Weleens zo ongeduldig geweest?

:-)

null

Click. Click. Peace

Ja elke keer als een lift stopt. maar besluit toch elke keer maar te blijven zitten je weet niet hoe diep je wegzinkt of een rots er net onder ligt.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik kan me iets bij voorstellen, vooral als het er zo bij ligt… :-D

It's all about the turns duuuuuude!

Verleidelijk :-) :-) :-)

Ik ben altijd bang dat mijn liftpas wordt ingetrokken bij dit soort stunts, dat wel.

Freeride = Life

@Arnie777 zal vast tellen, maar mij ontgaat het nut een beetje, omhoog snap ik nog dan heb je tenminste meer te skiën. Naar beneden niet. Maar leuk geintje 👍😀😁

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat ik niet snap…(ligt natuurlijk aan mij)🤔🤔🤔

Skipunten staan vooruit = richting liftbeweging

Je ziet de afdruk van afsprong MAAR glijstroken gaan de andere richting uit??? Is dit 'n skiër met boarderkwaliteiten?

Born to run. B.S.

@dan58 wat jij eigenlijk zegt is dat hij in de lift naar beneden zat ipv omhoog?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart

neen want je ziet niet wat onder of boven is op de foto
Volgens mij heeft ie gedraaid in de lucht tijdens zijn afsprong , en zat ie in de lift omhoog, kan dit ?

Born to run. B.S.

@dan58 als je inzoomt op de bomen zie je dat bovenkant plaatje richting de top is. En onderkant plaatje ligt richting dal.

Dus als hij omhoog gaat met de lift. Is ie inderdaad gedraaid in de lucht, of achteruit weg geskied.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@dan58 als je inzoomt op de bomen zie je dat bovenkant plaatje richting de top is. En onderkant plaatje ligt richting dal.

Dus als hij omhoog gaat met de lift. Is ie inderdaad gedraaid in de lucht, of achteruit weg geskied.

Birdheart op 10 nov 2018 22:03

Dan ga ik voor gedraaid. Het is echt heel lastig om vanuit een omhoog voorwaartse beweging naar een naar beneden achterwaartse beweging te gaan. Ik denk dat hij gewoon gesprongen is, en zich toen in de sneeuw heeft gedraaid. Zijn trouwens niet hele mooie sporen vind ik.

En jah, het was ook een geintje, meer niet. Moet kunnen toch? Nut heeft het iig niet.

Freeride = Life

Je kunt bij het uitstappen al redelijk voor de helft draaien. Helemaal als je aan de voetensteun gaat hangen.
Wel eens gedaan uit een stilstaande lift, sneeuwdek ca. 2 meter onder me.
En @Arnie777 die sporen krijg je niet heel veel mooier denk ik, veel te weinig steil daar.

En o ja, nog even het obligatoire en moralistische “Foei, nooit zelf doen jongens en meisjes” 😂

Ik kan me nog een beeld voor ogen brengen van Tignes (eigenlijk Val d’Isère) - lift Lessières express.
Dit is een speciale verbindingslift, die over een bergkam gaat zonder dat er een echte piste bovenaan vertrekt.

Hier waren er enige tijd voor mij een aantal die-hards bovenaan eruit gesprongen om een “unieke” hors-piste ervaring te doen.
Het enige wat ik er zelf nog van heb kunnen zien, was een redelijke plek met bloedrood gekleurde sneeuw omwille van de onzachte landing.
Dit werkt toch wel redelijk ontmoedigend.

Het lijkt gewoon: de liften zijn meestal veel hoger dan je zelf inschat en je weet nooit helemaal zeker wat er je onderaan te wachten staat!

Glide on!

@Vivace
Op zijn platte hollands vertaalt is het dus eerder (Val d’Isère) Val Dieiszeer haha :D :P

Plaats een reactie