Oma met kinderwagen: Welke wijk in Les Menuires

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

HI,

Begin februari 2019 ga ik met twee vrienden, vriendin, schoonmoeder, kind (dan 2) op vakantie naar Les Menuires. We kunnen niet wachten.

We hebben nu een paar appartementen gevonden waar we naar toe kunnen. Ze liggen in deze wijken:
Reberty
Les Balcons des Bruyères
Preyerand
Les Bouquetins area

Welke wijk is geschikt zodat schoonmoeder met buggy boodschappen kan doen, lekker kan wandelen met kleinzoon? Als je met een lift moet naar het appartement: past daar dan ook een kinderwagen in?

Dank voor jullie antwoord alvast!

De diverse wijken van Les Menuires liggen vrij ver uit elkaar. De gratis skibus komt frequent in alle wijken, dat biedt dus een mogelijkheid tot verplaatsing. Preyerand, waar ikzelf verblijf, is het laagste deel van Les Menuires. Van daaruit gaat de hele dag een personenlift op en neer naar het centrum Croisette. Met een kinderwagen niet echt handig. Reberty is het hoogste deel van Les Menuires en sowieso niet aan te raden. Ook les Balcons de Bruyeres ligt vrij hoog. Wat dat betreft zou Bruyeres zelf een betere plek zijn. Les Bouquetins ligt in feite tussen de diverse wijken in. Croisette is in feite het centrum met de meeste winkels en horeca. Daar komen een aantal liften tezamen. Het probleem bij het kiezen van huisvesting is dat iedere lokatie zijn eigen mogelijkheden maar tegelijk ook beperkingen kent. In eerste instantie is het belangrijk dat de huisvesting voor skiërs goed te bereiken is. Wat dat betreft is vrijwel het hele dorp ski in ski out. Ik denk dat de omgeving Croisette de beste optie is en daarnaast Bruyeres zelf, waar ook heel wat winkels zijn. Een buggy is natuurlijk altijd lastig. Die zou ik dan inruilen voor een slee. Een nadeel van Croisette is dat dit het oudste gedeelte van Les Menuires is. Alles afwegende is Preyerand ook nog wel een goede optie. Goede huisvestingsmogelijkheden en 'avonds lekker rustig.

Hen48

Tussen de wijken rijden busjes . Maar tussen deze zou ik reberty kiezen . Wij hebben daar ook met een kind en kinderwagen gezeten en was prima te doen .
Je hebt ook een loop pad naar la croisette .
La croisette is ook fijne locatie om te zitten. Eigenlijk beste optie . Maar die staat niet op je lijstje.

Balcon bruyere is ook prima optie mooi appartement lMaar busjes technisch reberty vond ik fijner.
Peyrand ligt wel in een uithoek .

Neem geen buggy mee . Maar een kinderwagen met brede banden . Loopt een stuk fijner in de sneeuw .

In la croisette heb je een leuke speel gedeelte voor kids , sleebaantje .
En verder zwembad en binnenspeeltuin .

*bericht bewerkt door miepmiep op 04 nov 2018 18:45

*bericht bewerkt door miepmiep op 04 nov 2018 18:48

@miepmiep. Ik zit al 10 jaar in Preyerand en het is de 1e afslag als je Les Menuires binnenrijdt. Ik zit op minder dan 100 m. van de piste
en van de personenlift die tot 23.00 uur naar Croisette gaat. Uithoek?? Je bent er kennelijk nooit geweest.

Hen48

@miepmiep. Ik zit al 10 jaar in Preyerand en het is de 1e afslag als je Les Menuires binnenrijdt. Ik zit op minder dan 100 m. van de piste
en van de personenlift die tot 23.00 uur naar Croisette gaat. Uithoek?? Je bent er kennelijk nooit geweest.

