Welke slalomski te testen

Goedemorgen, wellicht zondag nog even tijd om een paar slalomskis te testen, welke zouden in aanmerking komen?
Doel is vooral techniekverbetering, ski mag een stevige input vragen. Daarnaast zou het lekker zijn als je einde dag door de slush nog fatsoenlijk thuis komt natuurlijk en als je er ook even relaxed een familiedagje mee kunt skien. Zit op dit moment te kijken naar bv racetiger uvo sl, ead i.sl en rossi hero st ti. Zou mooi zijn als het een redelijk verkrijgbaar model van 1 of 2 jaar oud is, aangezien het toch een setje voor erbij zal zijn. Skiniveau 7-8.

Edwin van Riel

Over die ski’s kan ik niet oordelen, maar heb zelf Stöckli Laser SL en Atomic Redster Doubledecks getest. Die vond ik beiden erg fijn, waarbij de Stöckli duidelijk wat meer allround was.

Voor zover ik van anderen weet heb je nu de meest vriendelijke types. Daar kan eventueel ook de Fischer Worldcup SL bij.
Van meest gedempt/gerond naar levendig krijg je dan: Racetiger < WC Rebels iSl < Hero Elite ST < Fischer WC SL < Stöckli Laser SL < Atomic Doubledeck.

De nieuwe Völkl zou ik niet nemen. Die is heel agressief geworden, echt een redelijke bitch. Hetzelfde geldt voor de Blizzard SRC, hoewel iets minder extreem.
De Rossignol Hero Elite ST Ti is heerlijk en net wat pittiger dan de versie van de afgelopen jaren. Die is denk ik precies wat je zoekt.

*bericht bewerkt door GiGi op 09 nov 2018 06:46

Hey Gijs, Racetiger van vorig seizoen een optie? Als ik een dag langer kan blijven, zal ik zondag die rossi st ff proberen, thanks. Vandaag en morgen nog geen tijd voor hier :) Ben erg tevreden over de lt, maar zou erg graag ff iets pittigers voor kort bochtenwerk naast hebben. @bennie: thanks!

Edwin van Riel

Oude Völkl is top.

Kijk ook eens naar de blizzard firebird ti

De nieuwe Völkl zou ik niet nemen. Die is heel agressief geworden, echt een redelijke bitch. Hetzelfde geldt voor de Blizzard SRC, hoewel iets minder extreem.

GiGi op 9 nov 2018 06:46

Volkl Racetiger van dit seizoen geskied en is juist een fijne, sportieve ski. Veel rebound, goed op de kanten te skien! Was welliswaar de FISversie, maar over het algemeen geen mega grote verschillen met de gewone racelijnen.

Tja en slalomski en slush… kan natuurlijk en je zult heus thuis komen, maar echt lekker vind ik dat zelf niet.
Slalomski vind ik eigenlijk het lekkerst om sportief en actief te skien, op de kanten. Voor breder gebruik vind ik een GS ski fijner. Slalom voor binnen in de hal, voor in de bergen GS of bredere ski voor de poederdagen.

Volgens mij heeft @evr66 al een goede consumenten GS ski. En wat je met ‘gewone’ racelijen bedoelt weet ik niet precies. Als je daarmee de consumentenlijnen bedoelt zijn de verschillen tussen de merken vrij aanzienlijk. Allemaal slalomski’s (en daarmee als categorie erg verschillend van bijvoorbeeld GS modellen of meer allround ski’s), maar onderling zijn er mijns inziens ook behoorlijke karakterverschillen. Je hebt wat agressievere en wat minder heftig modellen. Allemaal non-FIS maar wel degelijk iets wat je wel of juist minder fijn kan vinden.

Ik bedoelde de Volkl Racetiger SL consumentenski in vergelijking met de Volkl Racetiger FIS, of bijvoorbeeld de Head I.SL met de Head SL RD.
@evr66 geeft aan een ski waar hij ook nog door de slush kan skien, ik geef aan dat mijn voorkeur dan ligt bij een GS ski en niet bij een slalomski.

Slalomski en slush gaan sowieso niet samen (te smal, te kort). Al vinden sommigen hier dat een slalomski juist goed door de slush snijdt 😜

Techniek is alles. Daarmee gaat àlles samen.

mama on a mission in the snow

Haha, ik ben zo iemand @DrPhil :P. Vorig jaar uitgebreid in de slush geskied op de Racetigers en op Redster S9 FIS. Beiden doen dat heel goed, al is die S9 door de extra stijfheid er net even wat beter in. Ergste vind ik namelijk wanneer de tips teveel/te plots naar je toe buigen in de onregelmatige sneeuw.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Slalomski en slush gaan sowieso niet samen (te smal, te kort). Al vinden sommigen hier dat een slalomski juist goed door de slush snijdt 😜

DrPhil op 9 nov 2018 13:01

Dit dus! Vandaar mijn toevoeging over de GS ski…!

Techniek is alles. Daarmee gaat àlles samen.

Skimams op 9 nov 2018 13:33

Slalomski van 1m67 en 1,5 meter verse sneeuw gaan niet samen. Geloof me ☺️

Techniek is alles. Daarmee gaat àlles samen.

Skimams op 9 nov 2018 13:33

Slalomski van 1m67 en 1,5 meter verse sneeuw gaan niet samen. Geloof me ☺️

DrPhil op 9 nov 2018 15:27

Echt wel… maar dan heb je nog meer techniek nodig… :-)

Click. Click. Peace

Ik heb die techniek in elk geval niet. Ik kon nog net boven de sneeuw uit kijken. 🤫
Maar nu weer on topic.
Ik vind slalomski’s in de slush echt niet fijn.

*bericht bewerkt door DrPhil op 09 nov 2018 17:42

@Gigi de SL Pro van Volkl dus lekker agressieve beestjes geworden? Moeite waard om ze naast de GS Pro toe te voegen in de collectie?

De SL is zelfs al lekker agressief. De Pro heb ik niet geskied maar is dat nog meer denk ik. De Salomon S/Race SL is ook een flinke bitch.

Dank heren, dames, ik ga eens kijken of ik een gaatje in de agenda kan vinden om een paar modellen te testen zondagochtend :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie