priveleraar Saalbach 4-9 maart 2018

Hallo, Wij gaan met 2 families (2 volwassenen en 6 kids tussen de 10 en 16 jaar) volgend jaar naar Saalbach en zoeken een priveleraar. Reden van de post hier is dat alle bureau’s bizarre prijzen vragen omdat we de mogelijkheid willen dat de kids in 1 groepje gaan. en dat de 2 volwassen in een groepje gaan. € 80,- per dag meerprijs. Terwijl de leraren en hun tijd gewoon hetzelfde blijven. En de oostenrijkers zijn behoorlijk star en standvastig merk ik…

Dus gezocht 2 leraren voor 4-6 dagen. Voor de rest is er een hoop bespreekbaar.

Dus als er iemand tips heeft… of als er skileraren meelezen die pp € 200,- per dag willen verdienen (cash is king) in de periode 4 - 9 maart 2018 lees ik het graag.

*bericht bewerkt door Eddepet1971 op 05 nov 2018 12:30

Zoek ff wat topics terug over dit (beladen) onderwerp, er is best veel over te vinden en er zijn ook wel bedrijfjes die in dit gat springen (maar meer vanwege de taal dan dat het goedkoper is).

Vanuit de rolbaan waar ik les gaan ze soms met families mee, maar ik denk niet dat je er dan voor € 200,- p/d bent (die willen sowieso ook reis en verblijf erbij).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Eddepet1971
Dit riedeltje hebben we vaker gehoord.
Kijk inderdaad wat Topics na.
Dan zie je waarom dit lastig is.

Ik ben ook wel benieuwd, maar kan zo gauw geen thread vinden.

Even voor de duidelijkheid: @Eddepet1971 wil 1 privéles voor 2 volwassenen, en 1 voor 6 kinderen? Waar willen ze dan die extra EUR 80 voor? Omdat het basis tarief geldt voor 1 persoon? Om zelf te kiezen wie er in je privé groepje zit? Of omdat je twee lessen tegelijk boekt?

Verder, is EUR 200 per dag niet erg laag? In een oude thread die ik vond van 2013 werd al gesproken van EUR 300/dag.

Als jullie deze vragen kunnen beantwoorden zal ik daarna weer zoeken naar oude threads, met betere zoektermen.

*bericht bewerkt door Slim op 05 nov 2018 14:25

de prijzen die nu beschikbaar zijn, zijn rond 250 per dag (4 uur) voor 1-2 personen. Daar kunnen we wel mee uit de voeten en willen we er 2 van hebben. Echter willen ze voor iedere extra persoon 20 per dag erbij. Vorig jaar ook al. Uitleg gevraagd aan de balie daar maar het schaamrood kwam bij de dame op de kaken. Ze kunnen het niet uitleggen dan anders dan extra werk voor de leraar. In mijn ogen is het meer uitknijpen tot hoe ver de toerist wil gaan…ik heb nog gevraagd welk extra werk dan maar de dame verontschuldigde zich toen dat het beleid was.

Ik zie wel wat familie aanbiedingen 2 volwassen en dan 2 kids erbij voor hetzelfde geld. Maar als je de vraag stelt om het flexibel in te vullen praat je tegen een computer…

Ik kan echt alleen maar threads vinden over groeps- vs privé-les, niet over “privéles-met-een-groepje”

Als @Hooykaas of @Roy83 nog een link of een zoekterm hebben dan graag, maar tot die tijd ga ik dan maar hier verder.

Ik ben het wel met Ed eens dat het voor een skileraar(zeker met volwassenen) niet zo veel uit zou maken, dus hooguit als er verzekerings kosten aan zitten.
Of zit de lift pas er ook bij?