Hulst op 4 nov 2018 21:03

Ligt er waar je zit in peyrand , zitje bij de bakjes zit je een stuk centraler , maar met kinderwagen niet heel fijn om in de gaan. Ik kom al sinds mijn 12de daar . En nu met kids . Maar met kids en naar de ski les gaan is in die wijk verre van ideaal . En zitten wij in la croisette beter . Maar peyrand is wel een stukgoedkoper .
De Bus komt er wel . Maar bruyere zit je dan weer een stuk centraler om naar andere wijken te gaan of met bus of lopend via het pad . Voor ski gebied in en uit gaan vind ik de andere wijken persoonlijk fijner . Je hebt direct meerdere keuzes of je gaat meteen naar valto of richting Meribel of naar de mas. Als je in peyrand zit moet je altijd eerst naar beneden skien en dan een lift omhoog te nemen om het gebied verder in te gaan .

*bericht bewerkt door miepmiep op 04 nov 2018 21:14

Het probleem met de plattegrond is dat je er geen hoogteverschil op ziet en dat je er, als je er nooit geweest bent, moeilijk een voorstelling van kunt maken. Tussen Preyerand en Reberty zit 300 tot 400m. hoogteverschil. Ik ben het wel met @miepmiep eens dat Croisette e.o. de beste optie is.

Hen48

Ik weet niet of het nog steeds zo is maar voorheen was het altijd zodat als je voetganger bent je gratis met de bus naar valto of saint Martin kan . Dus je kan met niet skiërs ook daar afspreken voor de lunch.
Er is ook een voetgangers pas dus kunnen ze ook de gondels omhoog nemen en daar afspreken als er behoefte is . Voor kids onder de 5 is pas gratis .

[quote]Het probleem met de plattegrond is dat je er geen hoogteverschil op ziet en dat je er, als je er nooit geweest bent, moeilijk een voorstelling van kunt maken. Tussen Preyerand en Reberty zit 300 tot 400m. hoogteverschil. Ik ben het wel met @miepmiep eens dat Croisette e.o. de beste optie is.[post]Hulst op 4 nov 2018 21:10[/post][/quote

Helaas zijn de prijzen daar door wel wat hoger dan in de andere wijken . Maar door goed zoeken kan het best voor een redelijk betaalbaar heen .

Ik heb een paar jaar in Reberty gezeten (l’Ours Blanc - dat is toch Reberty?). Prima verbinding met de piste, maar ik vond het voor de rest ver weg van alles.

@miepmiep. Die voetgagerspas is inderdaad een handige optie. Mijn vrouw met haar zus gebruiken die al een aantal jaren. Met een klein kind, eventueel met buggy of slee, is dat geen optie, omdat er ook stoeltjesliften mee gemoeid zijn. Bovendien kun je wanneer je om hogerop te komen de Roc1 of Bruyere lift moet nemen ook niet met die kinder hulpmiddelen terecht. Wat @DrPhil opmerkt over Reberty is volkomen terecht. Daar zit je als oma met kind inderdaad van God en verbod verlaten. We maken het er voor de vraagsteller al met al niet gemakkelijker op, terwijl het in feite stikt van de goede opties in Les Menuires.

Hen48

Misschien is huisvesting zoeken vlakbij de busroute/halte nog de beste optie. Als je daar eenmaal aan gewend bent kun je uiteindelijk in alle wijken komen.

Hen48

Daarom heb ik kaarten gestuurd . Kan je zien waar de bussen rijden . En je acco op aanpassen .

Wow, wat een supergoede antwoorden allemaal! Het blijft een puzzeltje, maar kunnen nu een stuk ´overwogener´ een beslissing nemen.
Dank allemaal voor de moeite. Fijn dat er nog fora zijn die zo actief zijn zeg. Het lijkt de ajren ´00 wel! (Y).

De bussen de tips (en afraders) voor lokaties, en uiteraard de slee gaan we mee aan de slag. Morgen hakken we de knoop door :)

*bericht bewerkt door davidkuiper op 05 nov 2018 11:03

Wow, wat een supergoede antwoorden allemaal! Het blijft een puzzeltje, maar kunnen nu een stuk ´overwogener´ een beslissing nemen.
Dank allemaal voor de moeite. Fijn dat er nog fora zijn die zo actief zijn zeg. Het lijkt de ajren ´00 wel! (Y).

