privéles ski ESF4 en/of skitochten Les Arcs 1800 in nieuwjaarsweek

Ik ben op zoek naar iemand die geïnteresseerd zou zijn om in de nieuwjaarsweek samen enkele skilessen te delen in Les Arcs 1800.
Niveau: ESF4 (redelijk gevorderd dus), liefst met focus on-piste.

Ik ben daar die week samen met mijn familie (lager skiniveau) en zou graag enkele dagen extra les nemen om mijn techniek op punt te houden/te verfijnen, maar natuurlijk ook om een aantal km te kunnen trekken met wat meer uitdagingen.
Het laatste kan natuurlijk ook via gewone skitochten.

Iemand interesse?

Glide on!

Dit jaar ga ik er niet kunnen zijn om samen omhoog te moeten wandelen omdat de liften ermee stoppen vanwege het weer 😉.

Ik dacht dat @evr66 daar rond dezelfde periode zat. Misschien is daar wel interesse?

Hi @Vivace, @Morzel: klopt helemaal, dit was het plan.Echter gezien de gevallen sneeuw en verwachtingen komende 2 weken gaan we vermoedelijk de plannen wijzigen richting Aosta-vallei :)

Omstandigheden zijn daar op dit moment gewoon veel beter. Omdat we ook hier en daar wat buiten de piste willen doen, is de base die daar nu al ligt een groot voordeel.

Mocht het alsnog Les Arcs worden, laat ik het even weten. Heb voorlopig de campingbeheerder in Ayas nog niet te pakken gekregen ondanks dat ik inmiddels een mobiel nummer bemachtigd heb :)

Edwin van Riel

Hi @evr66, het gaat wel over de nieuwjaarsweek. Het is nog een beetje moeilijk om nu al te voorspellen wat de sneeuw gaat geven over 6 weken (hopelijk minder dan vorig jaar, maar toch veel meer dan 2 jaar geleden).

Glide on!

Hi @evr66, het gaat wel over de nieuwjaarsweek. Het is nog een beetje moeilijk om nu al te voorspellen wat de sneeuw gaat geven over 6 weken (hopelijk minder dan vorig jaar, maar toch veel meer dan 2 jaar geleden).

Vivace op 20 nov 2018 16:21

Klopt, maar ja, we moeten kiezen op basis van de info die we hebben. Ik ga ervan uit, dat de forecasts tot 01.12 redelijk betrouwbaar zullen zijn en voor die tijd moeten we echt wel beslissen ivm reservering onderkomen. Wij gaan trouwens 04.01 terug naar NL, dus weet ook niet of alles echt aansluit dan. Bovendien nu een jaar of 15 achter elkaar Paradiski/VdI/Tignes gedaan einde jaar, een keer wat anders leek ons ook wel weer eens leuk :)

Vorig jaar was top natuurlijk, maar 2 jaar terug hebben we iedere dag VdI/Tignes gedaan omdat de mogelijkheden rond Les Arcs wel heel beperkt waren. Van de week even webcams Tignes zitten gluren maar was nog niet onder de indruk.

Je hebt zonder meer een punt, in ruim een maand kan (en zal er ook waarschijnlijk nog) veel veranderen, maar ja, je moet van tevoren kiezen, dus we proberen de best mogelijke condities te krijgen op onze vrije dagen :)

Edwin van Riel

nog ongeveer 2 weken voor vertrek.
Gaat er nog volk van het forum naar Les Arcs met nieuwjaar?

Glide on!

Wij hebben definitief voor aosta gekozen.

Edwin van Riel

@evr66
Veel plezier ginds, het ziet er overal fantastisch uit

Glide on!

Gaat helemaal goed komen, dank je. Jij ook veel plezier!

Edwin van Riel

Vorig jaar zat ik ook in de stormweek in het gebied. Wind, veel sneeuwval en ook regen waren niet de beste condities.
Het forum: https://www.wintersport.nl/forum/topic/413194?page=6… toont niet echt veel andere mensen die er die week zitten. Maar het kan bijna niet anders dat er nog meer wintersport.nl’ers moeten zijn.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Plaats een reactie