WBT tarief, ik dacht dat je een dag zei, nu is het 4 uur,dat vindt mijn baas geen dag werk ;-)

*bericht bewerkt door Slim op 05 nov 2018 15:39

de prijzen die nu beschikbaar zijn, zijn rond 250 per dag (4 uur) voor 1-2 personen. Daar kunnen we wel mee uit de voeten en willen we er 2 van hebben. Echter willen ze voor iedere extra persoon 20 per dag erbij. Vorig jaar ook al. Uitleg gevraagd aan de balie daar maar het schaamrood kwam bij de dame op de kaken. Ze kunnen het niet uitleggen dan anders dan extra werk voor de leraar. In mijn ogen is het meer uitknijpen tot hoe ver de toerist wil gaan…ik heb nog gevraagd welk extra werk dan maar de dame verontschuldigde zich toen dat het beleid was.

Ik zie wel wat familie aanbiedingen 2 volwassen en dan 2 kids erbij voor hetzelfde geld. Maar als je de vraag stelt om het flexibel in te vullen praat je tegen een computer…

Eddepet1971 op 5 nov 2018 14:32

Ik vermoed dat extra kosten voor extra personen vooral te maken heeft met verzekeringen. Meer personen in een les betekent meer kans op ongelukken tijdens die les, dus ik vermoed een hogere verzekeringspremie voor de skischool. Dat wordt dan weer doorgerekend aan de toerist.

Ik weet niet of dat de daadwerkelijke reden is, maar wel de meest voor de hand liggende.

*bericht bewerkt door Lars93 op 05 nov 2018 15:51

Ik meen dat @Drikus afgelopen jaar (en dit seizoen) ook soortgelijks zocht en vond. Misschien kan hij je op weg helpen, al zal dat vast in een PM zijn om heel veel discussie te voorkomen. :-D

https://www.wintersport.nl/forum/topic/393625?page=4…

@slim hierboven een van de bedoelde topics, dat gaat meer over zelf een leraar meenemen dan priveles dan in welke groepen.

Heel eerlijk gezegd verbaast het me dat je, als je bereidt bent € 500,- per dag te betalen voor effectief 8 uur les, voor meerdere dagen, niet wat meer onderhandelingsruimte hebt.

Ik denk niet dat het een verzekeringsding is, hooguit dat het van een leraar net iets meer vraagt om 6 kinderen in verschillende leeftijden bezig te houden dan 1 of 2 mensen, waardoor hij iets ervarener moet zijn en dus wellicht iets meer verdiend. Maar goed, uiteindelijk bepalen zij hun eigen tarieven en zijn ze daar niet per se uitleg over verschuldigd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Eddepet1971,
Ik ben het wel met je eens dat het misschien niet terecht is dat ze het zo rekenen, als bijvoorbeeld 2 ouders en 2 kinderen geen meerprijs wordt gerekend.
Aan de andere kant, die meerprijs is dus alleen voor de kids les. Kun je dan niet gewoon een groepsles voor ze boeken? -Edit- zie net dat dit EUR 52/“dag” kost als je 4 dagen boekt, dus precies hetzelfde als EUR (250+80)/6.
Dan lijkt het mij duidelijk: gewoon boeken en klaar. Ik dacht dat jij bedoelde dat het veel duurder zou zijn voor 6 kids met een “privéles” dan 6 kids met een “groepsles” maar dit blijkt dus mee te vallen.

*bericht bewerkt door Slim op 05 nov 2018 17:12

We hebben inderdaad één keer via dit forum een leraar gevonden en één keer via Montana Snowcenter. Kinderen zijn veel meer vooruit gegaan dan in een klasje met 12 of 13 personen.

Ski Like a Pro is ook een optie. Heb van die organisatie een prima indruk gekregen. https://skilikeapro.nl/

Wat beginnen ze daar in Saalbach trouwens laat, pas om 10:00! Dan heb ik er meestal al flink wat runs op zitten.

