Snowboard kopen: gekend board of volgens lengte

Hey allemaal,

reeds 3/4 jaar ga ik snowboarden met het gezin.
Elk jaar naar dezelfde locatie, dus heb ik elk jaar het geluk gehad met het zelfde board te snowboarden.
Ze gaven me dit het eerste jaar en daarna heb ik er telkens naar gevraagd.

Nu wil ik eindelijk een eigen board kopen, en zag ik dat het board eigenlijk een maatje te klein is volgens de standaard voorschriften.

Nu is de vraag: koop ik het board waarmee ik altijd heb kunnen snowboarden (staat nu te koop aan een zeer goeie prijs) of koop ik het maatje groter (dat volgens de voorschiften mijn maat is)?

Wat raden jullie me aan?

Bedankt!!

Dan hou je de maten van de fabrikant aan?

Iets korter kan altijd, maar op hogere snelheid en met carven is juist wat langer prettiger. Maar als het je bevalt en je denkt er nog even verder op te kunnen, waarom niet. Ik weet niet waar je niveau is? Is die 3/4 jaar elke jaar een week? Snowboard je daarbuiten ook nog weleens?
Als je breder wil gaan zoeken, dan zou ik verschillende boards gaan testen om te kijken wat je fijn vindt.

Niveau: toch nog relatieve beginner hoor.
We gaan altijd naar Ischgl en ik voel me goed op mijn gemak op dat board en alle pistes vlotten zonder problemen.

Nog maar 1x indoor gegaan, daar gaven ze me een groter board (weet niet exact hoe groot), maar dat was echt mn ding niet.
Wel wil ik wat meer indoor gaan als ik dan mn eigen board heb.

Carven doe ik nog niet :D

Als je je goed voelt op dat ‘oude’ board, denkt dat je er nog enkele seizoenen mee verder kan en je kan het goedkoop kopen: kopen. 😉
Als dat al enkele jaren mee gaat mogen ze er niet te veel voor vragen.

Bla, bla, bla.

Het is een nieuw he, gewoon van enkele seizoenen geleden.
Online tegengekomen voor 150 euro dus sindsdien zit het in mn gedachten :D

*bericht bewerkt door Jelkedemey op 04 nov 2018 12:54

Als je het voor 150 euro kunt krijgen zoek je er een setje overjarige nieuwe bindingen bij en na twee weken (= 2 jaren?) heb je net zoveel uitgegeven als dat je zou huren.
Je geeft niet aan dat je board de beperkende factor is, dus volgens mij kun je nog prima even uit de voeten met dit board.

Mischien handig om het merk, type en lengte van het board te delen. Teven jouw lengte.

Soms kan een ander board je snowboard niveau flink verbeteren

Zelf ben ik begonnen met een burton charger. Maar toen ben ik boards gaan testen en kwam ik op een Board die beter was en iets langer. Ben gelijk beter gaan boarden.

*bericht bewerkt door Yahoo op 04 nov 2018 19:51

From a galaxy far far away.............

Als relatieve beginner is een kleiner board juist fijn. Een kleiner board draait makkelijker, dus vandaar dat je dat waarschijnlijk fijn vind. Tegen de tijd dat je echt tegen de limieten aanloopt, ben je vaak al wat jaartjes verder EN moet je erg goed op je techniek letten. En niet iedereen vind dat leuk of belangrijk.

Zelf duurde het 6 weken (in 5 jaar) voordat ik tegen de limiet van mijn goedkope, superflexible boardje aanliep. En dat was 6 weken met deels les. Pas bij de training voor instructeur merkte ik dat het boardje het tempo niet kon bijhouden (begon te klapperen, en kon dan niet op zijn kant blijven staan). Dus je kan best lang met een boardje.

Weet je wat voor board het is? Merk+type? dat geeft al wat meer info om verder te zoeken. En wat wil je precies? enkel piste? enkel met je goede voet voor? Ook off-piste (met juiste training/gear) of echt het funpark in?

De vraag is hoelang je beginner bent. Wanneer je de front en backside bocht beheerst ben je geen beginner meer… maar kun je snowboarden. Dan komt het aan hoe sportief en gedreven je bent in de vorderingen die je wilt maken. Blijf je les nemen of ga je zelf aanklooien… Als mensen mij vragen wat voor board ze moeten kiezen adviseer ik eigenlijk altijd iets te kiezen wat net een beetje buiten de comfort zone ligt. Dus wel gewoon een board wat lekker board tov je niveau, maar wel de mogelijkheid hebben dat het meegroeit met je. Bijvoorbeeld een Jones Mountain Twin… niet direct een board waar je een beginner op zou zetten, maar is er best geschikt voor en je kunt er mee verder groeien…

DOA1970

Ik board sinds vorig jaar dec. (1w Oostenrijk en 90x snowworld dit jaar) Zelf heb ik een K2 raygun.

Dacht dat ik met een ander board meer zou kunnen. Ik heb een K2 Party platter ,Libtech Skate banana, Burton process flying v, Burton Dropper en een Jones Mountain twin geprobeerd. Allemaal rijd het lekker. De jones was wat harder betreft demping maar na 5min ook heerlijk om te rijden. Dus ik weet niet wat het gaat worden.

Pat.

Plaats een reactie