Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

Gaat de goede kant op. Hopelijk werkt het weer een beetje mee voor een goede Kerst dit jaar.

Ben daar ook weekend voor en tijdens kerst.
Maar ik verwacht er niks van, kan alleen maar meevallen.

Dit is het basislaagje waar ze hopelijk op voort kunnen bouwen zodat met/rond kerst er wintersport mogelijkheden zijn.

Willingen houd zich nog stil overigen (wel logisch met de oplopende temperaturen de komende week)

Neuastenberg heeft ook de kanonnen draaien. Het lijkt vannacht flink koud te worden bij een niet al te hoge luchtvochtigheid. Erg goed weer dus om flink te produceren. zo kunnen ze in een paar uur waarschijnlijk meer produceren dan vorige week in een hele dag.

Born to Ride

Ik snap m’n god niet waarom ze de sneeuwkanonnen nu aanzetten. Volgende week wordt het 8 graden met regen. Alles voor niets lijkt mij.

Vanmorgen gelezen dat ze depots willen gaan aanleggen. Facebook is niet mijn vriend, maar af en toe staat er wat nuttigs op :)

Ik snap m’n god niet waarom ze de sneeuwkanonnen nu aanzetten. Volgende week wordt het 8 graden met regen. Alles voor niets lijkt mij.

dekkie op 28 nov 2018 08:10

Ze spuiten alles op hopen, kunstsneeuw is zeer goed bestand tegen hogere temperaturen en regen. Wanneer alles op grote hopen ligt zal er maar een klein beetje wegsmelten. Ze hopen iedere keer als er weer een klein dipje in de temperatuur is weer wat er bij te spuiten zodat de kans het grootst is dat ze in ieder geval met de kerstvakantie kunnen openen. In het verleden hebben ze geregeld de fout gemaakt zulke buitenkansen niet te benutten met als gevolg dat er alleen op de poppenberg maar 1 afdaling open was. Afgelopen dagen was het ook warmer en heeft het ook geregend, de pistes waar kunstsneeuw op was gespoten waren nog gewoon wit.

Born to Ride

Op de poppenberg ziet het toch mooi wit, er lijkt al best wel een aardig laagje kunstsneeuw te liggen. Ook de sneeuwhopen van de Snowmakers zijn goed te zien:

null

Born to Ride

Komend weekend blijft het gebied nog gesloten, productie is om reserves te hebben richtng de kerstvakantie.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Eens benieuwd, ik hoop de woensdag voor de kerstvakantie te kunnen gaan.

Bla, bla, bla.

Heb de hoop op de maandag voor de kerstvakantie. Al zullen niet alle pistes open zijn, druk zal het dan ook nog niet zijn vermoed ik.

@Waalzicht, ik was er afgelopen jaar op maandag 18 December. Het was echt nagenoeg uitgestorven toen, terwijl nagenoeg alles open was. Alleen de kleine liftjes zoals de st georg en astenstrasse waren gesloten.

null

null

Born to Ride

@Waalzicht, ik was er afgelopen jaar op maandag 18 December. Het was echt nagenoeg uitgestorven toen, terwijl nagenoeg alles open was. Alleen de kleine liftjes zoals de st georg en astenstrasse waren gesloten.

null

null

Matthias123 op 28 nov 2018 14:58

Dit zou wel het best mogelijke scenario zijn! Dan moeten de voorspellingen nog wel de goede kant op draaien alleen…

Snowmakers op de poppenberg doen hun werk tijdens het huidige herfstachtige weer in winterberg.

@Waalzicht, ik was er afgelopen jaar op maandag 18 December. Het was echt nagenoeg uitgestorven toen, terwijl nagenoeg alles open was. Alleen de kleine liftjes zoals de st georg en astenstrasse waren gesloten.

null

null

Matthias123 op 28 nov 2018 14:58

Klopt, toen had het uitzonderlijk hard gesneeuwd waarbij zelfs het dak van de brabander apres ski hut was bezweken onder de sneeuw:

null

https://twitter.com/bergbrabant/status/1069505354936057857?s…

Gisterochtend bij Möppi: 6 graden, stromende regen en. … sneeuwproductie

Op een of andere manier wil de foto niet uploaden. Ook hier te zien:

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 03 dec 2018 09:18

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het na het weekend helemaal los. Lage temperaturen en flink wat natuursneeuw. Perfecte combinatie zo vlak voor de kerstvakantie. Pistes van gemixte sneeuw vind ik altijd nog net wat lekkerder dan van pure kunstsneeuw.