Wij skien sinds 7 jaar, en mijn kinderen hebben elk jaar groepsles gehad(eerst bijna elke dag, later een paar dagen), en dan was het altijd drop-off om 8:30, zodat ze om 9:00 met het eerste stoeltje omhoog kunnen. Dan eindigen ze om 15:30. Dan pikten we ze op en skien misschien nog 1 of 2 runs met ze, maar vaak zijn ze tegen die tijd toch al uitgeskied.

Met onze volwassenen privé lessen begonnen we stipt om 9:00, zodat we toch nog als een van de eersten in de lift zitten, en skien we tot 16:00 (met zo lange lunch pauze als we zelf willen), als de liften ook weer sluiten. Dat vind ik een “dag” les: van de eerste tot de laatste lift.

Kinderen zijn veel meer vooruit gegaan dan in een klasje met 12 of 13 personen.

Drikus op 5 nov 2018 16:52

12 of 13 kids in een klas? Dan leer je toch bijna niets? Zeker niet als het maar vier uur les is? (Even van van de skischool in Saalbach uitgaande, kon niet vinden of ze daar ook zo veel kids in een groep stopten)?

Ik heb weleens een “mogul camp” gedaan, daar werd je goed ingedeeld op gelijk niveau, en dan nog, was het met 6 man in de groep langzaam leren.
Met 12 kids in een groep heeft een leraar toch geen mogelijkheid om persoonlijke correcties voor ieder kind te geven?

Natuurlijk, een van de redenen om je beginnende kids op les te doen is zodat je zelf wat leuks kan gaan skien, maar persoonlijk wilde ik ook wel dat ze veel leren.

*bericht bewerkt door Slim op 05 nov 2018 17:14

Ik ben ook wel benieuwd, maar kan zo gauw geen thread vinden.

Even voor de duidelijkheid: @Eddepet1971 wil 1 privéles voor 2 volwassenen, en 1 voor 6 kinderen? Waar willen ze dan die extra EUR 80 voor? Omdat het basis tarief geldt voor 1 persoon? Om zelf te kiezen wie er in je privé groepje zit? Of omdat je twee lessen tegelijk boekt?

Verder, is EUR 200 per dag niet erg laag? In een oude thread die ik vond van 2013 werd al gesproken van EUR 300/dag.

Als jullie deze vragen kunnen beantwoorden zal ik daarna weer zoeken naar oude threads, met betere zoektermen.

Slim op 5 nov 2018 14:25

Klopt, we willen 2 leraren. 1 voor 2 volwassenen en 1 voor de kids. Ze vragen voor de leraar voor de kids 80 per dag extra omdat in dat groepje meer dan 2 personen zitten. Extra werk volgens de bureau’s. Beter antwoord kunnen ze niet geven dan extra werk. Sommige reageren al helemaal niet op de vraag waarom het duurder is. Zijn nou eenmaal de prijzen zeggen ze dan.

Het extra werk is echt onzin. Vorig jaar zijn de kids ook met een leraar gegaan en ze skien gewoon achter de leraar aan. het is voor de leraar zelfs leuker met een groepje te gaan.

Zo gek is dat toch niet? Ze maken een prijs voor max 2 personen, dat is hun normale privéles. Vanaf de 3de vragen ze 20€ extra. Hoe groter de groep, hoe lastiger voor de leraar om er een interessante les van te maken, zeker wanneer de niveau’s niet allemaal gelijk zijn. Want als jullie de groep zelf samenstellen, hebben zij er geen controle over hoe het met de niveau’s is.
Draai het eens om, als ze geen toeslag vragen voor extra deelnemers komen er misschien mensen met een groep van 20 personen…
Om dat tegen te gaan zou je een max aantal deelnemers per groepje moeten maken, bv. 5 personen max. Met het risico dat degenen die maar met 2 komen korting gaan vragen.
Ik denk dat dit nog de oplossing is die het minst discussie veroorzaakt.

*bericht bewerkt door Errant op 06 nov 2018 15:20

Ik ben ook wel benieuwd, maar kan zo gauw geen thread vinden.

