Ski's testen in Nederland

Inmiddels zijn de test-mogelijkheden via Duijvestein in Snowworld bij een aantal mensen wel bekend. Maar vanaf dit jaar zijn er ook weer een paar test-events in de Nederlandse indoorhallen gepland waar je ook andere merken kan testen.

23 november - testavond in Snowplanet, Spaarnwoude
Exacte tijden nog niet bekend.
Bevestigde deelnemende merken: Head, Rossignol, Salomon, Atomic, Augment
Waarschijnlijk deelnemende merken: Stöckli, Fischer

30 november - testdag in Snowworld, Zoetermeer
Exacte tijden nog niet bekend.
Bevestigde deelnemende merken: Head, Rossignol, Salomon, Atomic, Augment
Waarschijnlijk deelnemende merken: Stöckli, Fischer
https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/evenementen/double-d…

De organisatie is in handen van Double Dutch Ski, die dit jaar ook de organisatie van de (wat mij betreft) zeer succesvolle Winteropening in Sölden voor hun rekening heeft genomen.

thanks! ben benieuwd wat de tijden worden en of idd Stockli en Fischer en wellicht nog meer aanwezig gaat zijn.

Mijn connecties zeggen dat er aan nog meer merken wordt gesleurd om ook vooral te komen. Maar om teleurstelling te voorkomen worden die pas bij naam genoemd als er ook echt een reële kans is dat ze er zullen zijn.

Tijden heb ik even nagevraagd:

23 november in Spaarnwoude: 19:00 - 22:00 uur (testen, de baan heeft ruimere openingstijden)
30 november in Zoetermeer: 19:00 - 22:00 uur. De term ‘TestDAG’ is dus een beetje misleidend…

*bericht bewerkt door GiGi op 15 nov 2018 15:39

Hier het Facebook-event voor Spaarnwoude: https://www.facebook.com/events/2499304370297028/
Elan komt dus ook…

Laat die connecties gelijk even een extra avondje in Zoetermeer in plannen, zodat ik ook kan 😁. Afgelopen dinsdag stond er alweer een board stand… die hebben dat gek genoeg toch veel beter voor elkaar.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Terneuzen skidome door Mount Terneuzen:17 november 2018 (morgen dus) van 18.00 tot 22.00 uur. Aangepast tarief.

Hen48

@Hulst

tarief 70 + ? 😁

Born to run. B.S.

€20,-- voor 4 uur.is me vertelt door medewerker Mount. Geldt ook voor 60+ en 60-.

Hen48

Zeker niet doen! Gaat weer een boel kosten aan nieuwe latten. Ben er zelf afgelopen week ook weer ingetuind :)

Edwin van Riel

Portemonnee en pinpas thuislaten. Gepast geld toegang mee.

Hen48

evr66. Nog vergeten te vragen. Wat is het geworden? Kijken of die ook beschikbaar is.

Hen48

Rossi st Ti. Helaas niets kunnen testen, wel hier en daar een praatje gemaakt. Er bleek zondag maar heel weinig testmateriaal beschikbaar. Werd ik van tevoren wel netjes voor gewaarschuwd, maar dat deed aan de situatie weinig af. Vanwege het slechte weer had men maar weinig meegenomen. Nou, aan het weer mankeerde niets en pistes waren kwalitatief wisselend, dus perfect om te testen. Maar goed, nette prijs gevonden, dus bevallen ze niet, het zijn prima latten en dan is bij verkoop de schade beperkt. Is mijn techniek niet voldoende dan vermoed ik dat mijn dochter er ook wel wat voor voelt. Die skiet wat rapper en agressiever :)

Maar goed, de week was top verder!!

null

*bericht bewerkt door evr66 op 15 nov 2018 18:59

Edwin van Riel

@evr66. Ik heb vanavond alle 3 de Rossignol varianten geskied. De Hero Elite, de Elite alturn en de Experience. Verwacht van mij geen ronkende beschrijvingen. Maar ze skien alle 3 heerlijk wat mij betreft met voorkeur zoals ik ze hierboven heb vermeld. Je hebt zeker geen risicovolle aanschaf gedaan. Andere aanraders, de Salomon Race SL en Atomic Redster S9, die elkaar in gebruik voor het korte werk niet veel ontlopen en Atomic Redster X9. De beperking is wel dat het indoor testen zijn.

Hen48

De all-turn? Bestaat die nog? Of bedoel je de multi turn?

@GiGi. Je hebt gelijk. Ik had het niet opgeschreven, maar het is een terechte correctie. En de Experience was de 84. Overigens waren er veel meer snowboard testers dan ski testers.

Hen48

Wat de Experience betreft vond ik die wat minder grip hebben en wat zoekerig. Bij een wat grotere breedte zou je dat niet verwachten.

