Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

Dit jaar ligt de krokus en Pasen te ver uit elkaar. Ook in Oostenrijk zien we een super rustige week momenteel. Vorig jaar was ik in Winterberg het 2de weekend van Maart en toen was het wel redelijk druk! Maar ja, ze hebben Kerst en Krokus gehad, een goed seizoen lijkt me in Winterberg. :)

*bericht bewerkt door Joy85 op 25 mrt 2019 16:20

@RFKANGOO @Dekkie Ik was gisteren inderdaad in Winterberg. Het was inderdaad rustig, de mensen die ik op de piste zag, zag ik dan ook meerdere keren voorbij komen. Ik denk dat er zo’n zeventig mensen waren. Gebaseerd op wat ik heb gezien en hoeveel auto’s er stonden.

De pistes waren gisteren prima te doen, er lag een laagje poeder van zo’n 2 centimeter toen ik aankwam. Toen ik wegging (rond 13:00) lag er alweer ietsjes meer. Het was ook een prima temperatuur (rond de 0 graden).

Carnas on Tour

Hoe zit het met de liften komend weekend; welke draaien er dan nog?

@Jochemgerrits Ik denk dat dezelfde liften draaien als die nu ook open zijn, de Kappe zag er sowieso al heel slecht uit, die is ook dicht natuurlijk.

Carnas on Tour

@jochemgerrits

Ik ben vandaag vandaag ook teruggekomen van 2,5 dag Winterberg en vanmorgen was het super skien tot uurtje of 11:00 mede door laagje verse sneeuw, na 11:00 werd het goed papperig. Tot zondag (31 maart) kun je sowieso skien, ik denk ook net als svennoo dat dezelfde liften open zijn als vandaag dus je kan een leuk rondje maken vanaf de poppenberg tot schneewittchen, liften 8-9 zijn dicht maar de pistes die daar bijhoren die kun je gewoon pakken (weliswaar niet geprepareerd) maar goed begaanbaar die komen namelijk bij de “kleine Büre” lift uit en die loopt wel!
De einde Maart zon doet flink zijn werk dus houd rekening met papsneeuw.

Laatste weekend en dan sluit de skitent. Wederom 100 dagen skiën; wat hebben ze dat daar toch goed voor elkaar.

Deze zomer beginnen ze met de eerste lift naar de uitbreiding naar Neuastenberg?

Laatste weekend en dan sluit de skitent. Wederom 100 dagen skiën; wat hebben ze dat daar toch goed voor elkaar.

Deze zomer beginnen ze met de eerste lift naar de uitbreiding naar Neuastenberg?

Frank66 op 30 mrt 2019 08:03

Inderdaad: sleeplift 11 (met een zeer oninteressante uiterst vlakke afdaling) krijgt een 6-zitter. Ik heb zo’n vermoeden dat in het huidige sleepliftspoor het verval een stukje beter is dan op de huidige piste, zodat het toch nog een beetje skibaar wordt.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dat is een mooie stap, als daar inderdaad een stoeltjeslift komt. Voor deze afdaling absoluut niet de moeite waard, maar voor de toekomst dus wel. Mooi.
Harry, heb jij enig idee of ze de sleper op de Nordhang ook ooit willen vervangen?

Dat is een mooie stap, als daar inderdaad een stoeltjeslift komt. Voor deze afdaling absoluut niet de moeite waard, maar voor de toekomst dus wel. Mooi.
Harry, heb jij enig idee of ze de sleper op de Nordhang ook ooit willen vervangen?

Mike123 op 30 mrt 2019 15:38

Dat zal inderdaad de volgende stap wezen om daar ook een stoeltjeslift van te maken als volgende stap in de verbinding met alt en neuastenberg

Born to Ride

Waarschijnlijk de laatste sneeuw van dit seizoen:

null

Born to Ride

De snowfarming is passé?

Ik had het verkeerde item los willen trekken blijkbaar. Hopelijk kunnen we binnen 5 weken weer skiën in Winterberg en lees graag de sneeuwupdates, zo die er zijn.

Titel mogelijk aanpassen naar 19/20

*bericht bewerkt door HN65 op 04 nov 2019 23:30

Titel mogelijk aanpassen naar 19/20

HN65 op 4 nov 2019 23:30

(Nieuw) topic is er al: https://www.wintersport.nl/forum/topic/481878

Titel mogelijk aanpassen naar 19/20

HN65 op 4 nov 2019 23:30

(Nieuw) topic is er al: https://www.wintersport.nl/forum/topic/481878

rppol op 4 nov 2019 23:34

Oh dank, sjess, ik ben echt niet scherp vandaag. Dan kan deze ook dicht, dank!

Never mind.

*bericht bewerkt door michelr op 05 nov 2019 11:16

Plaats een reactie