Even voor de duidelijkheid: @Eddepet1971 wil 1 privéles voor 2 volwassenen, en 1 voor 6 kinderen? Waar willen ze dan die extra EUR 80 voor? Omdat het basis tarief geldt voor 1 persoon? Om zelf te kiezen wie er in je privé groepje zit? Of omdat je twee lessen tegelijk boekt?

Verder, is EUR 200 per dag niet erg laag? In een oude thread die ik vond van 2013 werd al gesproken van EUR 300/dag.

Als jullie deze vragen kunnen beantwoorden zal ik daarna weer zoeken naar oude threads, met betere zoektermen.

Slim op 5 nov 2018 14:25

Klopt, we willen 2 leraren. 1 voor 2 volwassenen en 1 voor de kids. Ze vragen voor de leraar voor de kids 80 per dag extra omdat in dat groepje meer dan 2 personen zitten. Extra werk volgens de bureau’s. Beter antwoord kunnen ze niet geven dan extra werk. Sommige reageren al helemaal niet op de vraag waarom het duurder is. Zijn nou eenmaal de prijzen zeggen ze dan.

Het extra werk is echt onzin. Vorig jaar zijn de kids ook met een leraar gegaan en ze skien gewoon achter de leraar aan. het is voor de leraar zelfs leuker met een groepje te gaan.

Eddepet1971 op 6 nov 2018 12:31

Soms vraag ik mij echt af waarom je dit soort “problemen” op een forum neerzet, want wij hebben wij er mee te maken hoe de skischolen de prijzen opstellen? Als je het niet eens met de prijs ga je naar een ander, of je ziet er vanaf. Zo simpel is het toch? Net als dat bij de Bijenkorf die ene mooie broek te duur is, dan kijk je ook verder.

Daarnaast vind ik het volstrekt logisch dat er meer geld gevraagd wordt, die € 20 extra per kind is nog maar een schijntje, want de eerste 2 kinderen kosten wel € 100,- per dag/2/4 uur! Wees blij dat ze niet standaard € 100,- per kind rekenen :p

@Eddepet1971 voor het ontspoort. Reageer niet op waarom jij vindt dat het gek is dat prijzen onevenredig stijgen oid.
Maar op je oorspronkelijke vraagstelling, priveleraar gezocht met daarbij de kwalificeren van wat je verwacht van de leraar.
Dit gaat anders echt zo’n uit de klauwen gelopen topic worden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dus…
je wilt eigenlijk groepsles voor de kids tegen het tarief van priveles voor 1-2 personen?
Zo werkt het businessmodel van de skischolen niet…

Ik ben ook wel benieuwd, maar kan zo gauw geen thread vinden.

Even voor de duidelijkheid: @Eddepet1971 wil 1 privéles voor 2 volwassenen, en 1 voor 6 kinderen? Waar willen ze dan die extra EUR 80 voor? Omdat het basis tarief geldt voor 1 persoon? Om zelf te kiezen wie er in je privé groepje zit? Of omdat je twee lessen tegelijk boekt?

Verder, is EUR 200 per dag niet erg laag? In een oude thread die ik vond van 2013 werd al gesproken van EUR 300/dag.

Als jullie deze vragen kunnen beantwoorden zal ik daarna weer zoeken naar oude threads, met betere zoektermen.

Slim op 5 nov 2018 14:25

Klopt, we willen 2 leraren. 1 voor 2 volwassenen en 1 voor de kids. Ze vragen voor de leraar voor de kids 80 per dag extra omdat in dat groepje meer dan 2 personen zitten. Extra werk volgens de bureau’s. Beter antwoord kunnen ze niet geven dan extra werk. Sommige reageren al helemaal niet op de vraag waarom het duurder is. Zijn nou eenmaal de prijzen zeggen ze dan.