Hen48

Wat de Experience betreft vond ik die wat minder grip hebben en wat zoekerig. Bij een wat grotere breedte zou je dat niet verwachten.

Hulst op 17 nov 2018 00:00

Daar heeft breedte op zich niet zo veel mee te maken denk ik. Als er veel rocker in zit en ze een niet al te grote radius hebben, kan ook een bredere ski op harde sneeuw wat zoekerig zijn of instabiel aanvoelen. Net als altijd: klein beetje op de kant zetten scheelt een hoop.

Goed werk @hulst. Heb hier net de Rossi’s binnen. Binnenkort ff proberen in Zoetermeer. Ook dagje ski experience geboekt in december, daarna weten we wat meer :)

Edwin van Riel

Had de eerste keer bij de Experience na gebruik van de Elite het gevoel van een Flymo maaimachine. En bij elke volgende toer wist ik beter hoe ermee om te gaan. Bij het testen van circa 8 ski’s in 2 uur tijd vind ik het wel lastig het verschil te duiden, behalve dan bij de Salomon Race en Atomic Redster S9, die ik voor de beperkte ruimte in de hal met de te ontwijken snowboarders wel heerlijk vond skien.

Hen48

Wie van dit forum gaan er de 23e naar Spaarnewoude? Als ik de mogelijkheid heb ga ik vanaf 20:30 testen.

@Hulst vond je de S9 niet veel te makelijk/ gevoelloos in de kantenwissel.
Eerlijkheidshalve voor mij de tegenvaller van 2018.
Gelukkig heb ik ze de zelfde week weer kunnen verkopen 👍

@Hooykaas. Ik ski normaal op Elan Amphobio 12 en 16. De 12 vooral indoor. Je weet dat deze laatate Amphibio’s erg geschikt zijn voor het kortere bochtenwerk. Ook de S9 vond ik, tezamen met de Salomon Race SL die ik na elkaar heb geskied op een goed geprepareerde indoorpiste, heerlijk in het korte bochtenwerk. Het was wellicht meer het feest der herkenning. Ik realiseer me wel dat je met deze ski’s niet de hele dag de pistes op gaat, maar enkel de eerste uren op goed geprepareerde pistes. Bovendien heb Ik met de ski 2 afdalingen gedaan. Dan praat je over 30 seconden. Niet echt veel voor een afgerond beeld.

Hen48

@Hulst vond je de S9 niet veel te makelijk/ gevoelloos in de kantenwissel.
Eerlijkheidshalve voor mij de tegenvaller van 2018.
Gelukkig heb ik ze de zelfde week weer kunnen verkopen 👍

Hooykaas op 23 nov 2018 20:03

Je moet ze wel zwaar op de voorkanten rijden tijdens de initiatie @Hooykaas. Ze zijn tenslotte ontworpen door Hirscher 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@GiGi weet jij al meer over de aanwezigheid van de merken aanstaande vrijdag in Zoetermeer? Hoop namelijk vooral op Fischer, ken ik ook eens een echte ski onderbinden😜

LA NORMA😍☃️

Fischer is nog niet bevestigd. Atomic, Salomon, Head, Augment, Rossignol en Elan wel.

Ik zou zeker ook even de nieuwe Rossignol Hero Elites gaan skiën, en de Experiences.

Rossi’s zijn een aanrader. Gisteren even een uurtje op de nieuwe ST Ti gestaan. Heerlijk energiek latje!

Edwin van Riel

Rossi’s zijn een aanrader. Gisteren even een uurtje op de nieuwe ST Ti gestaan. Heerlijk energiek latje!

evr66 op 26 nov 2018 14:45

Heb je de nieuwe of die van vorig jaar? Beiden lekker trouwens, maar de nieuwe is iets pittiger.

De nieuwe, het 18/19 model

null

Edwin van Riel

Nice! Ja die zijn heerlijk. Als mijn huidige 2015-2016 Völkl Racetiger GS het begeven, is de nieuwe Rossignol Hero ELite LT TI de voornaamste kandidaat om ze te vervangen. Echt heerlijk, die nieuwe Rossi Hero’s. En met de Plus TI ook een erg veelzijdig ding ertussen.

Ben wel benieuwd hoe ze zich straks buiten in de langere bochten houden. Wellicht dat het tijd gaat worden afscheid te nemen van de LT’s (oude model, nog voor de Ti :)). Skibox begint wat vol te raken :)

Edwin van Riel

Ben wel benieuwd hoe ze zich straks buiten in de langere bochten houden. Wellicht dat het tijd gaat worden afscheid te nemen van de LT’s (oude model, nog voor de Ti :)). Skibox begint wat vol te raken :)

evr66 op 26 nov 2018 15:05

Ski’s weg doen? Grotere skibox kopen!

Plaats een reactie