Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

Vandaag geskied in Willingen. De hele dag stonden de sneeuwkanonnen aan en de pistes zijn dan ook voorzien van een dikke laag sneeuw. Het was de eerste keer na ongeveer 5 keer Winterberg maar wat een verademing. Heerlijke lange pistes, geen wachtrijen, geen stuntpiloten en spijkerbroeken. Lekkere pistes waar je echt wel even het gevoel krijgt dat je een paar 100 meter op een alpen piste skiet. De Kohlerhagen piste en lift zijn dan ook echt een verrijking voor willingen.

null
null
null

Vandaag geskied in Willingen. De hele dag stonden de sneeuwkanonnen aan en de pistes zijn dan ook voorzien van een dikke laag sneeuw. Het was de eerste keer na ongeveer 5 keer Winterberg maar wat een verademing. Heerlijke lange pistes, geen wachtrijen, geen stuntpiloten en spijkerbroeken. Lekkere pistes waar je echt wel even het gevoel krijgt dat je een paar 100 meter op een alpen piste skiet. De Kohlerhagen piste en lift zijn dan ook echt een verrijking voor willingen.

null
null
null

josmulder op 21 jan 2019 22:11

Vanaf volgende week zal het ook razenddruk worden in Willingen. De rust afgelopen zondag kwam doordat het skigebied tot dan op een enkele lift na gesloten was.
In ieder geval prettig dat veel meer skigebieden geopend zijn en met een beetje mazzel komt daar na kómend weekend dankzij verse sneeuw nog een hoop bij.
Verwachting is ca. 20 cm, maar af en toe wel een tamelijk hoge sneeuwgrens, daardoor in de lagere gebieden wat minder.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

We willen volgende week woensdag een keer een dag naar winterberg
is het er dan kwa drukte goed te doen of moet ik me op het ergste voorbereiden? Of is willingen een betere optie? We zijn ervaren skiërs

Als de condities zo blijven zou ik op een doordeweekse dag voor Willingen kiezen.

Beide zijn prima te doen nu doordeweeks. Willingen heeft de langere afdalingen wat meer een alpengevoel geeft. Winterberg heeft meer variatie, alleen maar stoeltjesliften en een aantal zwarte pistes. De kans is wel dat in Willingen her en der nog de sneeuwkanonnen draaien overdag als het flink koud is, wat niet erg aangenaam is.

Born to Ride

Een geweldige verwachting als deze - aanhoudende vorst en enkele tientallen centimeters sneeuw de komende 2 weken - heb ik nog niet vaak gezien…

https://www.wetteronline.de/wettertrend/winterberg

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Komend weekend weer heel slecht weer in het Sauerland: veel neerslag, boven 750 meter vrijwel steeds sneeuw, daaronder vooral op zaterdag ook natte sneeuw of nog iets lager zelfs regen…

Het wil niet echt vlotten met de weekenden, met uitzondering van het waanzinnig mooie afgelopen weekend uiteraard…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Komend weekend weer heel slecht weer in het Sauerland: veel neerslag, boven 750 meter vrijwel steeds sneeuw, daaronder vooral op zaterdag ook natte sneeuw of nog iets lager zelfs regen…

Het wil niet echt vlotten met de weekenden, met uitzondering van het waanzinnig mooie afgelopen weekend uiteraard…

Harry(Winterberg) op 24 jan 2019 10:49

De kaarten zijn vandaag inderdaad beduidend slechter dan gisteren. De sneeuwgrens voor het weekend ligt een stuk hoger en de kou die eerst voor na het weekend op de kaarten stond is ook een eind verdwenen.

Born to Ride

Morgen ook al dat slechte weer? Of pas vanaf zaterdag?

Let it snow

Goed nieuws voor de liefhebbers van het funpark. Op de Postwiese in Neuastenberg zijn ze op dit moment volop bezig om het funpark te prepareren nadat ze de afgelopen week daar flink aan het besneeuwen zijn geweest. Vanaf het weekend kunnen de parkfans dus weer volop genieten van een leuk funpark in het Sauerland.

null

@JurrianvanLoo Morgen lijkt nog een mooie dag te worden, al is het afwachten wat de zon doet. Het lijkt zonnig te worden maar zoals zo vaak in Winterberg licht mist/nevel altijd op de loer. Het zal in ieder geval nog wel een mooie dag worden qua temperatuur met een graad of 5 vorst.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 24 jan 2019 14:50

Born to Ride

Goed nieuws voor de liefhebbers van het funpark. Op de Postwiese in Neuastenberg zijn ze op dit moment volop bezig om het funpark te prepareren nadat ze de afgelopen week daar flink aan het besneeuwen zijn geweest. Vanaf het weekend kunnen de parkfans dus weer volop genieten van een leuk funpark in het Sauerland.

null

@JurrianvanLoo Morgen lijkt nog een mooie dag te worden, al is het afwachten wat de zon doet. Het lijkt zonnig te worden maar zoals zo vaak in Winterberg licht mist/nevel altijd op de loer. Het zal in ieder geval nog wel een mooie dag worden qua temperatuur met een graad of 5 vorst.

Matthias123 op 24 jan 2019 14:48

Thanks voor de update! Zon is niet het belangrijkste. Aanwezigheid van koude en dus afwezigheid van regen wel! Ik post morgen wel paar fotootjes!

Let it snow

Zijn er wellicht mensen die 29 januari of 30 januari een dag naar winterberg gaan? Graag zou ik meerijden, mocht dit mogelijk zijn

Ienand nog een tipje waar je in het dorpscentrum een goede lap vlees (steak of spareribs) kunt eten?