Het extra werk is echt onzin. Vorig jaar zijn de kids ook met een leraar gegaan en ze skien gewoon achter de leraar aan. het is voor de leraar zelfs leuker met een groepje te gaan.

Eddepet1971 op 6 nov 2018 12:31

Soms vraag ik mij echt af waarom je dit soort “problemen” op een forum neerzet, want wij hebben wij er mee te maken hoe de skischolen de prijzen opstellen? Als je het niet eens met de prijs ga je naar een ander, of je ziet er vanaf. Zo simpel is het toch? Net als dat bij de Bijenkorf die ene mooie broek te duur is, dan kijk je ook verder.

Daarnaast vind ik het volstrekt logisch dat er meer geld gevraagd wordt, die € 20 extra per kind is nog maar een schijntje, want de eerste 2 kinderen kosten wel € 100,- per dag/2/4 uur! Wees blij dat ze niet standaard € 100,- per kind rekenen :p

Marijnt op 6 nov 2018 15:26

goede inhoudelijke toevoeging - not - waar het om gaat is dat je een priveleraar inhuurt wat betreft tijd. Die prijs daarvoor is al stevig genoeg met 250 voor 4 uur. Dat is een heel ander verhaal als iets in een winkel kopen. Wellicht dat dit kwartje nog wel eens gaat vallen…

Een forum is ervoor om elkaar wijzer te maken. Zo ben ik er nu ook achter gekomen dat Zink in Saalbach de extra kosten best wilt laten vallen.

… Reden van de post hier is dat alle bureau’s bizarre prijzen vragen omdat we de mogelijkheid willen dat de kids in 1 groepje gaan. en dat de 2volwassen in een groepje gaan …
@Eddepet1971 Als je die zekerheid nu al wil hebben, dan lijkt het erop dat privé les boeken de enige mogelijkheid is. Wij schrijven onze kids vooraf in voor de standaard groepsles (5 families) en ter plekke regelen we met de skischool dat de kids met hetzelfde niveau samen in de groep zitten. Gewoon ter plekke regelen dus en dan is het probleem van de baan. Is nog nooit een probleem geweest om dat af te spreken.

Reden van de post hier is dat alle bureau’s bizarre prijzen vragen

Eddepet1971 op 5 nov 2018 12:28

Dat is jouw mening. De prijs wordt bepaald door de marktwerking. Als alle scholen dit rekenen en de (meeste) klanten het blijkbaar bereid zijn te betalen, zouden ze gek zijn als ze minder zouden vragen.

Annoying skiers since 2003

Ski like a pro kan ik zeker aanbevelen maar voor krokus zitten die al vol

Reden van de post hier is dat alle bureau’s bizarre prijzen vragen

Eddepet1971 op 5 nov 2018 12:28

Dat is jouw mening. De prijs wordt bepaald door de marktwerking. Als alle scholen dit rekenen en de (meeste) klanten het blijkbaar bereid zijn te betalen, zouden ze gek zijn als ze minder zouden vragen.

sterko op 6 nov 2018 19:28

Dat is idd mijn mening. kan het onderbouwen weliswaar. Iets wat de bureau’s niet kunnen als je naar de motivatie vraag voor de extra kosten. De marktwerking snap ik en dat is juist het punt. ieder mag zijn prijs vragen en wij kunnen zelf bepalen of we daar gebruik van maken. Dit gaat niet zozeer over de prijs maar meer het uitmelken van wat een klant accepteert (mijn mening). Vorig jaar zaten de kids ook met 1 leraar in een groep en dat ging met 2 vingers in de neus. Dus de argumenten van meer werk en belasting is wat mij betreft bla bla. Maar wij zijn ook onderdeel van de marktwerking en het mooie van dit forum is dat je als klant je ook kunt verenigen en elkaar kunt helpen tegen de kartelvorming (wederom mijn mening) Heb nu 2 bureau’s gevonden die toch maar al te graag 2 leraren willen boeken en van de extra kosten afzien. En dat vind ik niet zo vreemd. We zijn toch bereid in 4 dagen € 2.000,- uit te geven.