De bussen de tips (en afraders) voor lokaties, en uiteraard de slee gaan we mee aan de slag. Morgen hakken we de knoop door :)

davidkuiper op 5 nov 2018 11:03

Als je ivm met ruimte geen slee mee kan nemen is deze te huur . Ook kan je bij sommige ook kinderenwagens huren

Wellicht een hele suffe vraag, maar waarom naar Les Menuires in deze samenstelling? Inmiddels in heel veel verschillende samenstellingen en dorpen naar L3V geweest, daarom zou ik eerder voor bijvoorbeeld Meribel kiezen. Ook daar zijn best wat appartementen te vinden die zowel voor de skiers als voor “wandelaars” een goede ligging hebben. Grote voordelen: wat beschutter bij minder weer, meer bomen/bossen om eens een leuke wandeling te maken, gezelliger centrum met winkeltjes en restaurants etc etc. Les Menuires is een fantastisch uitgangspunt voor skiers/boarders, maar voor niet skiers tamelijk ongeschikt…

Paulr

Wellicht een hele suffe vraag, maar waarom naar Les Menuires in deze samenstelling? Inmiddels in heel veel verschillende samenstellingen en dorpen naar L3V geweest, daarom zou ik eerder voor bijvoorbeeld Meribel kiezen. Ook daar zijn best wat appartementen te vinden die zowel voor de skiers als voor “wandelaars” een goede ligging hebben. Grote voordelen: wat beschutter bij minder weer, meer bomen/bossen om eens een leuke wandeling te maken, gezelliger centrum met winkeltjes en restaurants etc etc. Les Menuires is een fantastisch uitgangspunt voor skiers/boarders, maar voor niet skiers tamelijk ongeschikt…

Paulr op 6 nov 2018 20:21

Goed punt, maar helaas een stuk minder betaalbaar.

Doe nu naar gewoon Les Menuires het stikt daar van de opa’s en oma’s. En van daaruit kun je ook wandelend alle kanten op, zowel binnen het dorp als richting andere dorpen in L3V. Een wit dorp is in elk geval verzekerd, kijk maar op de webcams.

Hen48

@davidkuiper. Je bent kennelijk niet op de hoogte van de mogelijkheden voor niet skiërs in en vanuit Les Menuires. Mijn vrouw en schoonzus houden het inmiddels al 10 jaar vol en ze zijn nog steeds net zo enthousiast als ik als skiër.

Hen48

@davidkuiper. Je bent kennelijk niet op de hoogte van de mogelijkheden voor niet skiërs in en vanuit Les Menuires. Mijn vrouw en schoonzus houden het inmiddels al 10 jaar vol en ze zijn nog steeds net zo enthousiast als ik als skiër.

Hulst op 18 dec 2018 11:35

Echt eens met Hulst . Sneeuwzeker . En genoeg mogelijkheden voor niet skiërs .

Nou dat komt helemaal goed dan, we hebben inderdaad in Les Menuires geboekt. Wat zijn de to do’s vanuit vrouw en schoonzus?

Winkelen in wijk la croisette
Zwemmen in bruyere en / of la croisette
Met de gondels om hoog . Bij roc 1 boven heb je kinderskiweide misschien leuk om te kijken met de kleine.
La croisette hebben kinderspeel glijbaan plaatsje .
Wandelen met de slee.
Met Bus naar valto en daar afspreken voor lunch .
Zelfde en dan saint Martin de B .
Misschien als met auto bent naar beneden rijden en dagje moutiers en kan je meteen boodschappen doen
.
Centre sportief heb je binnen speeltuin

Tja wat nog meer . Vooral genieten .