Dorfalm ken ik en was prima. Nog andere adresjes?

Ienand nog een tipje waar je in het dorpscentrum een goede lap vlees (steak of spareribs) kunt eten?

Dorfalm ken ik en was prima. Nog andere adresjes?

Hessel op 24 jan 2019 18:12

Irish pub

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/852f02ccff65688fb18e1250...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/44d7f962a64d25a6cfdf1996...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/f19fc9e84b2bc60cd1a9bb0b...

Lekker weerje hoor!

Iemand een lunchtip?

Let it snow

@JurrianvanLoo De nordhang Jause. Lekker rustig en heerlijk eten. Even langs de bremberg sleper naar beneden en de weg oversteken. Op het parkeerterrein daar zit een gezellig klein hutje met prima eten voor een heel schappelijke prijs. Alles wordt daar vers voor je bereid en je betaalt maar net iets meer dan de helft van wat je in de al die vreetschuren aan de piste betaald.

Born to Ride

@JurrianvanLoo De nordhang Jause. Lekker rustig en heerlijk eten. Even langs de bremberg sleper naar beneden en de weg oversteken. Op het parkeerterrein daar zit een gezellig klein hutje met prima eten voor een heel schappelijke prijs. Alles wordt daar vers voor je bereid en je betaalt maar net iets meer dan de helft van wat je in de al die vreetschuren aan de piste betaald.

Matthias123 op 25 jan 2019 11:32

Alsook hebben ze er een opvallende lekkere Weizen Alcoholfrei

lekkere Weizen Alcoholfrei

HN65 op 25 jan 2019 12:25

Contradictio in terminis

@JurrianvanLoo Dat kan ik alleen maar beamen. Afgelopen maandag nog bij de Norhang Jause gaan lunchen. Ook de Apfelstrudel is heerlijk!

lekkere Weizen Alcoholfrei

HN65 op 25 jan 2019 12:25

Contradictio in terminis

rppol op 25 jan 2019 12:29

Dat dacht ik dus ook altijd, niet dus. Ik was oprecht positief verrast.

@JurrianvanLoo De nordhang Jause. Lekker rustig en heerlijk eten. Even langs de bremberg sleper naar beneden en de weg oversteken. Op het parkeerterrein daar zit een gezellig klein hutje met prima eten voor een heel schappelijke prijs. Alles wordt daar vers voor je bereid en je betaalt maar net iets meer dan de helft van wat je in de al die vreetschuren aan de piste betaald.

Matthias123 op 25 jan 2019 11:32

En nog iemand die het kan beamen: veruit de beste ervaring van heel Winterberg. Super vriendelijke mensen en echt lekker eten.

ziet er goed uit @JurrianvanLoo, wij gaan er woensdag voor een dag naar toe.

Het gaat daar druk worden in de Nordhang als er veel mensen dit forum lezen…

Ik ga volgend weekend met mijn neef.

Het plan is om vrijdagavond te gaan skien in Willingen. En zaterdag in Winterberg. Heeft iemand nog tips?

Ik ga volgend weekend met mijn neef.

Het plan is om vrijdagavond te gaan skien in Willingen. En zaterdag in Winterberg. Heeft iemand nog tips?

Jeroen28 op 25 jan 2019 14:02

Ja, de topics over Winterberg/Sauerland hier doornemen. Daar staan zowat alle tips in die je maar kunt bedenken.

Het gaat daar druk worden in de Nordhang als er veel mensen dit forum lezen…

Triple-T op 25 jan 2019 14:01

Tja, is ook gewoon goed.
En 's avonds naar de Kupferpfanne in het centrum of Big Mountain (enorm verbeterd!) aan de Fichtenweg/weg naar Kahler Asten, net voorbij bergstation piste 1, linkerzijde.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Sneeuw ondertussen nog heel goed, morgen ondanks regen ook, vanaf zondag weer dalende sneeuwgrens en verse Schneee!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Condities zijn inderdaad prima, alles is open behalve de Nordhang.
Op de steilhang en de zwarte piste op de Kappe is het wel licht ijzig vanwege de kunstsneeuw en het vele geschraap, maar prima te doen.

@JurrianvanLoo De nordhang Jause. Lekker rustig en heerlijk eten. Even langs de bremberg sleper naar beneden en de weg oversteken. Op het parkeerterrein daar zit een gezellig klein hutje met prima eten voor een heel schappelijke prijs. Alles wordt daar vers voor je bereid en je betaalt maar net iets meer dan de helft van wat je in de al die vreetschuren aan de piste betaald.

Matthias123 op 25 jan 2019 11:32

Daar ‘S ochtends voor een choco gezeten, de andere 2 van het gezelschap hadden geen zin om er weer heen te gaan. Is quick’s geworden. Opsich prima, niks bijzonders Haha.

Lekker dagje gehad. Niet druk, 1x 5 min moeten wachten bij lift 10, verder hooguit enkele stoeltjes. Het zonnetje liet zich heel even zien. Sneeuw was prima door de koude temperaturen

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/26a0a2b76c5f1f53bf27432b...

Let it snow

Het Sauerland heeft mazzel de grote neerslag zone die veel regen zou brengen vandaag trekt net langs de regio. Het heeft wel een beetje geregend en het zal nog wat miezeren, maar de schade gaat enorm meevallen. Vooral voor de kleinere gebieden die weinig kunstsneeuw capaciteit hebben is dit erg goed nieuws.

Born to Ride

Plaats een reactie