*bericht bewerkt door Eddepet1971 op 07 nov 2018 13:09

Kan ik je een mail sturen Eddepet1971
Op welk adres ? Kan ik misschien helpen

@ArjanHinterglemm heb je een pm gestuurd

*bericht bewerkt door Eddepet1971 op 08 nov 2018 11:39

… Heb nu 2 bureau’s gevonden die toch maar al te graag 2 leraren willen boeken en van de extra kosten afzien. En dat vind ik niet zo vreemd. We zijn toch bereid in 4 dagen € 2.000,- uit te geven.

Eddepet1971 op 7 nov 2018 12:57

En vragen staat vrij, ook dat is marktwerking…mooi dat er dan toch scholen zijn die je een aanbod meer op maat doen.

Mosterd na de maaltijd.Ja ik weet het!

Je zegt het zijn bizarre prijzen @Eddepet1971
Heb je wel eens een loodgieter laten komen voor 4 uur?
Berekend de leraar nog niet eens 65 Euro voor ski kosten.

Trouwens skischolen zijn enkel en alleen voor touristen bedoeld. Er is geen einheimische die van DAT verdienmodel gebruik maakt 😜

PS behalve dat hij/zij daar zelf les geeft.

@hooykaas de vergelijking met loodgieters of bijenkorven gaat wat mij betreft wel mank. Het bizarre zit niet zozeer in de prijs van 240 per dag maar meer in de ophoging omdat er meer kids meedoen. Of zou je het normaal vinden als jouw loodgieter extra rekent omdat je met meer mensen in de woning woont? terwijl zijn tijdsinvestering gelijk blijft. Kan me niet voorstellen. Of je loopt de bijenkorf binnen en bij binnenkomst vraagt er iemand of de aan te kopen kleren alleen gedragen worden of ook nog door iemand anders. Zo ja dan gaan de prijzen omhoog…

Mijn post was bedoelt om mensen te vinden die iets positiefs kunnen bijdragen aan mijn verzoek.

of denkt er wellicht iemand dat de skileraar bij meerdere deelnemers extra betaald krijgt?!?

@Eddepet1971 in nl betaal je voor rioolbelasting als je alleen bent in een huis voor 1 persoon maar ben je met 2 in een huis voor 3 personen en ben je met 3 voor 3 personen.
Is dit logisch? Op het eerste gezicht waarschijnlijk niet. Maar ga je er in verdiepen zit er een redenatie achter, waar je het wel of niet mee eens kunt zijn.
Zo ook met die skischolen prijzen waarschijnlijk zit er een redenatie achter, die veel verdieping vergt. Weinige kennen de verdieping achter het geheel, jij wel? De kans is dus groot dat er antwoorden komen gebaseerd op het gevoel of logica op het eerste gezicht. Niet iedereen redeneert hetzelfde dus dat bepaald ook de antwoorden.

Maar mooi dat je resultaat geboekt hebt, laat wel weten na afloop of dit bevallen is of nier. Als het geld dat je uitspaart daadwerkelijk de moeite loont gezien de extra tijd en moeite. Maar ook nu je minder betaald/korting hebt of dit gevoelsmatig doorwerkt in de les, is deze nog wat je verwachtte of ging de kwaliteit ietsjes omlaag. Of juist omdat het op maat is omhoog. Leuke feiten om te weten en kan je anderen inspireren om hetzelfde te doen

*bericht bewerkt door Birdheart op 09 nov 2018 13:28

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Eddepet
Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Ik begrijp wat je bedoeld. @Birdheat
Ik ben ook benieuwd of de verwachte kwaliteit iets om laag gaat of juist niet.
Kortom ik wil ook graag weten hoe het uitpakt.Zodat we er wellicht wat van kunnen leren.

Plaats een reactie