@davidkuiper. Ik zelf vertrek bij de eerste liften om 9.00/9.30. Zit in het laagste deel Preyrand en ben binnen een kwartier via skien naar de Tortollet lift bij het centrum Croisette. Van daaruit kan ik, mede afhankelijk van het weer, alle kanten uit. Valtho, Meribel, Courchevel dan wel het gebied LM met meer dan voldoende pistes voor de hele week. Vrouw en schoonzus kopen een wandelpas en hebben daar een een scala aan mogelijkheden om eveneens vanuit Croisette richting Meribel Courchevel uit te gaan met liften die ook voor voetgangers toegankelijk zijn. Met de Bruyeres lift(en) kunnen ze ook naar de Mont de la Chambre (2850 m.) met onderweg leuke restaurants en boven een machtig uitzicht met o.a. het Mont Blanc Massief. In de wijken Croisette en Bruyeres zijn voor de dames voldoende winkels en terrassen voor het nodige vertier en supermarkten en bakkers voor de nodige aankopen. Vanuit Preyerand zijn er ook wandelpaden richting Saint Martin de Belleville maar ook naar de wijk Bruyeres. Voor de tochten maar Meribel en Courchevel o.a. via de Saulire Express met boven machtig uitzicht zijn ze iets meer afhankelijk van het weer. Kiezen voor een zonnige dag met niet teveel wind is aan te bevelen. Als skiër tref ik de dames op afgesproken plaatsen voor de lunch of een drankje. Binnen heel Les Menuires met vele wijken met een behoorlijk hoogteverschil rijden de hele dag bussen. Op verschillende lokaties zijn skilessen te bewonderen wat ook het nodige vertier geeft. Croisette en Bruyeres waar vele afdalingen samenkomen geeft altijd het nodige vertier. Bij Bruyeres is overigens ook een rail en zowel nabij Croisette als Bruyeres zijn zwembad met welness faciliteiten. Dit is in het kort het beeld van de mogelijkheden die voor een week meer dan voldoende zijn. Het bureau du toerisme is in Croisette gevestigd.

Hen48

Richting Plan de L’Eau ligt een prachtig wandelgebied met een prima restaurantje met fantastisch uitzicht. Verder is het zeker aan te raden om bij mooi weer met de gondel naar de Cime de Caron te gaan en daar te genieten van het uitzicht over de bergen.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Met de Bruyeres lift(en) kunnen ze ook naar de Mont de la Chambre (2850 m.) met onderweg leuke restaurants en boven een machtig uitzicht met o.a. het Mont Blanc Massief. In de wijken Croisette en Bruyeres zijn voor de dames voldoende winkels en terrassen voor het nodige vertier en supermarkten en bakkers voor de nodige aankopen. https://10testen.de/kinderwagen-test/

*bericht bewerkt door moderator op 24 dec 2018 18:38

Sie suchen einen professionellen Kinderwagen Test ? Dann sind sie hier richtig. Früher oder später sind fast alle Eltern mit der Entscheidung konfrontiert, welche, die Kinderwagen sie sein sollte. Aber die richtige Auswahl ist nicht so einfach. Auf der einen Seite gibt es große Unterschiede in der Qualität, und auf der anderen Seite, es kommt immer auf wie Sie den Kinderwagen verwenden möchten und vor allem wie lange. Wenn Sie nicht sicher welche Kinderwagen Sie kaufen sollten sind, lesen Sie weiter und finden Sie heraus, welche Kinderwagen-Typ Sie sind.

Sie suchen einen professionellen Kinderwagen Test ? Dann sind sie hier richtig. Früher oder später sind fast alle Eltern mit der Entscheidung konfrontiert, welche, die Kinderwagen sie sein sollte. Aber die richtige Auswahl ist nicht so einfach. Auf der einen Seite gibt es große Unterschiede in der Qualität, und auf der anderen Seite, es kommt immer auf wie Sie den Kinderwagen verwenden möchten und vor allem wie lange. Wenn Sie nicht sicher welche Kinderwagen Sie kaufen sollten sind, lesen Sie weiter und finden Sie heraus, welche Kinderwagen-Typ Sie

berlinwall20998 op 24 dec 2018 18:39

Spam ?

Wel slechte spam, want hoe kom ik er nou achter welk kinderwagentype ik ben?

Plaats een reactie