Sneeuw condities 2 tot 9 maart

Hallo iedereen,
Ik ga dit jaar tijdens de carnavals vakantie van het zuiden van het land, naar de Alpen. Deze vakantie valt dit jaar, vergeleken met andere jaren, echt achterlijk laat en ik vraag me dus af hoe de condities zullen zijn. Ik ben wel Al eens midden april en eind maart geweest maar de rest was altijd in februari, januari en december . Zullen de condities veel slechter zijn dan de maanden ervoor of is Maart juist de ideale maand? Ik kan me voorstellen dat het iets warmer is maar hoe zit het met de hoeveelheid sneeuw die valt en de rest eromheen? Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Benjaminn op 06 nov 2018 11:28

Ik kan je vertellen dat bij aankomst de omstandigheden matig zullen zijn, dit door te weinig sneeuwval in de maand februari en aanhoudend te hoge temperaturen. Nu zal het in de nacht van zondag op maandag extreem koud gaan worden doordat de wind draait van zuid naar noord-oost en daarmee dus de koude Russische luchten aanvoeren. Dit zal dan weer botsen met een hoge drukgebied ten westen wat veel nattigheid aanvoert. Dit heeft tot gevolg dat in de nacht van dinsdag op woensdag het begint met sneeuwen. Ze verwachten in de dagen erna ruim 2,5m sneeuw! Met temperaturen ver onder de -15 gr zorgt voor prachtige sneeuwcondities!

Veel plezier! ;)

Lijkt me net een ideale periode, begin maart.
Waar dacht je ergens te gaan?

Bla, bla, bla.

Ik kan je vertellen dat bij aankomst de omstandigheden matig zullen zijn, dit door te weinig sneeuwval in de maand februari en aanhoudend te hoge temperaturen. Nu zal het in de nacht van zondag op maandag extreem koud gaan worden doordat de wind draait van zuid naar noord-oost en daarmee dus de koude Russische luchten aanvoeren. Dit zal dan weer botsen met een hoge drukgebied ten westen wat veel nattigheid aanvoert. Dit heeft tot gevolg dat in de nacht van dinsdag op woensdag het begint met sneeuwen. Ze verwachten in de dagen erna ruim 2,5m sneeuw! Met temperaturen ver onder de -15 gr zorgt voor prachtige sneeuwcondities!

Veel plezier! ;)

Marijnt op 6 nov 2018 11:31

https://www.wintersport.nl/forum/topic/430322
;)

Aftellen maar!

2 tot 9 maart is niet bepaald ‘achterlijk’ laat.

Mr. Slow

Ik kan je vertellen dat bij aankomst de omstandigheden matig zullen zijn, dit door te weinig sneeuwval in de maand februari en aanhoudend te hoge temperaturen. Nu zal het in de nacht van zondag op maandag extreem koud gaan worden doordat de wind draait van zuid naar noord-oost en daarmee dus de koude Russische luchten aanvoeren. Dit zal dan weer botsen met een hoge drukgebied ten westen wat veel nattigheid aanvoert. Dit heeft tot gevolg dat in de nacht van dinsdag op woensdag het begint met sneeuwen. Ze verwachten in de dagen erna ruim 2,5m sneeuw! Met temperaturen ver onder de -15 gr zorgt voor prachtige sneeuwcondities!

Veel plezier! ;)

Marijnt op 6 nov 2018 11:31

Dit is dan wel het bericht voor Gerlos toch?

Nope! Daar ligt deze winter geen sneeuw vanwege het carnaval!

Oh shit, dan moeten we toch maar naar Frankrijk.

Om de ludieke reacties hierboven te duiden voor je; dat is ongeveer de beste skiweek van het jaar.

Nee maart is gewoon ronduit slecht. Normaal gesproken een dik pak sneeuw, rustige pistes en mooi weer…

Born to Ride

Waarom zijn het de snowboarders hier met de flauwe grappen? ;)

Aftellen maar!

Waarom zijn het de snowboarders hier met de flauwe grappen? ;)

Matthieu op 6 nov 2018 12:12

M’n kanten zijn niet meer zo scherp.

2 tot 9 maart is niet bepaald ‘achterlijk’ laat.

Quick op 6 nov 2018 11:41

laat maar

*bericht bewerkt door Benjaminn op 06 nov 2018 16:50

Nee maart is gewoon ronduit slecht. Normaal gesproken een dik pak sneeuw, rustige pistes en mooi weer…

Matthias123 op 6 nov 2018 12:03

hahah

*bericht bewerkt door Benjaminn op 06 nov 2018 16:50

Whahahaha allemaal heel grappig hoor jongens! 🤦‍♀️

Ik besef me nu wel wat voor domme vraag het was whahahahahah

Plaats een reactie