:
https://www.wanderlife.nl/skigebied-hochkonig-rust-ruimte-en…

Klausberg in Zuid-tirol. Gezellig familiegebied en zeer moderne liften. Hotels aan de liften/ pistes. Kan je bij Famiski boeken.

Bedankt allemaal voor de tips en reacties. We hebben gisteren de knoop doorgehakt. We gaan een weekje naar het Kleinwalsertal.

De voorpret kan beginnen!!

Komende weken op zoek naar kleding voor 5 personen. Ski’s en schoenen gaam we ter plekke huren. Eens uitzoeken wat we allemaal nodig hebben aan kleding e.d.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Goede keuze, waar verblijven jullie?
Tip, reserveer voortijdig je lessen en materiaal. Scheelt een boel ergenissen en teleurstellingen. Vooral de lessen zitten vol tijdens de populaire vakanties!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Goede keuze, waar verblijven jullie?
Tip, reserveer voortijdig je lessen en materiaal. Scheelt een boel ergenissen en teleurstellingen. Vooral de lessen zitten vol tijdens de populaire vakanties!

ray-boers op 10 nov 2018 20:14

We zitten in een particulier appartement in het apart hotel in Mittelberg. We kunnen dan gebruik maken van de faciliteiten van het hotel.

Voor skilessen willen ons we ter plekke laten adviseren. Zowel onze kinderen als wij als ouders hebben allemaal verschillende ski-ervaring. Dus ik vind het heel lastig in te schatten wie in welke groep moet zitten. Daarnaast wil onze dochter (dan bijna 15) perse niet in een kinder klas, maar samen met mijn vrouw in een klas. De 2 jongens van 11 en 13 kunnen/zullen waarschijnlijk wel samen in een kinder klas kunnen. En zelf wil ik dan nog een paar dagen les in een klas voor licht gevorderde volwassenen.

Ik denk dat priveles met zijn allen niet ideaal is. Immers mij vrouw en dochter weten nog niet hoe ze de skischoenen aan moeten trekken. Dan is het niveau verschil te groot en staan wij te lang te wachten.

Maar wellicht zie ik dit helemaal verkeerd… daarom wil ik me eerst goed laten adviseren.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Dan kan je toch wel lessen alvast reserveren. Volgens mij wordt er pas ter plekke gekeken naar je niveau ?

From a galaxy far far away.............

Dan kan je toch wel lessen alvast reserveren. Volgens mij wordt er pas ter plekke gekeken naar je niveau ?

IamJago op 11 nov 2018 08:10

ok, dan zou dat kunnen. Ik zal de skischool straks eens een mail sturen en om advies vragen.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Wij slapen ook in het Aparthotel (met de carnaval dan) en het is een best wel fijn hotel. We hebben meerdere keren skiles gehad, bij bödmen-baad en bij die van het hotel. Allebei zijn ze prima.

Ski you later!

Bij skilessen gaat het toch meestal zo dat er een wat grotere groep, indien er al voldoende leerlingen zijn, gezamenlijk start en de leraren vervolgens vrij snel een niveauverdeling maken. Je moet, denk ik, dan maar accepteren dat de familie uiteen valt. Zo is het jaren geleden ook bij ons vergaan, waarbij ik en mijn oudste zoon bij elkaar bleven en mijn vrouw en schoondochter in een andere groep terecht kwamen. Zo ontstaan uiteindelijk groepen van een redelijk gelijk niveau, waarbij geen ergernissen ontstaan. Ik zou in elk geval adviseren om z.sp.m. eerst indoor wat ervaring te gaan opdoen.

Hen48

Wij slapen ook in het Aparthotel (met de carnaval dan) en het is een best wel fijn hotel. We hebben meerdere keren skiles gehad, bij bödmen-baad en bij die van het hotel. Allebei zijn ze prima.

tessaneedssnow op 11 nov 2018 08:33

Bedankt voor de informatie. Onze voorkeur gaat naar de skischool bij het hotel. Dat lijkt ons het meest praktisch.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Voor budgetvriendelijk kijk je zoals al gezegd in Duitsland. Bolsterlang/Balderschwang, of Lenggries zijn daar ook nog opties. Ga je toch voor Oostenrijk, dan scheelt het veel als je niet een onderkomen vlak bij de piste zoekt. Elke dag een minuut of 10 in de auto (of skibus) bespaart veel.

Hannah op 29 okt 2018 21:31

Drie jaar geleden met het gezin in Lenggris Brauneck geweest. Het is een klein en goedkoop gebiedje. Kenmerkt zich door smalle pistes en matig pisteonderhoud. Ik zou er zeker met beginners niet meer heen gaan. Mijn vrouw heeft er haar ski-zelfvertrouwen flink verloren.

Een ander verhaaltje; kennissen van ons, hele gezin langdurig op de rollerbaan gelest. ALLES nieuw gekocht. Op naar Oostenrijk. Daar 's ochtends de lift omhoog genomen… toch maar gelijk door met de lift naar het hoogste punt van het gebied. HOOGTEVREES!!! met de lift naar beneden. Weekje wellness en shoppen. Einde wintersport.
Mijn advies, begin na enkel les hier, ook daar altijd weer met les op echte sneeuw. Alleen al voor het vertrouwen.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Voor budgetvriendelijk kijk je zoals al gezegd in Duitsland. Bolsterlang/Balderschwang, of Lenggries zijn daar ook nog opties. Ga je toch voor Oostenrijk, dan scheelt het veel als je niet een onderkomen vlak bij de piste zoekt. Elke dag een minuut of 10 in de auto (of skibus) bespaart veel.

Hannah op 29 okt 2018 21:31

Drie jaar geleden met het gezin in Lenggris Brauneck geweest. Het is een klein en goedkoop gebiedje. Kenmerkt zich door smalle pistes en matig pisteonderhoud. Ik zou er zeker met beginners niet meer heen gaan. Mijn vrouw heeft er haar ski-zelfvertrouwen flink verloren.

Een ander verhaaltje; kennissen van ons, hele gezin langdurig op de rollerbaan gelest. ALLES nieuw gekocht. Op naar Oostenrijk. Daar 's ochtends de lift omhoog genomen… toch maar gelijk door met de lift naar het hoogste punt van het gebied. HOOGTEVREES!!! met de lift naar beneden. Weekje wellness en shoppen. Einde wintersport.
Mijn advies, begin na enkel les hier, ook daar altijd weer met les op echte sneeuw. Alleen al voor het vertrouwen.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Zelf ben ik nu bezig met skilessen op een rolbaan. Dit kan ik aanraden voor je dochter en vrouw. Misschien worden ze dan wel bij elkaar geplaatst. Overig gevorderde skiërs/boarders zullen hier ook veel van leren en afleren.

From a galaxy far far away.............

Goede keuze, en ook de voorbereidingen zijn altijd leuk vind ik.
Dus veel plezier ermee.

Op dit moment is er een veiling bij BVA Auctions met diverse (kinder)skikleding en helmen. Misschien zit er wat voor je bij!

*bericht bewerkt door ieniemienie op 11 nov 2018 11:08

Plaats een reactie