Born to Ride

Klopt, toen had het uitzonderlijk hard gesneeuwd waarbij zelfs het dak van de brabander apres ski hut was bezweken onder de sneeuw:

null
[post]dekkie op 2 dec 2018 11:44[/post][/quote]

Het dak is niet bezweken onder de sneeuw…
Het dak is geraakt door een bus die door de sneeuwval moeite had om mooi rechtdoor te rijden…

Ik las goede voorspellingen voor komende week. Dat zou mooi zijn, dan kunnen ze alvast gaan warmdraaien voor de Kerst…

Ik las goede voorspellingen voor komende week. Dat zou mooi zijn, dan kunnen ze alvast gaan warmdraaien voor de Kerst…

Mike123 op 6 dec 2018 19:54

Mja, 't wordt zoals 't er in de laatste berekeningen naar uit ziet naar 't eind van volgende week toe wel kantje-boordje met de sneeuwgrens: stroming vanaf donderdag net iets te veel West, waardoor er zachtere lucht dreigt mee te glippen…

Ik ben zeer benieuwd. Wij zouden de 19e gaan, maar ik heb er een hard hoofd in. De voorspellingen schuiven maar door.

Ik ben zeer benieuwd. Wij zouden de 19e gaan, maar ik heb er een hard hoofd in. De voorspellingen schuiven maar door.

JWWietsma op 7 dec 2018 11:06

Hie dan ook zijn er meerdere pistes open dankzij de Snowmakersystemen

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Op Weeronline zie je dat het volgende week gaat vriezen en dat het ook gaat sneeuwen! 👍

null

Laatste GFS-run ongunstig, ECMWF-run gematigd positief inzake sneeuw en vorst richting de start van de kerstvakantie… Spannend! De sneeuwvijvers lopen intussen lekker vol, dat dan weer wel!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 07 dec 2018 19:32

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Laatste GFS-run ongunstig, ECMF-run gematigd positief inzake sneeuw en vorst richting de start van de kerstvakantie… Spannend! De sneeuwvijvers lopen intussen lekker vol, dat dan weer wel!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

inmiddels weer gunstiger kaarten, neerslag op deKahler Asten overgegaan in natte sneeuw

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik zie nu vrijwel overal geen sneeuw meer op de voorspelling. Op 2 a 3cm na eind deze week.

Harry, gaat zodra het onder nul is de rest van de kanonnen ook aan?

@JWWietsma natuursneeuw doet sowieso weinig in Winterberg. Komende week gaat het ongeveer iedere nacht matig vriezen dus die kanonnen zullen volop gaan brullen zo voor de kerstvakantie. Donderdag blijft het zelfs heel de dag matig vriezen. Volgend weekend ligt er overal een dik pak kunstsneeuw op. De bassins zijn ook nog lekker bijgevuld afgelopen week.

Born to Ride

Laatste GFS-run ongunstig, ECMF-run gematigd positief inzake sneeuw en vorst richting de start van de kerstvakantie… Spannend! De sneeuwvijvers lopen intussen lekker vol, dat dan weer wel!

Harry(Winterberg) op 7 dec 2018 19:32

Wat bedoel je met sneeuwvijvers?

Laatste GFS-run ongunstig, ECMF-run gematigd positief inzake sneeuw en vorst richting de start van de kerstvakantie… Spannend! De sneeuwvijvers lopen intussen lekker vol, dat dan weer wel!

Harry(Winterberg) op 7 dec 2018 19:32

Wat bedoel je met sneeuwvijvers?

JWWietsma op 8 dec 2018 19:43

Waterreservoirs voor de sneeuwkanonnen.

Plaats een reactie