Fischer xtr comp pro

Hey

Ik ben een beginnende skiër met een 15-tal lessen enkele keren indoor en een week Zwitserland als ervaring. Ik ben op zoek naar een "eerste ski"om aan te kopen. Zou het volgende iets voor mijn niveau zijn? Ik blijf op de piste en doe (voorlopig) enkel blauwe pistes. Ik ski op mijn gemak op een laag tempo.

https://www.outdoorxl.be/fischer-xtr-comp-pro.html

Indien jullie andere aanbevelingen hebben: laat maar horen.

Vriendelijke groeten

JDC

Ik zou blijven huren, tot je in ieder geval blauw en rood prima parallel afkomt. Dan eerst schoenen aanschaffen en daarna misschien eens ski’s. Ik denk dat ski’s die je nu goed zouden passen, snel al weer verouderd zijn…

Waarom wil je nu al, na 1 weekje, ski’s aanschaffen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voor € 169 een mooie deal. Lijkt me verder een prima ski voor je. Na twee jaar verkoop je hem desnoods gewoon weer.

Mooie deal. Prima ski. Huren is bijna duurder…ik heb een tijdje op die ski’s geskied op een rolbaan. Makkelijk te buigen en stuurt heel makkelijk in. Weet niet wat voor lengte je in gedachte hebt?

Is hier gewicht en lengte ook niet een beetje van belang? Ik kan mij voorstellen dat iemand met 100kg+ hier niet zo een fijne ski aan heeft?

Ok, ik lijk een beetje een afwijkende mening te hebben maar voor € 169,- + 2 maal € 25,- onderhoud kan je drie weken huren (zeker dit soort ski’s). Als ik dan kijk naar mijn eigen groeicurve, dan was die in de eerste weken echt groot.

Ik ben dan ook benieuwd naar het waarom. Heeft de Ts al schoenen en vindt hij het gemak van eigen ski’s belangrijk, zitten er nog een hoop losse sessies (indoor, Winterberg) bij, etc, dan is het wellicht wel logisch. Is het om goedkoper uit te zijn, of om beter te leren skien, dan weet ik het nog niet. Volgens mij is hier de tendens dat beginners kortere ski’s nodig hebben en ski’s groeien letterlijk niet mee :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Afhankelijk van budget zou ik toch ook eerst voor goede schoenen gaan. Heb je dan nog budget over volg ik DrPhil.

Bla, bla, bla.

Eerst goede schoenen kopen(en neem er ruim de tijd voor)
Eerste 2 jaar ski’s huren.
Daarna als je in die 2 jaar veel geleerd hebt en veel les gehad hebt.(10 dagen)
Ski’s kopen en vooral eerst testen in de sneeuw. Niet luk raak een setje aanschaffen (omdat ze er leuk uitzien of omdat het een aanbieding is)

Advies welke ski’s je dan moet hebben kan ik je niet geven omdat ik je niet heb zien skiën .

Als je al eigen skischoenen hebt is dit een goede deal hoor! Hier kun je best 2-3 jaar op vooruit en doorgroeien in je skiniveau. Daarna kun je ze nog goed inruilen of verkopen via marktplaats en een setje kopen dat daarna beter aansluit bij je nieuwe skiniveau.

Wat extra info:

lengte 182cm en 72 kg

Ik heb reeds skischoenen Nordica Cruise 60.

*bericht bewerkt door JDC op 14 nov 2018 10:14

Je hebt al eigen schoenen (met een lage flex). Je eist niets van je materiaal, want je skiet op je gemak op laag tempo. Zolang het makkelijk stuurt is het dus altijd goed. Je kan hier lijkt me niet mis mee gaan. En als je over 3 jaar toch verder wil heb je max € 100 afgeschreven.

Wat een slap schoentje is mijn eerste ingeving.

Wat wil je eigenlijk uit de skisport halen? Puur wat ‘chillen’ op de piste, of ook lekker sporten? Heb je angst of niet?

Tijd voor een uitpakparty?!

Wat extra info:

lengte 182cm en 72 kg

Ik heb reeds skischoenen Nordica Cruise 60.

JDC op 14 nov 2018 10:11

Als je voor de aanbiedingsset gaat, neem ze dan in lengte 170cm, zag dat ze niet langer te krijgen zijn en ik zou ze zeker niet korter dan 170 nemen gezien je eigen lengte 182 is.
En qua schoenen, prima instapschoen voor een beginner (goede pasvorm is belangrijker dan flex voor een beginner) en die kun je na een paar jaar als je niveau een stuk beter is ook weer verkopen op MP en dan investeren in een schoen met een hogere flex (dus stijver).

Veel wintersportplezier komende winter op je nieuwe set en de jaren daarna :)

Wat @Sheila zegt. Zo zou ik het ook doen nu de getallen bekend zijn.

Ik zou ook voor de 170 gaan. Prima deal lijkt me.

Prima. Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog maar een jaartje bezig met het skiën dus voor mij zijn deze tips meer dan welkom. Wat voor mij belangrijk is, is het genieten op de piste. Ik ben niet iemand die met hoge snelheid naar beneden zal gaan. Dat ontbreekt nog bij mij. Ik doe het liever wat trager en op de juist manier zoals ik het aangeleerd heb tijdens mijn lessen. Naarmate de jaren vorderen, zal die snelheid hopelijk wel komen.
Ik heb een idd een lage flex. Hier heb ik me laten informeren omdat schoenen toch wel belangrijk zijn. Naar mijn inzien belangrijker dan skis.

Plaats een reactie