Skicircus Saalbach of Flachau?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Welk gebied heeft jullie voorkeur voor de carnavals/voorjaarsvakantie: Saalbach/Fieberbrunn of Flachau? We reizen met drie jonge kinderen die heel aardig kunnen skiën.
Bedankt!

Zal weinig uitmaken, het zal er allebei net zo druk zijn. Hoogte is ook ongeveer hetzelfde…

It's all about the turns duuuuuude!

Fieberbrunn zelf blijft relatief rustig (als deelgebied) t.o.v. Saalbach/Hinterglemm. Flachau is bizar druk in de carnavalsweek. Als dat de keuzes zijn zou ik zeker voor Fieberbrunn kiezen.

3x in Flachau geweest, is idd best druk met carnaval.
Maar wel een leuk gebied vind ik.
Ik wil wellicht deze keer naar Saalbach (nooit geweest), dus mooi om deze topic te volgen.

Ik vind zowel Saalbach-Hinterglemm als Flachau tijdens deze we(e)k(en) een mierenhoop. Leogang en Fieberbrunn zijn wat rustiger, echter zijn die week Flachauwinkl-Kleinarl en in mindere mate Zauchensee nog redelijk te doen. Bovendien wordt het in Flachau ook beter als je de kam over gaat naar Wagrain.

Kortom, ik vind de uitwijkmogelijkheden in Flachau beter, en de pistes houden zich nèt even wat beter.

Bij Flachau kan je naar Sint Johan im Pongau en Wagrain het gebied is aardig groot en ze hebben ook dit jaar dat je sneller door de poortjes heen gaat dus lange wachtrijen zijn ook verleden tijd !

Ik vond saalbach reuze meevallen vorig jaar voorjaars vakantie. Super veel lift capaciteit

In Flachau kun je perfect uitwijken naar Zauchensee waar het nooit heel erg druk is.

Met Saalbach heb ik zelf geen ervaring, maar kan me indenken dat het hier ook druk zal zijn in deze periode.
Flachau is echt een drama in deze vakantieweek. Wij zijn 1 keer in Flachau geweest in een dergelijke vakantietijd, ontzettend druk bij iedere lift, restaurants overvol. Wagrain(wat tot hetzelfde gebied behoort) was erg rustig en gemoedelijker. Wij maakte weleens de oversteek naar Flachau vanuit Wagrain, maar het verschil was overduidelijk. Wellicht is Wagrain een betere plek met kinderen om ook te overnachten. Niet zo’n levendig dorp, maar wel meer rust. Wij zijn hier een keer of 5 geweest en is ons altijd goed bevallen.

In plaats van Flachau is ook Maria Alm leuk. Het was er afgelopen jaar niet heel druk. Behalve 's morgens als alle klasjes naar boven moeten, hebben nooit echt hoeven te wachten bij de liften.

En het is zeker een leuk gebied voor kinderen.

In plaats van Flachau is ook Maria Alm leuk. Het was er afgelopen jaar niet heel druk. Behalve 's morgens als alle klasjes naar boven moeten, hebben nooit echt hoeven te wachten bij de liften.

En het is zeker een leuk gebied voor kinderen.

vlinder72 op 27 nov 2018 09:37

Wij gaan al jaren naar Maria alm in de voorjaarsvakantie. Als je 5 minuten bij een lift moet wachten is het “druk”. Super mooie pistes voor de kids en betaalbaar eten op de piste.

Aantal jaar geleden in Saalbach geweest met vrienden in de voorjaarsvakantie en daar vond ik de drukte ook mee vallen. max 10 a 15 min wachten bij de lift.

Ben ongeveer 5 jaar in Hinterglemm (Saalbach-Leogang) geweest, prachtig gebied met vele mogelijkheden. Met jonge kinderen is Flachau ook perfect. Het is maar net waar je voorkeur ligt, Saalbach is groter, meer dagtochten mogelijk, het reizen duurt langer dan naar Flachau. Flachau is een erg mooi gebied met verschillende uitwijkmogelijkheden en verbindingen, wat minder dan in Saalbach. De apresski is in zowel Flachau als Saalbach erg goed, het eten en het prijsniveau over het algemeen is ook gelijkwaardig. Al met al vind ik Saalbach wat beter geschikt voor (wat) oudere kinderen die zelfstandig wat kunnen, Flachau is perfect voor gezinsvakantie met jongere kinderen.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Plaats een reactie