IPV Ischgl

Hallo,

Wij hadden erg veel zin in de seizoensopening volgende week in Ischgl… Maar het ziet ernaar uit dat het skigebied niet zal openen vanwege de huidige weersomstandigheden… (kein schnee) …

Het concert zal wel doorgaan maar om nu 4 dagen daar rond te lopen voor een concert vinden we natuurlijk niks.

Iemand alternatieve suggesties? zaten zelf te denken uit te wijken naar Sölden…
Maar wellicht heeft iemand een beter idee…

Pistes in Sölden waren vorige week in ieder geval prima te doen!

*bericht bewerkt door evr66 op 13 nov 2018 09:42

Edwin van Riel

Maak je geen zorgen,het skigebied zal openen,in Ischgl wordt bij gebrek aan sneeuw volop gebruik gemaakt van de sneeuwkanonnen,ben er al meerdere malen geweest bij de opening en ook al is er geen ‘gewone sneeuw’ ,ze maken de pistes wel klaar met kunstsneeuw, zels tot in het dal !

Maak je geen zorgen,het skigebied zal openen,in Ischgl wordt bij gebrek aan sneeuw volop gebruik gemaakt van de sneeuwkanonnen,ben er al meerdere malen geweest bij de opening en ook al is er geen ‘gewone sneeuw’ ,ze maken de pistes wel klaar met kunstsneeuw, zels tot in het dal !

Dirk9 op 13 nov 2018 10:04

Nou ik ben dus gebeld door onze accomodatie of we nog wel zouden komen als het gebied dicht is. Morgen wordt dit beslist en het ziet er niet echt goed uit. Aangezien de kanonnen nog niet aanstaan denk ik ook niet dat ze in een paar dagen het gebied vol kunnen spuiten…

@Dirk Door het gebrek aan kou is er nog geen kunstsneeuw geproduceerd, maar dat valt met de kou komend weekend iets op te lossen misschien.

Andere optie is naar Ischgl te gaan voor het concert, maar te gaan skiën op de Kaunertaler en Pitztaler gletschers. Is wel anderhalf uur rijden…

Ik denk dat het pas voor na het weekend gaat worden, de kunstsneeuwproductie, dus ik vrees er ook voor.
Alternatieven: de gletschers, Sölden, Hintertux, evt de Moltaler gletscher,…

Bla, bla, bla.

Mölltaler vind ik niet echt een alternatief. Te klein en te afgelegen.

Geeft wel aan hoe bijzonder warm het nog is. 10 dagen geleden lag het er nog prima bij…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hmm, ik zie toch genoeg lichtpuntjes eigenlijk…:

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane inmiddels ziet het er nu toch iets anders uit…

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/8f90c6948383c780484a7e1a...

Mwah, als ze vanuit de accomodatie/locals zich gaan afvragen of dit wel een goed plan is, zou ik toch verder zoeken. Zij zijn wel de laatsten om iets dergelijks te roepen. Er zijn echt wel gebieden waar momenteel prima te skiën valt. Lees evt ook dit even: https://wepowder.com/nl/forum/topic/260433

Edwin van Riel

Sprak gisteren de skischool en ook zij hebben sterke twijfels of de pistes open kunnen met de opening…

*bericht bewerkt door ieniemienie op 14 nov 2018 08:43

Ja, ik weet het @ieniemiene, die had ik uiteraard ook gezien. De onderste bij mij was livestream van de Idalp van iets hoger punt, dat ziet er net wat vrolijker uit. Ik bedoelde het ook niet in de zin van dat het onzin zou zijn, maar meer dat als ze een paar dagen sneeuw kunnen maken er waarschijnlijk veel te redden valt…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ok! Ja, een paar dagen koud en sneeuwkanonnen aan maakt al heel wat uit inderdaad…

Als je vandaag kijkt op de webcams…ze zijn op Idalpe begonnen met de sneeuwkanonnen …

Als je vandaag kijkt op de webcams…ze zijn op Idalpe begonnen met de sneeuwkanonnen …

Dirk9 op 14 nov 2018 10:19

Jaaaa! Nog een maandje geduld…

Vanaf zaterdag ook overdag onder 0, dus dag en nacht kanonnen…
Dat komt wel goed denk ik!

Plaats een reactie