Tignes/ Val d'Isère of Les Arcs/ La plagne

Hoi,

ik zou graag even jullie mening willen horen. Wat is de beste keuze voor de Kerstvakantie Tignes/ Val d’Isère of Les Arcs/ La plagne?
qua

  • sneeuwzekerheid (kwaliteit van de pistes bij weinig sneeuw in Les Arcs is dit namelijk fantastisch)
  • drukte
  • piste aanbod

hartelijk dank,
Josse12

In Tignes & Val d’Isère wordt de drukte veel beter verspreid dan in Paradiski. In nbeide gebieden ben ik in zowel kerstvakanties als krokusvakanties geweest en in Paradiski werd ik van de drukte en bottlenecks behoorlijk ongelukkig. Ik Tignes en Val d’Isère had ik dat helemaal niet.
Qua sneeuwzekerheid en pistekwaliteit ontloopt het elkaar nauwelijks.

La plagne: veel te druk: daar ga ik enkel in april heen.
Les arcs: noordhellingen, veel te koud/weinig zon met kerst
Tignes , val d’isere: daar ga ik heen met kerst en krokus. Wel veel echte zwarte pistes.

Mijn keuze is tignes le lac, val claret is meer om te feesten.

Val d’isere is meer een echt winterdorp, maar iets duurder.

Vind persoonlijk dat de preparatie van de pistes in VdI/Tignes bij weinig sneeuw een stuk beter is. We staan al een jaar of 15 bij Les Arcs met de kerst, maar in mindere jaren (bv winter 16/17) nemen we de moeite naar VdI te rijden vanwege de sneeuw en preparatie. Les Arcs is prettiger wanneer er in de sneeuw geskied moet worden, meer lager gelegen pistes in de bossen die wat beschutting er zicht geven. Combineren kan ook, afhankelijk van situatie en het weer, best of both worlds. Kijk dan voor skipassen even op ski-a-la-carte. Te gebruiken voor beide gebieden, nette prijzen en je betaalt alleen wat je gebruikt.

Edwin van Riel

Dat is niet zo ingewikkeld, EK ligt mijlenver voor op Paradiski qua kwaliteit van het skigebied.

The older I get, the better I was

100% Val d’Isere/Tignes en dan grote voorkeur voor Val d’Isere. En qua drukte, ga de kerstweek (1e week van de vakantie), veel rustiger dan de oud/nieuwweek.

Ook ik zou voor Tignes en co gaan.

Mr. Slow

Plaats een reactie