Bindingen voor Salomon Sight

Waalzicht11 november 2018 · 14:24

Hallo! Een van de vele vragen op de site qua materiaal waarschijnlijk. Ik heb 3 jaar geleden een Salomon Site uit 2013 gekocht inclusief bindingen (overjarig model dus zeer schappelijk geprijsd). Het board voldoet nog steeds volledig aan de wensen, als pisterijder met beperkte ervaring kan ik nog genoeg groeien op deze plank.

Echter zijn de standaard bindingen die meegeleverd zijn minder goed naar mijn gevoel. Ook niet gek als je een set voor iets van 220 bij elkaar koopt. De huidige bindingen zijn van Salomon zelf, naar wat ik weet het meest basic model. Ik zit daarom rond te kijken naar nieuwe bindingen maar weet niet wat verstandig is. Het liefst heb ik goede bindingen die ik mee kan nemen indien ik ooit een meer gevorderd board koop. Heeft iemand tips met betrekking tot merk en eigenschappen?

Tukker12 november 2018 · 10:21

Persoonlijk ben ik niet zozeer fan van de Burton boards, echter met de Re:Flex™bindingen stellen ze nog steeds de norm naar mijn idee. De Mission en Cartel zijn min of meer de standaard waarmee andere bindingen vaak worden vergeleken. De Site van Salomon zou volstaan met een Mission.

Tukker(ik)
Waalzicht12 november 2018 · 17:43

Dank je! Zal daar naar kijken dan. Is het erg als het modellen van vorig jaar zijn denk je? Die zijn vaak interessanter geprijsd.

Bennie12 november 2018 · 18:06

Totaal geen probleem, heel veel nieuwigheden zitten er niet in de bindingen de afgelopen paar jaar. Kijk trouwens ook eens naar de Union Force, een aardig alternatief.

Tiny-M12 november 2018 · 18:55

Overjarig met bindingen is over het algemeen geen probleem. Ik vind de Burton bindingen ook erg fijn, maar erg aan de prijs. Union en ride hebben ook prima opties. Kijk vooral naar ongeveer medium stijf dan kun je daar op een volgend board ook prima mee uit de voeten. Enige waar je met Burton op moet letten is dat je inderdaad de reflex koopt en niet de est. De est past alleen op het channel system van Burton.

Waalzicht12 november 2018 · 19:15

Top! Ga komend weekend maar even bij Duijvenstein kijken. Hebben scherp geprijsde overjarige modellen staan. Kan alleen niet zien of het met reflex platen zijn.

Plaats een reactie