Skispoor bijster..

Een paar weken terug al eens een topic hierover gestart, welke ski gaat mijn oude P50 van Volkl vervangen. Van onder andere Gijs (Gigi) al goede tips gekregen maar nog geen knopen doorgehakt. Hoe meer ik lees hoe meer ik in de war aan het raken ben.
Nogmaals: 44 jaar, ongeveer 71 kilo, 173cm, skiervaring een week of 50, hou van ouderwetse parallelbochten (wat wedelachtig), gewone korte bochten, snelle grote bochten, stukjes schuss en soms ook gewoon beetje relaxend skiën. Wil graag dat mijn ski’s niet klapperen en doen wat ik wil…, ik wil best zelf wat meesturen, dus bochten hoeven niet helemaal vanzelf te gaan, het blijft wel sport. Techniek is best oké, al neemt die nogal af bij slecht zicht en grote hopen slush.

Welke oude Völkl P50 heb je eigenlijk? De SL of de RC? Ik zie dat de SL al een radius had van bijna 20 meter (19,7 om precies te zijn).
Voor ouderwetse parallebochten moet je zo weinig mogelijk radius hebben. Een moderne slalomski met een radius van zeg 13m zou ik dus zeker maar niet kopen. De Flair SC UVO, die je op het oog had, dus ook niet.
(zei hij enigszins beledigd omdat zijn naam niet wordt genoemd)

Met alleen lezen ga je er denk ik sowieso niet uitkomen @MaartjeCW :). Waarom ga je niet een jaartje huren, dan kun je een scala aan opties testen en weet je wat je wel of niet fijn vindt.

*bericht bewerkt door Shane op 01 nov 2018 13:11

I can stick uphill ice, on my saucer...

Of ga naar 1 van de testavonden bij Snowworld, dan kun je van alles uitproberen

En wanneer is er dan zo’n avond waar je ski’s kunt testen @Marijnt?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vanaf zaterdag in Sölden, kun je 3 dagen je gang gaan :). Uiteindelijk is toch niet alle wijsheid van een forum te halen. Huren cq testen als @Shane al aangaf, bijvoorbeeld snowworld of https://www.doubledutchski.com/

Edwin van Riel

Testevents genoeg. Sölden, dan Stubai, tot 2 december in Saas Fee, 24 november Val Thorens, eind november een week in Sulden, met TUI bij bepaalde vakanties, maart 2019 Obertauern, en ik vergeet er vast nog wat. Maar dat is toch best duur en mijn ervaring is dat ze een aantal ski’s gewoon niet bij zich hebben.

*bericht bewerkt door Marijnt op 01 nov 2018 13:31

Of ga naar 1 van de testavonden bij Snowworld, dan kun je van alles uitproberen

Marijnt op 1 nov 2018 12:33

Een echt test event heeft Snowworld Zoetermeer nog niet gepland (vorige week nog contact met ze gehad) maar in de winkel van Duijvesteijn bij Snowworld in Zoetermeer hebben ze behoorlijk wat ski’s hangen om te testen (let wel op want dit kan alleen tijdens openingstijden van de shop). Voor een klein bedrag (krijg je terug als je koopt) en baantoegang kun je dus testen wat je wilt.

Update: Nog geen tijden bekend maar 30 november is er een testdag van Double Dutch bij Snowworld Zoetermeer: https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/evenementen/double-d…

*bericht bewerkt door Sheila op 01 nov 2018 13:58

(Fout)

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 nov 2018 14:28

@Shane :p @MaartjeCW
http://lmgtfy.com/?q=snowworld+evenementen

Marijnt op 1 nov 2018 13:31

@Marijnt Legendarische post!! ;)

Freeride = Life

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 nov 2018 14:21

Andere optie: Maak een shortlist van 3 of 4 types, stap gewoon op vakantie een fatsoenlijke shop binnen en geef aan dat je bij hun een van die sets wilt kopen, maar ze wel eerst even wilt proberen. Valt naar mijn ervaring eigenlijk altijd wel te regelen. Zelfs 2 jaar terug een paar hagelnieuwe latten zo uit het plastic mee gehad met de afspraak dat ik ze gewoon betaalde, maar zonder probleem terug mocht geven als ze niet bevielen. Prima advies daar, dus ik heb ze nog steeds :)

