Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

Dank voor de update! Ik zag dat het momenteel tot Maandag open zou moeten zijn en daarna nog niet meer info dus ben benieuwd naar de Dinsdag. Veel plezier daar!

Tomver op 15 dec 2018 12:40

Dankje! Zit je nog te denken om te gaan?

Ja als het open is misschien wel, sowieso m’n boardje gewaxed en de winterbanden klaar gelegd. Die kunnen er morgen nog wel onder. Ik houd het in de gaten! Ga je zelf nou nog lang?

*bericht bewerkt door Tomver op 15 dec 2018 22:18

Waarom zouden ze niet open zijn? In principe is hun seizoen nu gewoon geopend.

En ja hoor… Komend weekend staat de kerstdooi weer eens in de kaarten…
Ze souden die eens af moeten schaffen!
Vooralsnog lijkt er voldoende sneeuw te liggen om dit goed te doorstaan

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Waarom zouden ze niet open zijn? In principe is hun seizoen nu gewoon geopend.

JWWietsma op 16 dec 2018 09:17

Waarom zouden ze niet open zijn? In principe is hun seizoen nu gewoon geopend.

JWWietsma op 16 dec 2018 09:17

Omdat ze specifiek zeggen zaterdag en zondag open te zijn, vervolgens het volgende zeggen :

The snow machines will also run during ski operation. We have to take advantage every hour to produce as much snow as possible for the Christmas holidays. On Monday the lift operation will continue. Unfortunately, we can not answer any further questions as to when which lifts will be running.

Ik hoop dan snel wat te lezen over de rest van de week.

Ik haal daar alleen maar uit dat ze verder geen toezeggingen doen over welke liften er verder nog open gaan en wanneer.

liften draaien gewoon door. Normaliter tot begin april. Traditioneel wordt de kerstvakantie qua sneeuw weer de moeilijkste periode, maar ik denk dat de Snowfactory’s onmiddellijk hun sneeuwvruchten kunnen afwerpen!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 16 dec 2018 10:52

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Toch eens benieuwd of ze woensdag open zijn. 🤔🤔

Bla, bla, bla.

Ze blijven gewoon open hoor. Ze gaan zelfs iedere dag wat meer openen waarschijnlijk. Het kost alleen tijd om alles goed te prepareren. De dooi valt vandaag ook wat later in waardoor ze ook vandaag nog lekker kunnen produceren. Op dit moment vriest het nog bijna 7 graden op de toppen en een graad of 5 in de dalen. Het traditionele weihnachtsstauwetter staat inderdaad helaas weer op de kaarten al lijkt het dit jaar met maar net enkele graden boven 0 mee te vallen.

Born to Ride

Woensdag wekker zetten dan. 😉
Waar parkeer je dan het best? 🤔

Bla, bla, bla.

Gisteren was ik ook ter plaatse, foto’s nemen was niet nodig aangezien een of andere Duitser dat heeft gedaan: https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=60581…
Grappige is dat ie mij dan toevallig ook nog op één van zijn foto’s heeft gezet 🤣

Kwaliteit van de pistes was goed, behalve op de Remmeswiese, waar de sneeuwkanonnen vervelende plaksneeuw produceerden waar je telkens bijna met je gezicht naar voor werd gekatapulteerd.

Kwaliteit van de pistes was goed, behalve op de Remmeswiese, waar de sneeuwkanonnen vervelende plaksneeuw produceerden waar je telkens bijna met je gezicht naar voor werd gekatapulteerd.

Skiwi op 16 dec 2018 12:16

Sorry dat ik het ga zeggen, maar ook enorm om kunnen lachen vanuit de Rauher Busch. Als je het door hebt is het toch anders 😂😂

Edit: Ik ben mezelf ook tegengekomen op 1 van die foto’s 😂

*bericht bewerkt door DutchIvo op 16 dec 2018 12:33

Willingen gaat voorlopig niet open.
Gezien de weersvooruitzichten denk ik dat het daar noppes wordt voor het begin van de kerstvakantie.

Bla, bla, bla.

Wanneer zullen ze de liften van de bremberg openen? Want daar zijn de langste afdalingen… Wilde eigenlijk woensdag gaan maar zie dat er nu pas 2,3 km piste open is…

De foto’s van de duitser gezien, toch indrukwekkend hoeveel sneeuw ze daar in korte tijd kunnen produceren… nog twijfelachtig of ik dit jaar in de gelegenheid kom op de latten te staan, maar kriebelt toch.

