Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

Een echt gezellig tentje is de nordhang jause. Bij de brembergsleper naar beneden en even de weg oversteken. De brembergsleper is open op dit moment dus dat kan goed. Het is kleinschalig, gezellig en het eten is er met liefde bereid. Je betaalt maar de helft ook van wat je in de rest van het gebied kwijt bent.

Matthias123 op 15 jan 2019 21:09

Schneewittchenhaus is ook gezellig en lekker eten, wel splinternieuw en geen Oostenrijks kroegje…
De bar onder de Skischans kan ik ook aanraden, lekkere appelstrudel en pannenkoeken en geen Wifi…"Talk tot each other and get drunk"😀

Triple-T op 15 jan 2019 23:22

Sneeuwwitje is mij veel te massaal. Het drinken is zelfbediening. Het is er vaak erg druk. Je moet lang wachten op eten van matige kwaliteit voor een (te) hoge prijs. Het ziet er sfeervol uit maar daar is wel alles mee gezegd. Dan kan je tegenwoordig nog beter in het vernieuwde rauher busch gaan eten.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 16 jan 2019 07:17

Born to Ride

In de drukke weekenden zou ik hier ook niet gaan lunchen. Door de week is het erg goed te doen.

Een echt gezellig tentje is de nordhang jause. Bij de brembergsleper naar beneden en even de weg oversteken. De brembergsleper is open op dit moment dus dat kan goed. Het is kleinschalig, gezellig en het eten is er met liefde bereid. Je betaalt maar de helft ook van wat je in de rest van het gebied kwijt bent.

Matthias123 op 15 jan 2019 21:09

Schneewittchenhaus is ook gezellig en lekker eten, wel splinternieuw en geen Oostenrijks kroegje…
De bar onder de Skischans kan ik ook aanraden, lekkere appelstrudel en pannenkoeken en geen Wifi…"Talk tot each other and get drunk"😀

Triple-T op 15 jan 2019 23:22

Sneeuwwitje is mij veel te massaal. Het drinken is zelfbediening. Het is er vaak erg druk. Je moet lang wachten op eten van matige kwaliteit voor een (te) hoge prijs. Het ziet er sfeervol uit maar daar is wel alles mee gezegd. Dan kan je tegenwoordig nog beter in het vernieuwde rauher busch gaan eten.

Matthias123 op 16 jan 2019 07:16

Rond kerst was ik met vrienden in Winterberg en de eerste dag bij Sneeuwwitje gegeten en vonden het ook niet bijzonder. Het was er niet druk dus de bediende kwam bij ons wel het drinken brengen. De volgende dag maar weer naar de rauher busch gegaan en lekker gegeten.

Übung macht den meister!!!

Hé, enorm bedankt voor de tips! Ik ga er kijken en proeven van sfeer en eten.

Dit is wel grappig.
Schneewittchenhaus en rauher Busch is van de zelfde eigenaar als ik me niet vergis.
😃

Vanmorgen prima pistes. Nu natte kapot geskiede boel.
Geen ijsplaten.
Logisch allemaal want het vriest niet. 🙄
Een pak minder sneeuw dan een maand geleden.
Een pak minder goede condities ook hoor. 😉

Bla, bla, bla.

Vanmorgen prima pistes. Nu natte kapot geskiede boel.
Geen ijsplaten.
Logisch allemaal want het vriest niet. 🙄
Een pak minder sneeuw dan een maand geleden.
Een pak minder goede condities ook hoor. 😉

bartvwg op 16 jan 2019 12:47

Maar ook rustig vermoed ik?

Na de regen van gisteravond en vannacht is het inderdaad een heel stuk minder dan gisteren. Gelukkig is de temperatuur nu weer aan het zakken en zal het in de loop van de middag gaan vriezen waardoor de pistes weer beter worden. Wel oppassen voor gladde wegen straks. Maandag waren er een hoop ongelukken in Winterberg door opvriezend ijs op de wegen.