Edwin van Riel

Ah kak. Normaal hebben ze alleen testavonden voor boarders @Marijnt. Gaan ze ineens ook ski’s doen haha.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Welke oude Völkl P50 heb je eigenlijk? De SL of de RC? Ik zie dat de SL al een radius had van bijna 20 meter (19,7 om precies te zijn).
Voor ouderwetse parallebochten moet je zo weinig mogelijk radius hebben. Een moderne slalomski met een radius van zeg 13m zou ik dus zeker maar niet kopen. De Flair SC UVO, die je op het oog had, dus ook niet.
(zei hij enigszins beledigd omdat zijn naam niet wordt genoemd)

DrPhil op 1 nov 2018 12:18

** Oei, bood zij hier onmiddellijk haar excuses voor aan**
Het was de slalom carver…
Mijn voorkeur voor de Flair Sc is inmiddels over inderdaad…

*bericht bewerkt door MaartjeCW op 01 nov 2018 14:39

Haha, geeft niet hoor.

Maar welke p50’s heb je nou?

Maar welke p50’s heb je nou?

DrPhil op 1 nov 2018 14:34

De slalom variant!

Klopt het is zeker een goede optie om eerst te huren of te gaan testen. Maar had eigenlijk gehoopt dat ik al googlend een heel eind zou komen. Het nuttige stappenplan van @Marijnt heb ik al enkele malen doorlopen…

En hoe lang zijn je P50’s?

163cm.

Denk nu over Volkl racetiger RC, misschien Atomic Cloud 12 (maar die vind ik vooral heel mooi… nog verder verdiepen in eigenschappen)

Als ik het zo lees kun je de atomic cloud 12 beter links laten liggen. Dat is een echte carvebak die graag op de kanten geskied wordt en vooral gewaardeerd wordt door technische krachtige skiesters. Dit is geen ski die graag slipt of rustig geskied wil worden. Denk van alle damesskis wel zo ongeveer de meest sportieve. Maar de ski staat bij duijvestein in het rek dus je kan m zo testen.

Inderdaad weer een testdag in Zoetermeer: https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/evenementen/double-d…

Dat was 3 jaar geleden voor het laatst (voor ski’s), dus dit is een goede ontwikkeling.

Geen idee hoe dit werkt en geleverd wordt, maar voor dit soort bedragen zou ik wel een gokje durven wagen: https://www.vipsski.com/index.php?main_page=index&cPath=…

Edwin van Riel

@evr66 99% zeker dat dit een oplichtings site is.
Absurd lage prijzen, een logo van snowski terwijl de url vipsski.com is en nergens fatsoenlijke contact gegevens.

@evr66 99% zeker dat dit een oplichtings site is.
Absurd lage prijzen, een logo van snowski terwijl de url vipsski.com is en nergens fatsoenlijke contact gegevens.

Mike6 op 1 nov 2018 17:35

zou zo maar kunnen. PayPal of creditcard sowieso

Edwin van Riel

Inderdaad weer een testdag in Zoetermeer: https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/evenementen/double-d…

Dat was 3 jaar geleden voor het laatst (voor ski’s), dus dit is een goede ontwikkeling.

GiGi op 1 nov 2018 17:04

zou er dan veel meer te testen zijn dan t assortiment van Duijvestein? Dan zeker!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja @roy83, zie de link.

Ah jah, daar staan inderdaad 2 extra merken. Ik had vanmiddag snel gekeken en dacht dat het gewoon de merken waren die ze daar altijd al hebben…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ah jah, daar staan inderdaad 2 extra merken. Ik had vanmiddag snel gekeken en dacht dat het gewoon de merken waren die ze daar altijd al hebben…

Roy83 op 1 nov 2018 17:55

ik neem aan dat er ook meer Head ski’s zijn. En Rossi heeft Duivesteijn toch ook niet?

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 nov 2018 18:39

Rossi hebben ze niet nee. Als Fischer, Dynastar, Blizzard en Völkl ook geregeld worden door Double Dutch, dán wordt het echt interessant.

Plaats een reactie