Grappige typo's op wintersport.nl

Ik surfte wat rond op wintersport.nl vandaag en kwam op volgende pagina terecht: https://www.wintersport.nl/dorpen/samoens-1600
In de titel hebben ze het over een “Satteletietdorp” (moet Sattelietdorp zijn natuurlijk), ik moest toch even een lach onderdrukken.

Hebben jullie er nog gevonden? :-)

Eigenlijk moet het ‘satellietdorp’ zijn… lekker begin van een topic. ;)

Mr. Slow

Hahaha!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Voel met hem mee. Corrigeren en dan vervolgens zelf in de fout gaan.

Hen48

En @Hulst spreekt uit ervaring bij “hoe ontspoor ik een topic” 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zo is 't maar net. Het houdt je wel met de voeten op aarde.

Hen48

@Quick het wordt nog erger als je de juiste vervoeging van typo opzoekt.
En dat is dus niet typo’s of typoes maar…


Typos 🤣🤣🤣

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Quick ja lap zeg :D.

@Birdheart

een zelfstandig naamwoord kan je niet vervoegen , alléén werkwoorden.😜

Het is gewoon 't meervoud van typo (stond je instelling weer op Deens misschien) 😁

Born to run. B.S.

@dan58 het is geen echte vervoeging in de zin van een werkwoord het is een meervoud zoals een “deur” geen werkwoord is maar maar wel een vervoeging kent in de meervoudsvorm “deuren” 😉 zo is de officiële meervoudsvorm van typo schijnbaar typos te zijn.
(Wist ik ook niet, wist niet eens wat typo was, wel een vermoeden gezien de context, gelukkig is daar google tot de redding)

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@birdheart, ik vermoed dat je het Engelse meervoud hebt gevonden. Het Nederlandse meervoud is typo’s.
Edit: Maar als je het Engelse woord typos als zodanig gebruikt, kan het wel, denk ik.

*bericht bewerkt door DrPhil op 09 nov 2018 21:52

Het is toch een Engels woord?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ja, ik had mijn bericht al uitgebreid met de laatste zin. Het kan allebei, denk ik.

@DrPhil het is toch wel knap dat een topic zo snel al weer afdwaalt 😀 over foutjes in TS
zou @jen dit nog op de rit krijgen?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Ik weet niet of ik nog snel andere foutjes zal vinden, ik zie dat de webbeheerder de pagina van Samoëns al heeft geüpdatet :-).

@Birdheart scratch that! Toevallig nog een foutje tegengekomen (ja, ik ben er écht niet naar op zoek :-) ) https://www.wintersport.nl/dorpen/samoens/appartementen#7nac…

“Ook zijn de appartementen die jie hier vind vaak vele stukken ruimer”. Een typo én dt fout in 1 zin.

Plaats een reactie