Born to Ride

Vanmorgen prima pistes. Nu natte kapot geskiede boel.

Geen ijsplaten.
Logisch allemaal want het vriest niet. 🙄
Een pak minder sneeuw dan een maand geleden.
Een pak minder goede condities ook hoor. 😉

bartvwg op 16 jan 2019 12:47

Maar ook rustig vermoed ik?

HN65 op 16 jan 2019 12:54

Ja valt best mee. Niet zo rustig als in december iig.

Schneewitchen is niet direct een aanrader qua eten. 😉

Bla, bla, bla.

Ja valt best mee. Niet zo rustig als in december iig.

Schneewitchen is niet direct een aanrader qua eten. 😉

bartvwg op 16 jan 2019 13:19

Vorig jaar waren wij er nochtans tevreden, ook deze zomer op het terras eens een dessert gegeten en dat was prijs kwaliteit zeker OK. Maar smaken verschillen natuurlijk…

In het Bobhaus vond ik het veel te duur daarentegen

In het Bobhaus vond ik het veel te duur daarentegen

Triple-T op 16 jan 2019 13:26

Daar schijnt iedereen het wel over eens te zijn. Al smaakte de cola die ik daar op heb best prima.

Übung macht den meister!!!

Een echt gezellig tentje is de nordhang jause. Bij de brembergsleper naar beneden en even de weg oversteken. De brembergsleper is open op dit moment dus dat kan goed. Het is kleinschalig, gezellig en het eten is er met liefde bereid. Je betaalt maar de helft ook van wat je in de rest van het gebied kwijt bent.

Matthias123 op 15 jan 2019 21:09

Yep, helemaal mee eens!. Het is overigens wel een klein hutje, waar dan weer een soort van partytent (met kacheltjes) bijgezet is.

Een echt gezellig tentje is de nordhang jause. Bij de brembergsleper naar beneden en even de weg oversteken. De brembergsleper is open op dit moment dus dat kan goed. Het is kleinschalig, gezellig en het eten is er met liefde bereid. Je betaalt maar de helft ook van wat je in de rest van het gebied kwijt bent.

Matthias123 op 15 jan 2019 21:09

Yep, helemaal mee eens!. Het is overigens wel een klein hutje, waar dan weer een soort van partytent (met kacheltjes) bijgezet is.

rppol op 16 jan 2019 15:51

Daar heb ik afgelopen zomer wel gezeten toen we een pauze namen van Mountainbiken, lekkere Flammkuchen daar

Ben momenteel een dag skiën in Winterberg. Vanochtend bewolkt en even een zonnetje en sinds 13:00 sneeuwt het continu. De temperatuur gaat over een uurtje onder het vriespunt en dan blijft het sneeuwen als het goed is. Condities zijn prima - soms wat pappig onderaan de pistes.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/f1583bf3ddd2ac22e11eba46...

Amai, kleine burre ziet er goed uit

Wat een verschil met nu

null

Ik verwacht dat komend weekend alles open kan. Vandaag is er ongeveer 10 cm bijgevalleb.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik verwacht dat komend weekend alles open kan. Vandaag is er ongeveer 10 cm bijgevalleb.

Harry(Winterberg) op 17 jan 2019 17:41

Hopelijk kan dat ook in Willingen!

#wakeupwhereyouwant

In het Bobhaus vond ik het veel te duur daarentegen

Triple-T op 16 jan 2019 13:26

Daar schijnt iedereen het wel over eens te zijn. Al smaakte de cola die ik daar op heb best prima.

RFKANGOO op 16 jan 2019 13:33

De cola van de kinderen was z’n geld meer dan waard, zodat wij met de ouders even lekker een paar runs konden doen ;-)

Als ik de berichten zo lees gaan we een topweekeind tegemoet!
Weet iemand of het mogelijk is om 's avonds al je skipassen te kopen? We komen rond 20u aan, zitten in Silbach. Ik zag dat de supermarkt daar tot 22u open is, dat is in ieder geval ook alvast handig.

Gouden regel: ski eerst naar beneden en koop dan je skipas. NIET bij liften 10 en 12 en oefenweide!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 18 jan 2019 00:03

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik ga proberen om ze bij Landal aan te schaffen (daar zitten we niet ver vandaan). Net met Landal aan de telefoon gezeten (weliswaar in NL) en de dame daar verwachtte dat ik daar, ook als niet-gast, gewoon mijn skipas kan kopen. Groot voordeel: de openingstijden :-)
Vandaag kan ik daar nog tot 20u terecht, morgen al vanaf 7:30. Ik laat het wel weten als het gelukt is.

Weet iemand of het mogelijk is om 's avonds al je skipassen te kopen? We komen rond 20u aan, zitten in Silbach. Ik zag dat de supermarkt daar tot 22u open is, dat is in ieder geval ook alvast handig.

G11ling op 17 jan 2019 19:08

Bij de receptie van Hotel Resort Winterberg worden ze ook verkocht. Daar zit tot 21:00 iemand. https://www.hotelwinterberg-resort.nl/nl/wintersport/prijzen…
Ik vraag me trouwens af of dat bij meerdere hotels daar mogelijk is.

Gouden regel: ski eerst naar beneden en koop dan je skipas. NIET bij liften 10 en 12 en oefenweide!

Harry(Winterberg) op 18 jan 2019 00:02

Waar moet je ze dan WEL kopen? Zit je bij lift 10 niet al ‘onderaan’?

Let it snow

Op de avonden van het flutlicht skien is het ook mogelijk om voor de volgende dagen al skipassen te kopen aan de kassa’s. Ook dan is het lekker rustig.

Born to Ride

Gouden regel: ski eerst naar beneden en koop dan je skipas. NIET bij liften 10 en 12 en oefenweide!

Harry(Winterberg) op 18 jan 2019 00:02

Waar moet je ze dan WEL kopen? Zit je bij lift 10 niet al ‘onderaan’?

JurrianvanLoo op 18 jan 2019 12:21

Bijvoorbeeld onderaan quickjet, te bereiken vanaf de brabander zonder een lift te nemen. De kiost onderaan de bbx, te bereiken vanaf halverwege de bremberg. Onderaan sneeuwwitje of de panoramabahn op de kappe. De kassa aan de bremberg sleper bij de nordhang.

Born to Ride

Op de avonden van het flutlicht skien is het ook mogelijk om voor de volgende dagen al skipassen te kopen aan de kassa’s. Ook dan is het lekker rustig.

Matthias123 op 18 jan 2019 12:21

Kijk, dit zijn tips waar ik mee vooruit kan :-)
Danku Mathhias en @rppol

Volgens mij, als je er optijd bent (zeg half 9) Kun je overal wel rustig kaartjes kopen… onderaan P2 in ieder geval wel (ervaring)

Let it snow

Vandaag weer top weer - zonnetje en temperaturen onder het vriespunt. Sommige pistes zijn wel grote ijsplaten zoals de zwarte en rode bij de Kappe. En Matthias123, dank voor de tip wbt Nordhang Jause. Heerlijk eten, top personeel en heel betaalbaar! En lekker rustig vandaag - de Nordhang is nog dicht.

Vandaag weer top weer - zonnetje en temperaturen onder het vriespunt. Sommige pistes zijn wel grote ijsplaten zoals de zwarte en rode bij de Kappe. En Matthias123, dank voor de tip wbt Nordhang Jause. Heerlijk eten, top personeel en heel betaalbaar! En lekker rustig vandaag - de Nordhang is nog dicht.

*bericht bewerkt door 18R36L op 18 jan 2019 14:05

Zit er ook een skipas kassa bij de quickjet?

Plaats een reactie