Wanneer zullen ze de liften van de bremberg openen? Want daar zijn de langste afdalingen… Wilde eigenlijk woensdag gaan maar zie dat er nu pas 2,3 km piste open is…

ardjanvanbreugel op 17 dec 2018 12:47

De bremberg zijn in mijn optiek de minst interessante pistes in winterberg.uitgezonder de 8 .Ik kijk eerder uit naar de Kappe, maar dat zal nog wel ff duren

Hmmm ja maar dan kan je tenminste wel een beetje heen en weer skieën…
Hopelijk updaten ze even de piste info want op de site van winterberg is dat voor het laatst 14-12 gedaan…

Vandaag tot woensdag ben ik in Winterberg. Vandaag al flink wat geskied. De pistes liggen er goed bij. Wat op de site staat is werkelijk open. Vandaag zijn ze de hele dag bezig geweest met het prepareren/klaarmaken van de quick jet. De 10 waren ze ook aan bezig maar liggen nog flinke hopen sneeuw op net zoals bij de bure bremberg expres. Op de surenberg liggen geen sneeuwhopen maar is nog niet geprepareerd en niet open. Sneeuwwitchen en kappe ben ik niet in de buurt geweest dus geen idee hoe die er bij liggen. Het sneeuwt hier nu maar is vooral natte sneeuw.

Nu 7 liften (1 sleeplift) open. Hopelijk morgen nog 1 of 2 erbij.

Vraagje aan de Winterbergkenners: waar parkeer je nu (morgenvroeg) het best met de huidige geopende liften en pistes?

Bla, bla, bla.

Vraagje aan de Winterbergkenners: waar parkeer je nu (morgenvroeg) het best met de huidige geopende liften en pistes?

bartvwg op 18 dec 2018 08:27

ik zou P6 pakken, vind ik de fijnste.

don't count the days, make the days count !

Sneeuwtichen en de vier persoons stoeltjeslift aan de sneeuwwitchenkant van de kappe zijn ook open ondertussen

@bartvwg, als Sneeuwwitje open is zoals hierboven vermeld wordt dan P3 bij Sneeuwwitje☃️

LA NORMA😍☃️

@bartvwg, als Sneeuwwitje open is zoals hierboven vermeld wordt dan P3 bij Sneeuwwitje☃️

Piefke op 18 dec 2018 13:15

als sneeuwwitje open is zijn er 7 dwergen je voor geweest.

don't count the days, make the days count !

@bartvwg, als Sneeuwwitje open is zoals hierboven vermeld wordt dan P3 bij Sneeuwwitje☃️

Piefke op 18 dec 2018 13:15

Heb je van daaruit niet alleen maar toegang tot 1 piste? En niet tot de popjesberg en zo?
Dacht eerder aan P7?
Dadelijk wordt het nog ingewikkeld. :p

Bla, bla, bla.

@Piefke de verbinding via de bremberg naar de poppenberg is niet open. Er kan dus beter rond de poppenberg geparkeerd worden.

Born to Ride

Ah dan dacht ik juist.

Bla, bla, bla.

@Piefke de verbinding via de bremberg naar de poppenberg is niet open. Er kan dus beter rond de poppenberg geparkeerd worden.

Matthias123 op 18 dec 2018 13:22

Aah, Jep klopt, tenminste dan met de info in dit topic. Had gelezen dat de 10 ook open was maar er staat dat ze ermee bezig zijn…🙈

Dus @bartvwg als de verbinding er niet is richting de poppenberg dan niet P3😅 anders wel😜

LA NORMA😍☃️

Het zou wel goed kunnen dat de bremberg morgen ook open is. Dan is het inderdaad makkelijk parkeren bij sneeuwwitje.

Born to Ride

De kappe zijn ze trouwens ook aan het prepareren, dus met een beetje geluk gaat de kappe morgen ook helemaal open.

Born to Ride

Als dat zo is dat zelfs de kappe morgen open gaat dan zou ik heel de dag met de auto rondrijden en alle parkings bezoeken @bartvwg en dan aan het einde van de dag verslag doen welke je het beste vind, wat is er nou eenmaal leuk aan om de hele dag te skiën in een gebied wat geheel open is🥶

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie