Adviesprijs verkopen fischer progressor 900

Beste medewinteesportliefhebbers en materiaalkenners,

Ik heb een paar fischer progressor 900 latjes staan die zich behoorlijk vervelen (gebruikskeuze valt bijna altijd op de salomon x-drives 80 ti). Deze latten wil ik graag verkopen aan een kennis voor een eerlijke prijs. Wat is een eerlijke prijs voor deze latten. Ik dacht zelf aan 100 euro, maar wil niet overvragen.

Ze zijn gebruikt maar nog in prima conditie, geen beschadigingen die de kwaliteit van de ski verminderen.

Het gaat om dit type

null

Ik denk dat 100 euro niet gek is als ze nog in goede staat zijn.

Dat is misschien toch net iets te veel. Model 2013? Nieuw kost de F19 van dit en vorig seizoen 350/450. Heb afgelopen weekend zelf een oudere en iets minder oude Fischer en Atomic verkocht. Viel me op dat de prijzen enorm zakken ifv het model. Na 5j zitten vergelijkbare ski’s onder 50€ (in BE althans).

In NL vragen ze voor een goed onderhouden ski van 5 jaar oud al gauw richting de 150 euro. Vergeet niet dat goed onderhoud een investering op zich is, en dat als het belag en de kanten nog erg netjes zijn je nog jaren vooruit kan.
100 euro lijkt mij voor een nette ski dan ook prima, zeker als je weet dat er maar zo’n 35-40 gebruiksdagen op zitten.

Ik denk dat de ski nog geen 25 gebruikersdagen hebben gehad…

Wat is de lengte van de ski?

Wat is de lengte van de ski?

robbertvanwinsen op 5 nov 2018 11:01

Daar was ik ook wel nieuwsgierig naar.

Deze latten wil ik graag verkopen aan een kennis voor een eerlijke prijs.

Bart14 op 4 nov 2018 22:05

@robbertvanwinsen @erien Ze zijn al min of meer verkocht ;)

Deze latten wil ik graag verkopen aan een kennis voor een eerlijke prijs.

Bart14 op 4 nov 2018 22:05

@robbertvanwinsen @erien Ze zijn al min of meer verkocht ;)

Bennie op 5 nov 2018 11:19

Daar had ik inderdaad overheen gelezen

100 euro is wat mij betreft geen slechte prijs, als ze ‘ready-to-ski’ zijn (netjes gewaxt en geslepen).

Wat ik gemerkt heb is dat het bij ski’s ook een beetje ‘wat de gek ervoor geeft’ is.

Met andere woorden, prijzen op marktplaats zijn niet gebaseerd op reëele marktwaarde, maar bijvoorbeeld op wat iemand er nog voor denkt te kunnen vragen omdat hij er zo fijn op geskied heeft (vaak hogere prijs)

Maar voor mij geldt altijd: koper én verkoper moeten er een goed gevoel bij hebben. Wat dat bedrag is, moet je zelf uitzoeken. Voor mij zou dat als koper iets lager zijn (€75?)

Tijd voor een uitpakparty?!

Thanks mensen! Ik heb genoeg info!

Aangezien er wat andere interesse is, als de verkoop niet door gaat, dan bied ik ze hier aan.

Simpele oplossing. Vraag er € 90 voor. Iedereen blij.

Hoi Bart14,
Toffe, degelijke ski en interesse genoeg precies. Ben zelf ook op zoek naar iets gelijkaardigs. 100 euro is een correcte prijs indien ze in goede staat zijn + geslepen en gewaxt.
Het is soms ook idd “wat de gek er voor geeft”. Zelf heb ik 2 jaar terug een set Nordica Fire Arrows gekocht (vermoedelijk seizoen ´12-´13) voor 150 euro en ik vind deze superleuk om mee op pad te gaan.
Als ik 3x moet gaan huren ben ik meer kwijt, dus dit is tot op heden een goede aankoop geweest. Heb zelfs al mensen gehad die ze willen overkopen, maar ik ski er te graag op.

Hoe groot zijn jouw skies?

Plaats een reactie