Van Hinterglemm naar saalbach skien??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Kun je vanuit Hinterglemm naar Saalbach skien, met de pistekaart van dit skigebied kom ik er niet helemaal uit.

angelique

Ja, dat is mogelijk. Van twee kanten zelfs.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

In het Skicircus kun je inderdaad helemaal van Hinterglemm naar Saalbach skiën en desgewenst via de andere kant weer terug. Zie hieronder de interactive kaart.

http://ski3.intermaps.com/saalbach/index.asp?Lang=de&Akt…

Dit is zeker mogenlijk! Je kunt een hele mooie ronde maken naar van Lengau naar Hinterglemm richting Saalbach en dan naar Leogang, en dan via weer terug!

Je kunt inderdaad tochten maken. Let wel op de sluitingstijden van de liften, ik ben zelf ooit een keer blijven steken in Saalbach omdat de lift omhoog om richting leogang te komen al niet meer draaide.

Let wel op dat van hinterglemm naar saalbach over de schatberg er een pikante zwarte afdaling is.

en v/a de zwolferkogl achterlangs ook een stevige zwarte piste. ehcter is het dorp oversteken niet veel werk, dus je komt altijd wel rond.

een erg mooie lange piste is de piste richting viehofen, v/d de schatbergg, zo rond-skien is ook goed te doen.

oei, er zit een beginner bij (2e keer) ik denk dat hij de zwarte pste nog niet gelijk aandurft:( maar moet je altijd het dorp oversteken om een ronde te skiën?

Je kunt via schatberg skieen, mooie blauwe piste richting viehofen, daar ff saalbach oversteken (wat sowiezo moet) en dan richting hinterglemm, dan mijd je ze beide

dacht blauwe 7, erg mooie lange piste… gaat geen lift omhoog alleen een piste richting viehofen, je ziet hem op de kaart wel.

Addict.

Wij nemen de zwolferkogelbahn, die is voor ons lopend het dichts bij. Zijn de zwarte pistes daar een beetje te doen? Is altijd een uitdaging…

De zwarte zwölfernord-abfahrt is wel een erg leuke zwarte piste, vooral het eind heeft fijne steile stukken!

Zwarte zwölfernord-abfahrt heeft vanaf halverwege ook een skiweg. Goed alternatief als je de niet de hele steile stukken wilt doen. Dan is hij goed te doen voor ook de iets mindere helden.

One life. Live it.

@Gazza: kijk uit wat je zegt, vorig jaar was de skiweg halverwege de Zwolfernord afgesloten …
er staan ook duidelijk waarschuwingsborden voordat je aan deze zwarte afdaling begint en dus niet voor beginners !

Ik kom al jaren in Saalbach-H. en de laatste jaren heb ik het niet meer meegemaakt dat de skiwegen van zwölfer-nord (nr14) of Schatberg-abfahrt (nr 1) open waren. Ga daar dus inderdaad niet vanuit. Misschien komt het door sneeuwgebrek. Als ik de webcams nu bekijk, zal dat voorlopig geen reden zijn. Nog drie weken en dan mag ik weer los!!!

Vanuit Hinterglemm kun je toch ook over de Bernkogel naar Saalbach skieën? Ben er (helaas) jaren geleden voor het laatst geweest, maar dat kan ik me nog wel herinneren.

@Anne en Angelique,
Dat kan ook. Vanaf Reiterkogel de 37 af. Sleepliftje naar Bernkogel en dan de 46 af (lekker relaxte blauwe piste). Moet lukken voor een beginner. Het eerste stuk van de 46 trouwens wel rechtuit skieen zonder te remmen, anders moet je een stuk gaan lopen/schaatsen. Er zit nl. een vrij vlak stuk in dat paralel loopt aan de lange sleeplift (Bernkogel Schlepplift)

Plaats een reactie